2020-01-29, 00:42
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Du fick källa där Nasa visar att det inte var speciellt farligt för astrounaterna att passera Van Allen-bältena på vägen till månen:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nasa.gov/sites/default/files/files/SMIII_Problem7.pdf&ved=2ahUKEwiKvpnRwKbnAhW0ycQBHZ 0LCaMQFjARegQIBxAB&usg=AOvVaw3HpSBt7Uhth4e5K-VlXKLe

Påståendendet att Nasa sagt att astrounaterna utsätts för en farlig dos och därför motsäger sig själv kom från dig:

Kan du visa någon källa eller klockslag i filmklipp där Nasa säger just det?

Din källa stämmer inte och ser duktigt hemmasnickrad ut! Det överensstämmer heller inte med vad NASA säger i åtskilliga klipp! Jag tror mer på vad NASA själva uppger i det fallet, såvida dom inte ljuger om det också som om så mycket annat.

Så nej jag har fortfarande inte fått något som har någon bäring. Något klockslag i filmen vet jag inte. Men jag tror att det var inom den första 1,5 timmen.
Citera
2020-01-29, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Din källa stämmer inte
Vilka uppgifter stämmer inte i källan och varför?

Citat:
och ser duktigt hemmasnickrad ut!
Varför ser den hemsnickrad ut?
Har du något stöd för att Nasa inte står bakom källan?

Citat:
Det överensstämmer heller inte med vad NASA säger i åtskilliga klipp!
Vilka klipp?

Citat:
Jag tror mer på vad NASA själva uppger i det fallet, såvida dom inte ljuger om det också som om så mycket annat.
Vad säger Nasa då?
Citera och visa källa

Citat:
Så nej jag har fortfarande inte fått något som har någon bäring. Något klockslag i filmen vet jag inte. Men jag tror att det var inom den första 1,5 timmen.
Ok. Du kan alltså inte visa ett enda exempel som stöd för ditt påstående om vaf Nasa sagt.
Citera
2020-01-29, 01:07
Medlem
falconer8s avatar
Citat:

Vilka klipp?

Vad säger Nasa då?
Citera och visa källa

Ok. Du kan alltså inte visa ett enda exempel som stöd för ditt påstående om vaf Nasa sagt.

Klippt och klistrad ur Wikipedia! Det är därför jag underkänner din källa!

Är du inte läskunnig? Jag postade ett klipp där NASA medger att dom inte kan passera genom Van Allen bältena med dagens teknologi. Är sanningen så svår för er i fårskocken, som sväljer allt som den amerikanske regeringen och NASA pumpar ut, att svälja?

Kollade du överhuvudtaget på klippet eller är helt blind?
Ska du fortsätta din kamp mot väderkvarnar?
Här får du ännu en källa! ( Ej Wikipedia)

https://www.quora.com/Why-did-a-NASA-engineer-admit-that-they-cant-get-past-the-Van-Allen-radiation-belts-Isn%E2%80%99t-th is-the-smoking-gun-of-a-cover-up
Citera
2020-01-29, 01:25
Medlem
Citat:
Fast nu var ju källan inte från Wikipedia utan från Nasas STEM-program så svara på frågorna istället:

Citat:
Är du inte läskunnig? Jag postade ett klipp där NASA medger att dom inte kan passera genom Van Allen bältena med dagens teknologi. Är sanningen så svår för er i fårskocken, som sväljer allt som den amerikanske regeringen och NASA pumpar ut, att svälja?

Vilket klipp?

Citat:

https://www.quora.com/Why-did-a-NASA-engineer-admit-that-they-cant-get-past-the-Van-Allen-radiation-belts-Isn%E2%80%99t-th is-the-smoking-gun-of-a-cover-up
Den källan säger emot ditt påstående
Citera
2020-01-29, 01:32
Medlem
Citat:
Din källa stämmer inte
Du har rätt i att källan inte stämmer. Totala strålningsdosen var inte närmare 2 Rad utan bara mellan 0,16 Rad (Apollo 7) som lägst och 1,14 Rad (Apollo 14) som högst.

Tabell 2:
https://history.nasa.gov/SP-368/s2ch3.htm
Citera
2020-01-29, 01:35
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Fast nu var ju källan inte från Wikipedia utan från Nasas STEM-program så svara på frågorna istället:

Vilket klipp?

Den källan säger emot ditt påstående

Den källan du uppgav stämmer inte överens med vad NASAS egna tekniker säger. Jag kan vända på frågan och fråga om du har något stöd för att det är NASA som står bakom källan? Där är så många felaktigheter i Appollouppdragen så att man hade kunnat skriva biblar om det.

Vilket också har gjorts. Det har kommit väldigt mycket böcker i ämnet som bevisar att allting är lögn och NASA har aldrig satt sin fot på månen. Ytterligare ett bevis på NASAS lögner följer här:

NASA uppger att man hade dämpat motorn på själva landaren, det var därför det aldrig blev någon krater som det borde ha blivit. Ändå så blåste motorn bort allt mångrus så att där inte var ett gruskorn ens på landarens " fötter". Vilket är omöjligt!

Så antingen var motorn på, på full effekt eller inte. Båda påståenden kan inte vara sanna. Återigen: NASA ljuger!

Skulle min källa motsäga mitt påstående? Då har du inte läst den eller iaf inte förstått den.
Citera
2020-01-29, 01:43
Medlem
Citat:
Den källan du uppgav stämmer inte överens med vad NASAS egna tekniker säger. Jag kan vända på frågan och fråga om du har något stöd för att det är NASA som står bakom källan?
Självklart:

Nasa STEM
Space Math III
Citat:
This booklet was created by the NASA, Hinode satellite program's
Education and Public Outreach Project.
https://www.nasa.gov/sites/default/files/files/Space_Math_III.pdf

Citat:
Skulle min källa motsäga mitt påstående? Då har du inte läst den eller iaf inte förstått den.
Jag läste inte alla 22 svaren, men de jag läste emotsade ditt påstående.
Citera vilket av de 22 svaren du stödjer dig på
Senast redigerad av Prudent 2020-01-29 kl. 02:14.
Citera
2020-01-29, 01:49
Medlem
Citat:
Ytterligare bevis! NASA uppger som sagt att dom har svårt att passera van Allen bältena idag:

https://www.nasa.gov/feature/goddard/2019/how-nasa-protects-astronauts-from-space-radiation-at-moon-mars-solar-cosmic-rays

Eh...?
Varför blandar du in riskerna med soleruptioner i diskussionen om Van Allen-bältena?
Det är ju två helt skilda saker.
Citera
2020-01-29, 01:52
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Eh...?
Varför blandar du in riskerna med soleruptioner i diskussionen om Van Allen-bältena?
Det är ju två helt skilda saker.

Här kan du läsa att NASA HÅLLER på att lösa problemet med van Allen bältena: https://www.space.com/33948-van-allen-radiation-belts.html
Citera
2020-01-29, 02:11
Medlem
Citat:
Här kan du läsa att NASA HÅLLER på att lösa problemet med van Allen bältena: https://www.space.com/33948-van-allen-radiation-belts.html

Okej, lämnar soleruptionerna och åter till Van Allen då...

Nu är det din egen källhänvisning, så då för jag väl anta du litar på uppgifterna i den åtminstone.
https://www.space.com/33948-van-allen-radiation-belts.html

Några citat:
Citat:
They also uncovered information hinting there is less radiation than imagined in certain parts of the Van Allen belts, which means spacecraft and humans would not need as much radiation protection if they are voyaging in that region.
Aktuell forskning tyder på att vissa områden i Van Allen-bältena har mindre strålning än man tidigare trott.

Citat:
Our current technology is ever more susceptible to these accelerated particles because even a single hit from a particle can upset our ever smaller instruments and electronics
Modern teknik med mycket små och tätt packade kretsar är känsliga för laddade partiklar.
Precis som jag skrev i början

Citat:
As astronauts stay in orbit for longer, their radiation exposure may also increase, leading to concerns about long-term habitation for astronauts in space.
Citat:
With more study, astronauts can be better protected for long-term stays in Earth orbit.
Det är långtidsexponering som kan medföra hälsorisker.

Citat:
In the 1960s, several Apollo crews went through the Van Allen belts on their way to and from the moon. Their time in that radiation-intensive region, however, was very short, in part because the trajectory was designed to pass through the thinnest known parts.
Apollo-besättningarna exponerades endast kort tid för strålningen och de passerade områden där strålningen var som lägst.

Av källan du stöttar dig på framgår att kunskapen om Van Allen-bältenas komplexitet ökat sedan man 2012 skickade upp nya sonder för att undersöka Van Allen-bältena, att modern elektronik är känsligare för strålningen och att långtidsexponering vid omloppsbana kring jorden kan vara en hälsorisk, men det står inget om att Nasa säger att man inte kan passera Van Allen-bältena på grund av att astrounaterna skulle utsättas för en farlig dos strålning.
Senast redigerad av Prudent 2020-01-29 kl. 03:03.
Citera
2020-01-29, 07:29
Medlem
Citat:

Så hur förklarar du då att man skickat ut sonder till månen? Till Mars o vidare ut i Rymden? Ingen elektronik i dom? Vad har Nasa skickat ut? Toma lådor?
Citera
2020-01-29, 07:38
Medlem
Citat:
Den källan du uppgav stämmer inte överens med vad NASAS egna tekniker säger. Jag kan vända på frågan och fråga om du har något stöd för att det är NASA som står bakom källan? Där är så många felaktigheter i Appollouppdragen så att man hade kunnat skriva biblar om det.

Vilket också har gjorts. Det har kommit väldigt mycket böcker i ämnet som bevisar att allting är lögn och NASA har aldrig satt sin fot på månen. Ytterligare ett bevis på NASAS lögner följer här:

NASA uppger att man hade dämpat motorn på själva landaren, det var därför det aldrig blev någon krater som det borde ha blivit. Ändå så blåste motorn bort allt mångrus så att där inte var ett gruskorn ens på landarens " fötter". Vilket är omöjligt!

Så antingen var motorn på, på full effekt eller inte. Båda påståenden kan inte vara sanna. Återigen: NASA ljuger!

Hur kan du veta att det är omöjligt att grus inte faller tillbaka på lamdarens fötter?
O du tror att motorn var på full effekt?

Du hänvisar till Quora.com. Är det Nasas officiella sida menar du?
Flera ggr har personer här bett dig om ordentliga länkar där Nasa påstår de ena o det andra men du kan inte komma med några. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in