Citat:
Ursprungligen postat av
MrBulldogg
Det är precis detta som är den stora schismen: För oss är det fullständigt obegripligt hur man kan blunda för den uppenbara korruptionen i öppen dager, medan man kör med fulspel och teknikaliteter för att bli av med killen som påpekade det hela. Det är som en granne som fångar en inbrottstjuv på bild med en hemsnickrad säkerhetskamera, men istället för att bura in tjuven lägger polisen ner det ärendet och lägger istället allt krut på att nita grannen för att han saknade formellt tillstånd. Jag tror inte jag är ensam om att vilja skaka om alla dessa TDS-are och skrika: "JAAA jag fattar, Trump är impulsiv och uttrycker sig illa, men vad är helhetsbilden!? Vad är det viktiga i det stora hela!?"
Jag gissar att andra sidan motiverar sin krystade blindhet och trasiga moraliska kompass med att tycka alla medel är underordnade målet att bli av med Den Orangea Satan.
Ja, jag håller med. Fruktansvärt av Trump&GOP att jaga whistleblower, och Schiff.
Det har ju bara påpekat det uppenbara.
Trumps korruption sker helt öppet, detta i Ukraina - sedan att familjen drar nytta av ämbetet, golfturer, reklam, varumärken mm. Och det bara det vi ser!
Helt sjukt - så mycket med öppen ridå. Ingen i GOP verkar bry sig!