2020-01-28, 22:05
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Var det tärning och ordbok när du formulerade det inlägget?
Förstår ingenting.

Varför skulle du förstå? du delar ju samma tärning som Tommy Jacobson gjorde
Citera
2020-01-28, 22:30
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur såg det ut då? Mycket folk på plats? Bytte ni alla efter 45, har ni tätat defensiven?

Edit: kan man se matcherna i efterhand på D-play?
Vi bytte 2 spelare i paus och 6 totalt. En del troliga startspelare borta. Typiskt försäsongsmatch (för våran del iaf där spelet brukar vara rätt kasst). Några Avgå rop och några SM-guld rop i kallblåsten och regnet. 2400 någonting tyckte jag speakern sa.

Man såg att danskarna var i en annan fas i träningen än vi.
Citera
2020-01-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Fick han redan i Landskrona.
Jag är säker på att MFF hade vunnit AS förra året om Nalic inte var utlånad.
Mffs mittfält såg väldigt stelt ut stora delar av säsongen. Nalic har en fantastisk teknik och bra fot.

Såg inte han då, men det stämmer säkert, han är en talangfull spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Holm kan absolut slå igenom på allvar om han får speltid som HB. Svårt att dra några som helst slutsatser av söndagens match dock, Ålborg bytte ju tio man i paus och vi bytte tre direkt i paus och sedan tyvärr gubbar var femte-tionde minut så andra halvlek blev sönderryckt.
Det hade givetvis varit betydligt bättre att byta fler direkt i paus och låta varje "elva" få en halvlek var, sedan måste man givetvis t.ex. ta ut Affane som skadade sig men likväl. Skadar sig någon i en träningsmatch brukar man ändå kunna slänga in nån redan utbytt om det skulle vara så.

Titi fick ju också en smäll hyfsat tidigt, frågan är om/hur den påverkade honom? Han får dock svårt att ta en plats när det drar ihop sig på allvar. Inhopp lär det bli och eventuellt start mot t.ex. Sollentuna i cupen men inte när det vankas hårdare motstånd. Som väntat dock en del goda stunder.

Intressant att se hur vi kör mot Stahres Sarpsborg på lördag!

Beträffande alla supportersnacks-inlägg senaste sidorna finns det ju en supportertråd för sådant...

Ja så är det ju alltid med försäsongen, dessutom är det ju då man kan testa och implementera nya taktiska idéer och då kan det ju se riktigt risigt ut innan det sitter(eller förkastas). Sedan kan man såklart se tendenser även i tidiga matcher. Förra året blev ju helt ok trots försäsongen.

Det som blir intressant med Titi är ju framförallt om han skulle vara redo att axla en större roll om/när vi säljer mittfältare i sommar, förhoppningsvis tar han kliv och växlar upp så att han kan bli ett bra och realistiskt alternativ till hösten, får hoppas Poya och Ferran slipar till honom nu så att han är redo för uppgiften efter sommaren om vi säljer någon/några för i sommar skulle vi ju kanske kunna tappa 2-3 stycken och då är han helt plötsligt rätt nära startelvan. Det var inget skitlag vi mötte och med tanke på det och att vi är så tidigt i vår säsongen så tycker jag han ser lovande ut.

Skulle Toko, Hasse och/eller Erling flytta har vi Affane, eventuellt JJ, Sana och Titi på 2 positioner.

Då vill jag se...

JJ - Sana
Paka

Sana ser för övrigt riktigt fin ut, hoppas det fortsätter så.

Edit:

Ca 10 minuters highlights(och några minuters obegriplig danska) för de som inte hade möjlighet att se matchen.

https://www.youtube.com/watch?v=9JQLQZ7xll4
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-01-28 kl. 23:19.
Citera
2020-01-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Varför skulle du förstå? du delar ju samma tärning som Tommy Jacobson gjorde

Kanske för att jag behärskar det svenska språket, till skillnad från dig.
Förstår fortfarande inte din lingvisistiska syratripp i det första inlägget.
Citera
2020-01-29, 08:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Såg inte han då, men det stämmer säkert, han är en talangfull spelare.

Ja så är det ju alltid med försäsongen, dessutom är det ju då man kan testa och implementera nya taktiska idéer och då kan det ju se riktigt risigt ut innan det sitter(eller förkastas). Sedan kan man såklart se tendenser även i tidiga matcher. Förra året blev ju helt ok trots försäsongen.

Det som blir intressant med Titi är ju framförallt om han skulle vara redo att axla en större roll om/när vi säljer mittfältare i sommar, förhoppningsvis tar han kliv och växlar upp så att han kan bli ett bra och realistiskt alternativ till hösten, får hoppas Poya och Ferran slipar till honom nu så att han är redo för uppgiften efter sommaren om vi säljer någon/några för i sommar skulle vi ju kanske kunna tappa 2-3 stycken och då är han helt plötsligt rätt nära startelvan. Det var inget skitlag vi mötte och med tanke på det och att vi är så tidigt i vår säsongen så tycker jag han ser lovande ut.

Skulle Toko, Hasse och/eller Erling flytta har vi Affane, eventuellt JJ, Sana och Titi på 2 positioner.

Då vill jag se...

JJ - Sana
Paka

Sana ser för övrigt riktigt fin ut, hoppas det fortsätter så.

Edit:

Ca 10 minuters highlights(och några minuters obegriplig danska) för de som inte hade möjlighet att se matchen.

https://www.youtube.com/watch?v=9JQLQZ7xll4

Ja, försäsongen är testandets tid, samtidigt känns det som man börjar med en tänkt elva tidigare och tidgare iom cupen.
Givetvis kan man se saker på försäsongen med, men det är omöjligt att säga hur säsongen blir ändå. Se bara på Affane som "alltid" är bra på försäsongen för att sedan inte göra en människa glad när det börjar på allvar.

Ja, säljs ett par-tre spelare på mitten ökar givetvis Titis chanser men sett till nuvarande läge ska han inte vara ordinarie direkt. Beroende på vad det var för skada Affane fick tror jag inte vi ser honom hos oss speciellt länge till, möjligen till sommaren men frågan är om ens det.

Sana vårdade boll fint, sedan var det väl lite väl bollkärt ibland men det kan man ta i en sådan här match. Man får ju inte glömma att det även var hans första match sedan början av nov.

Ser fram emot matchen på lördag iaf, hur ställer vi upp då måntro?
Citera
2020-01-29, 08:31
Avslutad
Paulinho är inte spelbar ännu eller? Eller spelade han något igår och hur såg det då ut?
Citera
2020-01-29, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Paulinho är inte spelbar ännu eller? Eller spelade han något igår och hur såg det då ut?
När han värvades så var han 3 veckor ifrån matchtid.
Citera
2020-01-29, 10:00
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Vi bytte 2 spelare i paus och 6 totalt. En del troliga startspelare borta. Typiskt försäsongsmatch (för våran del iaf där spelet brukar vara rätt kasst). Några Avgå rop och några SM-guld rop i kallblåsten och regnet. 2400 någonting tyckte jag speakern sa.

Man såg att danskarna var i en annan fas i träningen än vi.
Ett tillägg till matchen var att den tidigare GBG-liraren Lasse Vibe spelade för Midtjylland och även gjorde mål. En annan sak som hände i matchen var när någon motståndare tjafsade med Simon Sandberg vilket irriterade oss i publiken, någon på läktaren skrek ”SÄG TILL HAN LASSE!” varpå Lasse (Vibe) svarade med ett flin och en tumme upp mot publiken.

Vet inte vad jag ville komma med det där mer än att det finns en viss charm med försäsongsmatcher.
Citera
2020-01-29, 11:45
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Kanske för att jag behärskar det svenska språket, till skillnad från dig.
Förstår fortfarande inte din lingvisistiska syratripp i det första inlägget.

Bara kanske? Du låter tveksam Men visst, om det är sånt du blir frustrerade över så ska jag helt klart fortsätta att vara lat och slarvig i mina texter, only for you darling
Djurgårdare är icke kända för att förstå.
Citera
2020-01-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, försäsongen är testandets tid, samtidigt känns det som man börjar med en tänkt elva tidigare och tidgare iom cupen.
Givetvis kan man se saker på försäsongen med, men det är omöjligt att säga hur säsongen blir ändå. Se bara på Affane som "alltid" är bra på försäsongen för att sedan inte göra en människa glad när det börjar på allvar.

Ja, säljs ett par-tre spelare på mitten ökar givetvis Titis chanser men sett till nuvarande läge ska han inte vara ordinarie direkt. Beroende på vad det var för skada Affane fick tror jag inte vi ser honom hos oss speciellt länge till, möjligen till sommaren men frågan är om ens det.

Sana vårdade boll fint, sedan var det väl lite väl bollkärt ibland men det kan man ta i en sådan här match. Man får ju inte glömma att det även var hans första match sedan början av nov.

Ser fram emot matchen på lördag iaf, hur ställer vi upp då måntro?

Affane är något av ett mysterium, och det är något han vet om, i år skall han köra ett annat upplägg, har vi tur funkar det.

Nej det skall han inte, innan Paka är tillbaka hoppas jag på Hasse+Erling. Toko som första backup, Sana som #10. Nu ryktas det om att Sheffield United är intresserade av Hasse, men det var ju något av ett skambud, återstår att se om någon möter vårt priskrav.

När Paka är tillbaka vill jag gärna se Sana som regista(Pirlo-roll), han är väldigt bolltrygg och en bra passningsspelare så det hade nog fungerat rätt bra, det är iaf vad jag inbillar mig.

Gissar på att rätt många luftas även mot Sarpsborg, vi har ändå 2 träningsmatcher till efter den om Poya vill spela ihop en startelva innan cupen.
Citera
2020-01-29, 22:59
Bannlyst
Endel matcher kommer väl sändas på kanal 9 och kanal 5? Eller?
Citera
2020-01-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Endel matcher kommer väl sändas på kanal 9 och kanal 5? Eller?
En per omgång som jag uppfattar det, alltså 30 st.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in