2020-01-29, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Han satt på Säter o där fick han gå som han ville. S var läkarens gullegris o han skulle bota en psykopat. Bla
Jag har inte "forskat" mig fram till S utan vet det pga saker jag inte skriver här.

Vad kan vara anledningen till att PU inte rullar ut lösningen baserat på din input. Det verkar ju inte vara en särskilt kontroversiell lösning.
Citera
2020-01-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
På facebook finns det några som är stensäkra på att det var "Skandiamannen" som mördade OP.
Jag har tyvärr inte läst boken som Lars Larsson skrev om "Skandiamannen" men han måste ha varit betydligt försiktigare i sitt utpekande än Filter och Thomas Pettersson
Filter gick ju i princip ut och sa att man hade lösningen på Palmemordet .
Det som gjorde att det tog fart i Palmerummet på Facebook var ju Filters tvärsäkra utpekande av Stig
E som gm.

https://magasinetfilter.se/tag/palmemordet-den-osannolika-mordaren/

Men då har inte folk kommit på ngt själv pga vad de varit med om utan förlitar sig på andra. Så det är bra att ingen tror på mig här för det blir "följa John"
Senast redigerad av Cianneli 2020-01-29 kl. 08:47.
Citera
2020-01-29, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Vad kan vara anledningen till att PU inte rullar ut lösningen baserat på din input. Det verkar ju inte vara en särskilt kontroversiell lösning.

De hade ju redan S på sitt skrivbord sen länge o det var inte helt enkelt. De måste ha teknisk bevisning o jag hoppades de skulle hitta den medan S levde.
Varför just breven inte blev det kan ju vara att de måste ingå i ngt större eller de var preskriberat? Ni vet kanske här om det.
Sen har det väl tagit tid att sortera 3500 anonyma brev med. O ta itu med alla som vågade prata efter S dog.
Citera
2020-01-29, 08:59
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Det är en i tråden som tror det. Och en som tror på Nicola Fauzzi. Deras envishet gör att tråden ser ut att peka åt Svarten och Fauzzi.

Det fenomenet kan man jämföra med Borgnäs korståg mot polisman Ö.

Får en tokfan prata obehindrat för en stor publik, blir hans svammel i värsta fall sanning för andra. .

Det finns bra radio om de så kallade porrmorden. Olöst, heter programmet. Om man följer flashbacktråden och jämför med programmens utgivningsdatum, så kan man se hur skuldfrågan och övertygelsen svänger med manus. Ett tag var det stensäkert Ausonius, nu inte.

Varför en skriver om Fauzzi som besatt i tråden vet jag inte. I svåra stunder önskar jag att en sådan person själv tas in på förhör.

Flashbacks anonymitet gynnar f ö inte en uppklarning.

Fauzzi är ingen nyhet i tråden, SGDF

Redan 2012 skrevs följande om Fauzzi i tråden, det finns också äldre inlägg.

"Den andra möjligheten är att det är en person som har något med detta att göra och därför medvetet försöker blanda bort korten"

källa: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

På Facebook kan du hitta detta,

https://ibb.co/kckcZ3B

och nyligen

"Nicola F vill placera sig längre bort från mordet när mordet skedde för att i minsta möjliga mån bli inblandad. Alltså medvetet på grund av att inte vilja vara central i själva utredningen"

källa: https://ibb.co/HH3X1zK

Att du tror svartet finns utomlands, eftersom KP kontaktade Patrik Baab i Tyskland är också något vi har förstått.

BTW: Vad var hans exakta position när han såg Björkman i Dekorimas port efter mordet ? Folk är inte dumma!
Senast redigerad av 299792458 2020-01-29 kl. 09:11.
Citera
2020-01-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Någon annan vaddå?

Någon annan än mördaren?

Eller vad menar du?
Vem skrev breven till spaningsledning? Mördaren själv?
Citera
2020-01-29, 11:25
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458

"Den andra möjligheten är att det är en person som har något med detta att göra och därför medvetet försöker blanda bort korten"

och nyligen

"Nicola F vill placera sig längre bort från mordet när mordet skedde för att i minsta möjliga mån bli inblandad. Alltså medvetet på grund av att inte vilja vara central i själva utredningen"

Att du tror svartet finns utomlands, eftersom KP kontaktade Patrik Baab i Tyskland är också något vi har förstått.

BTW: Vad var hans exakta position när han såg Björkman i Dekorimas port efter mordet ? Folk är inte dumma!

Jag vacklar mellan fyra olika teorier, och det som rör vad jag sagt kring KP, är vad HAN tror enligt mig.

Jag förstår inte ditt behov att påtala NF här flera ggr i veckan. Jag kan inte sticka hål på vad du skriver, men det är heller inget bindande däri, vare sig tekniskt eller ens på indicienivå.

Kommer hard facts, är jag den förste att lyssna. Dessutom tänker jag gratulera dig, om den dagen randas.
Citera
2020-01-29, 11:31
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Han sköt nog med höger, som de flesta säger.
AB har inte sett något, utan antar utifrån att han har någon mycket vag minnesbild om att han la den högra handen på Palmes axel.

GM har stått vid husväggen innan han sköt, men det betyder inte att han gått i riktning snett ut mot Sveavägen samtidigt som han sköt.
Han kan ha gått i kapp Palme med en liten lov ut mot trottoarkanten och närmat sig Palme från en annan riktning.
Det vet vi inget om eftersom det är så tunt med vittnen som sett förloppet.
AB är den som hade bästa möjligheten, men han är också den mest ofokuserade.
Att kulan låg där vid pelaren tyder på att skottet inte gick i riktning mot Sveavägen.
Lisbethkulan däremot.

Blodstänken tror jag kan vara påverkade av blåsten.
de flesta ?

Tänker du på Anders Delsborn som säger han såg en mann iklädd en gråaktig ulster, grå herrhatt eller Sherlock Holmes-mössa stå med ryggen vänd mot husfasaden och på uppskattningvis fem meter skjuta med högra hand mot paret som stod vänd mot honom ?

De flesta ser inget vapen, Inge Morelius och Ann-Charlott Holmgren spegelvänder minnesbilden, ett minnesfel som ibland förkomer hos vittnen.

Det vittnen ser, är att GM riktar/sträcker ut höger handen mot Olofs höger axel, samtidigt som det blixtrar till.
Citera
2020-01-29, 11:37
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458

och nyligen

Hard facts är om dom samkör registren, och kan hitta tidiga tips om t ex att en italienare har rätt sorts vapen, eller jag träffade italienaren strax efter eller något i den stilen.

Man bör fråga sig varför NF kontaktar polisen.

Vad har hunnit gå ut i pressen när han gör det?

Pekar något som helst mot honom, så att han måste söka påverka utredningen?

Jag tror inte heller tanken är ny, med tanke på vallningen. Men hur kunde man då gå bet?

Och vad gör NF idag? Hur mår han? Läser han tråden? Hej NF, jag tycker du behandlas oförsiktigt! Skriv gärna en rad tillbaka!
Citera
2020-01-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Någon annan än mördaren?

Eller vad menar du?
Vem skrev breven till spaningsledning? Mördaren själv?

Ja, o antagligen många av de andra 3500 anonyma brev PU fått in.
Precis som boken Kontraktet det var sånt ståhej runt.
Citera
2020-01-29, 12:41
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Hard facts är om dom samkör registren, och kan hitta tidiga tips om t ex att en italienare har rätt sorts vapen, eller jag träffade italienaren strax efter eller något i den stilen.

Man bör fråga sig varför NF kontaktar polisen.

Vad har hunnit gå ut i pressen när han gör det?

Pekar något som helst mot honom, så att han måste söka påverka utredningen?

Jag tror inte heller tanken är ny, med tanke på vallningen. Men hur kunde man då gå bet?

Och vad gör NF idag? Hur mår han? Läser han tråden? Hej NF, jag tycker du behandlas oförsiktigt! Skriv gärna en rad tillbaka!

På den punkten skiljer han sig från Christer Andersson och Stig Engström

källa: https://ibb.co/PTfp92M

Varför NF kontaktar polisen?

1. Lisbeth säger att hon kände igen gärningsmannen/gärningsmännen från Gamla stan

2. Infiltration på grund av en känsla av osäkerhet (GMP s 108)
Senast redigerad av 299792458 2020-01-29 kl. 12:45.
Citera
2020-01-29, 12:46
Medlem
Han hade ju knappast nyckel så han kunde gå som han ville, han satt den här dagen, kolla på dokumentären om honom eller läs den sista boken.
Citera
2020-01-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Han hade ju knappast nyckel så han kunde gå som han ville, han satt den här dagen, kolla på dokumentären om honom eller läs den sista boken.

Om du menar Svarten så är varken bok eller nya dokumentären med sanningen överensstämmande. Nyckel måste han haft när han bodde i en villa på Säter ihop med en annan. Vilket han bla gjorde den 28 feb -86.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in