2020-01-29, 15:57
Medlem
Tammers avatar
En bekant hade köpt en Doro mobiltelefon, och vi hade en lång diskussion om denna, Jag har aldrig hört talas om märket. Vad är det för nåt, hur är kvalitén? Är det ett uddamärke, eller är den nischad mot vissa användare?
Citera
2020-01-29, 15:59
Medlem
yournotlikemes avatar
DORO är väl en senior-telefon? Jag vet att min mormor har en sådan för de har extra stora knappar och extra stor display?

Vad jag vet är hon nöjd med den men är du inte behov av en sådan "enkel" senior telefon tycker jag du ska kolla vidare.

EDIT: 1000 INLÄGG!
Citera
2020-01-29, 16:02
Medlem
BigFatCones avatar
Definitivt nischad mot äldre. Nu för tiden finns även smartphone-varianter med en del praktiska appar som äldre kan behöva.

Det är ett helt okej märke så sett, men inget du ska köpa om du faktiskt klarar av att använda en smartphone av mer bekant märke.
Citera
2020-01-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
En bekant hade köpt en Doro mobiltelefon, och vi hade en lång diskussion om denna, Jag har aldrig hört talas om märket. Vad är det för nåt, hur är kvalitén? Är det ett uddamärke, eller är den nischad mot vissa användare?

är en telfon som lätare för äldre bra eller dålig bror på vad man vill har i telfonen.Doro: Trygghetstjänster och enkla telefoner för seniorer.
Citera
2020-01-29, 16:17
Medlem
Sereenas avatar
Doro är definitivt inte nån nyhet.

(https://www.youtube.com/watch?v=V4_P6R1r48o)

Men dom är som sagt inriktade på enkla modeller för tex äldre och personer med funktionsnedsättningar som inte klarar av att använda vanliga telefoner.
Citera
2020-01-29, 16:24
Medlem
Kallas för senilophone och har funnits i marknaden länge.
Anses vara bra och tjänar sitt syfte med enkelt gränssnitt och stora knappar osv.

Rätt tfn till äldre.
Citera
2020-01-29, 16:42
Medlem
Ryggradsluss avatar
Konstiga är ni, (och eller unga) om ni inte hört om Doro. De var stora på trådade hemtelefoner.
de gjorde även nummerpresentatörer och säkert lite annat.

Jag ska nog skaffa en sån knapptelefon med överfallslarm. Lär behövas..
Citera
2020-01-29, 16:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Konstiga är ni, (och eller unga) om ni inte hört om Doro. De var stora på trådade hemtelefoner.
de gjorde även nummerpresentatörer och säkert lite annat.

Jag ska nog skaffa en sån knapptelefon med överfallslarm. Lär behövas..

Dom var ganska stora på telefonsvarare också.
Citera
2020-01-29, 16:54
Medlem
Max Powers avatar
Vad är det för fel på dagens ungdom? Kolla in den här käcka reklamfilmen.

https://www.youtube.com/watch?v=V4_P6R1r48o
Citera
2020-01-29, 17:58
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power

He he, precis den som jag tänkte på minns de små microkassetterna som ibland trasslade sig.
Köpte en gång en begagnad telefonsvarare som bara jag kunde spela in på, förmodligen avsedd till företag som ska säga sina öppettider och annan viktig information.
Citera
2020-01-29, 18:16
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power

Hahaha NIPS! Helt relevant för produkten!
Citera
2020-01-29, 18:41
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
DORO är väl en senior-telefon? Jag vet att min mormor har en sådan för de har extra stora knappar och extra stor display?

Vad jag vet är hon nöjd med den men är du inte behov av en sådan "enkel" senior telefon tycker jag du ska kolla vidare.

EDIT: 1000 INLÄGG!
Det är inte till mig, men min svärfar har köpt eller fått en sån. Han förstod sig inte på den alls, men den ska väl tydligen vara gjord just för äldre enligt kommentarerna här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in