2020-01-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Precis, Kinas luft är en av världens mest förorenade, om inte dom är värst t.om. Kineserna har nog rätt taskig hälsa som det är redan, dom verkar vara rätt bräckliga varelser. Äter skitdålig mat verkar dom ju göra också.

Jag har varit ganska orolig de senaste dagarna men ju mer man läser om hur i stort sätt alla utanför Kina som insjuknat bara får vanliga influensasymptom så blir man lite lugnare.

Undrar om det gäller fortfarande. Verkar som att de börjat åtgärda problemen. Min granne som åker dit varje år på jobb sa senast att luften var märkbart bättre. Hon brukar åka till olika städer på sina resor.
Citera
2020-01-28, 21:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det har spridits utanför Kina till andra länder, men i vilka länder sprids viruset nu?

Som jag skrev i posten så finns det bekräftade fall i Japan och Tyskland som INTE VARIT i Kina:

https://www.independent.co.uk/news/world/asia/coronavirus-china-japan-latest-outbreak-bus-driver-wuhan-death-toll-a9305406.html
Citera
2020-01-28, 21:42
Medlem
Misstänkta fall i Dk enligt danska nyheterna.
Citera
2020-01-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Svininfluensan ebbade ut när väldigt många började vaccinera sig

Svinunfluensan hade en obefintlig dödlighet på 0.026%
Citera
2020-01-28, 21:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Då vet vi att viruset är smittsamt. Ursäkta mig att jag säger att det är tur att viruset dykt upp i Tyskland för de är jättebra med detaljerad och korrekt info. Så nu får vi nog veta mer. Tur för oss, osis för tyskarna.

Dessutom har de resurser och möjlighet att djupdyka i det här.

Vem har sagt att viruset inte är smittsamt?
Citera
2020-01-28, 21:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej, och barn. Du glömmer barn. Som inte har fullt utvecklat immunförsvar, än.

De kommer sannolikt inte heller att utveckla ett bra immunförsvar om de isoleras och aldrig kommer i kontakt med virus och bakterier, jobbar du för vaccinindustrin, det hade ju förklarat ett och annat.
Citera
2020-01-28, 21:44
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Inte förvånande.

Men allvarligt, eftersom det visar på hur lättsmittat viruset kan vara.

Européer verkar i varje fall inte mindre mottagliga än kineser.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Undrar om det gäller fortfarande. Verkar som att de börjat åtgärda problemen. Min granne som åker dit varje år på jobb sa senast att luften var märkbart bättre. Hon brukar åka till olika städer på sina resor.

Det är påväg åt rätt håll iallf, absolut. Men luften är fortfarande riktigt skitig på många håll. Vet inte hur det ser ut kring ground-zero men att dom har taskiga matvanor verkar vara ganska vederlagt. Dålig luft och knäppa matvanor bör sätta sina spår i en population.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Är det Svininfluensan vi pratar om?

Nej, men båda är virusbaserade luftvägssjukdomar.
De sprids även på samma sätt
Citera
2020-01-28, 21:45
Medlem
tuffkatts avatar
Jag är lite besviken, hade hoppats på något i nivå med filmen Contagion. Miljontals döda.
Citera
2020-01-28, 21:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Viruset lever i minst fem dagar.
Har transporterats via människor som åkt flygplan. Det är flera mellanhänder för att vitlöken ska befinna sig i en butik i Sverige.
Eftersom vi inte vet hur viruset kan stoppas (förutom isolering) så borde man inte dra förhastade slutsatser. Jag tror mycket väl att viruset klarar sig utmärkt.
-
Jag är ingen konspirationsteoretiker men många människor ser Kina som ett belastning, trots att de tillverkar allt vi äger och att det är västvärlden som skadar miljön genom fattigare länder för handelsvaror: för ekonomin.
Kan viruset vara handgjort?
Har det spridits mellan djur? Kina har tillfälligt bannat handel inom djurriket.

Vitlök är snorbilligt, så det blir ingen expressfrakt med FedEx-planet, utan den billigaste båtresan över haven. Innan vitlöken når en hamn i Europa har hela besättningen dött och fartyget blivit en flytande karantän.
Citera
2020-01-28, 21:49
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Men allvarligt, eftersom det visar på hur lättsmittat viruset kan vara.

Européer verkar i varje fall inte mindre mottagliga än kineser.

Hur vet du att det är "lättsmittat"? Dessa tyskar har varit i direktkontakt med en smittad kineskärring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in