2020-01-28, 00:57
Medlem
13. "Tyskarna malde ner judeben och sålde för industriellt bruk."

Benmjöl är ju en sedan länge - och är alltjämt - en vanlig och vida spridd jordförbättringsprodukt för vissa grödor. Men att man särskilt använde "judeben" är naturligtvis bara påhitt och struntprat.
Citera
2020-01-28, 05:57
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Six million jews 1915 - 1938

Tack, arbetarbroder!
Citera
2020-01-28, 07:24
Medlem
NiccoJs avatar
Jag förstår inte riktigt vad sifferexercisen spelar för roll. Nazisterna samlade ihop judar, svaga gamla o barn avrättades o arbetsföra fick arbeta så länge de orkade.
Så får man inte behandla människor, vare sig man är maoist, nazist eller stalinist.
Om det var 3 eller 7 miljoner som strök med spelar mindre roll.
Citera
2020-01-28, 08:15
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Jag förstår inte riktigt vad sifferexercisen spelar för roll. Nazisterna samlade ihop judar, svaga gamla o barn avrättades o arbetsföra fick arbeta så länge de orkade.
Så får man inte behandla människor, vare sig man är maoist, nazist eller stalinist.
Om det var 3 eller 7 miljoner som strök med spelar mindre roll.
Det där såg du i en Hollywoodfilm.

I verkligheten så medverkade barn i musikaliska pjäser i Auschwitz teater med hjälp av snälla tyska lägervakter. De hade även ett dagis vars väggar målades med glada Disneyfigurer, med färger som tillhandahölls av tyskarna. En kvinna som satt i lägret berättar:

HOLOCAUST TESTIMONIES YOU DIDN'T HEAR
https://www.bitchute.com/video/KZEyZ0EwjTaE/
Senast redigerad av PK-befriad 2020-01-28 kl. 08:42.
Citera
2020-01-28, 09:11
Medlem
Jag vet inte om 6 miljoner eller inte, men hur förklarar ni alla dessa bilder med höga berg av magra lik i massvis av platser dumpade som trasdockor runt dessa koncentrationsläger när dom allierade anlände?
Tyfus eller ej så blev dessa människor extremt illa behandlade i dessa läger (grov brott mot Genèvekonventionen) vare sig dom var Judar eller inte.
Citera
2020-01-28, 10:05
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Varför är alla andra folkmord genom tiderna inte i närheten så belysta som det på judar?
Beror det möjligen på att judiskt ägande dominerar media och förlag i väst?

Troligen delvis beroende på att det finns dårar som förnekar Förintelsen.
Ju mer idioti, ju mer vill vetenskapen belysa sanningen.

Om du startar en förnekelsesekt av vad Stalin gjorde, så varsågod.
Om du lyckas fånga några idioter kommer brotten sannolikt att belysas mer än vad som sker idag.

/VV
Citera
2020-01-28, 12:07
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Skogsvatte, finns det någon vanlig myt/missuppfattning kring Lidice-massakern du skulle upplysa en om?

Som jag förstår det så beslutade sig ju tyskarna för att avrätta alla män i byn (nästan 200 st) och även kvinnor i Ležáky, som hämnd för mordet på Heydrich, utfört av två tjecker. Totalt ska det ha varit runt 1200 tjecker inklusive ca 200 kvinnor som mördades som hämnd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lidice_massacre
https://en.wikipedia.org/wiki/Reinhard_Heydrich

Där använde ju tyskarna det som närmast skulle kunna påminna en om IS-metoder. Kan du hålla med om att det var överdrivet att ta ihjäl så pass många oskyldiga pga att två landsmän dödade Heydrich eller går det att rättfärdiga, menar du?
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-01-28 kl. 12:13.
Citera
2020-01-28, 12:13
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManethoZeus
Jag vet inte om 6 miljoner eller inte, men hur förklarar ni alla dessa bilder med höga berg av magra lik i massvis av platser dumpade som trasdockor runt dessa koncentrationsläger när dom allierade anlände?
Tyfus eller ej så blev dessa människor extremt illa behandlade i dessa läger (grov brott mot Genèvekonventionen) vare sig dom var Judar eller inte.

Well, det är väl ganska enkelt att förklara...

"Krig är krig. Krig är farligt. Folk dör."

Att det finns bilder som visar på mängder med döda människor staplade på hög säger i sig inget om hur dessa individer har dött. Det finns ju inte heller bilder på alla dessa miljoner individer vilka ska ingå i den totala statistiken.

Att tyskarna gallrade hårt i de judiska leden är inget jag betvivlar, men hur hårt och i vilken utsträckning det skedde är jag inte lika säker på. Det fanns ju flera andra grupper som sågs som Tysklands fiender och även dessa grupper utsattes självklart för en behandling vilken fiender alltid utsatts för i krig. Att det skulle falla utanför "krigets regler" ser jag som mest trams då krig i praktiken är det som uppstår när man frångår "regelverket" för att lösa konflikter på ett civiliserat sätt och "civiliserade krig" tror jag inte mycket på.

Ett av de största kruxen med hela den här soppan är väl att det är ett ämne som vanligtvis inte "får" diskuteras eller ifrågasättas, vilket åtmistone jag ser stora problem med i ett "öppet samhälle". Det är inte många ämnen som har fått så hög "tabustatus" som detta.

När det kommer till den "verkliga" förintelsen tyskarna ägnade sig åt så handlade den väl om begåvningshandikappade/utvecklingsstörda där man verkligen kan snacka om "förintelse"; de gjorde sig av med så gott som alla de hade.

Det finns mycket kvar att utreda innan allt är sagt och gjort i den här frågan.

Men om de vill ha en minnesdag så är det inget jag kommer sätta mig upp emot. Det finns ju dagar för allt...
Citera
2020-01-28, 13:04
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Vad i helvete hur många förintelseförnekare huserar vi i Sverige egentligen? Den här tråden är obehaglig som fan.
Du är själva beviset på att Israels 70 år av hjärtvätt av världen har fungerat.

OnT
Men vad dumma ni är nu.
Det vet ni väl? Det har bara funnits ett enda offer sedan Big Bang och det är juden. Det har bara inträffat ett folkmord och det är den nazistiska förintelsen. Det har bara funnnits en enda ond man någonsin och det var Hitler. Och de enda människor som någonsin led pga Hitler var just judar. Fråga valfri jude och hen kommer ge mig rätt.

Nej då, skämt å sido. Naturligtvis kommer judarna långt ner på en var folkmordstopplista. Antal, procent, you name it. Men om detta skall vi inte tala högt. Fy fy! Då är du nazist!

Vill ta tillfället i akt och åter göra reklam för den bästa bok som skrivits i ämnet:
Utrota varenda jävel av Sven Lindqvist.
Mycket läsvärd om man vill få perspektiv på större mord genom historien. Och judarna tillhör INTE ett av de största offren!!!
Citera
2020-01-28, 13:06
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Var kan man läsa dessa vittnesmål ifrån dem som inte hade sett gaskammare eller massutrotning?

Menar du konventionella överlevare från koncentrationsläger? Det fullkomligen dräller ju av "överlevare" från diverse KZ-läger från kriget. Intervjun med "överlevaren" i P1 under gårdagens Studio Ett talade sitt tydliga språk för den med öronen på skaft: kvinnan i fråga hade deporterats till Auschwitz tillsammans med sin familj. Väl på plats separerades hon från sina manliga släktingar (som hon aldrig träffade igen). De kvinnliga släktingar som hon placerades med avled under krigets gång, men rent historiografiskt har dessa vittnen ingenting att erbjuda modern förintelseforskning. Vittnesmål om att "vi duschade och hoppades att gas inte kom ut" stjälper förintelsenarrativet på flera punkter; först och främst för att det bekräftar det faktum att gasningsmyten inte har sitt ursprung i reella dödsgasningar utan i utrotningsrykten och krigspropaganda som florerade i nästan alla läger.

Hennes uppfattning om "gaskammare" och Sonderkommandon kommer uteslutande från efterkrigsvittnesmål, som hon sedan tvångsartat pusslat ihop med sina egna vittnesupplevelser. Det intressanta är att konventionella vittnen från koncentrationsläger nästan alltid lägger till mindre detaljer i sina vittnesmål som bedrar ortodox historieskrivning. Kvinnan som intervjuades i P1 uppgav till exempel (utan att ha varit ett direkt ögonvittne) att "man samlade kropparna utanför" efter en gasning, vilket är ett märkligt påstående i sken av kropparna påstås ha dragits ur halvkällaren som utgjorde "gaskammaren" och sedan ha placerats på hiss upp till krematoriet. Med andra ord staplades aldrig några lik utanför krematoriet. Hon är inte unik för överlevare. Nästan alla överlevare strösslar sina vittnesmål med uppgifter de fått från efter krigsslutet, men faktiska ögonvittnesskildringar av gasningar är så knapphändiga att gasningsförfarandet fortfarande inte är helt förstått. De fåtal vittnen som finns är motsägelsefulla och deras trovärdighet rämnar snabbt under luppen.

Citat:
Ursprungligen postat av ManethoZeus

För det första så finns inga bilder på magra lik i massgravar från Auschwitz. De kändaste bilderna på utmärglade lik kommer från koncentrationslägret Bergen-Belsen, efter att brittiska trupper tvingat lägerpersonalen att gräva upp de massgravar som man begravt tusentals döda tyfusoffer i. Bergen-Belsen var aldrig ett "dödsläger", och till och med ortodoxa förintelsehistoriker erkänner att bilderna visar tyfusoffer som tyskarna begravde i massgravar under krigets gång, ej "gasade judar". Andra massgravar uppstod som ett resultat av allierade bombräder på tysk infrastruktur och direkta bombningar av läger. Ett bra exempel är koncentrationslägret Nordhausen, där allierade släppte bomber direkt på lägret och dödade massvis med fångar. Ingen har därtill förnekat att omständigheterna i lägren, speciellt efter 1943, var otroligt dåliga och att dödlighet under perioder var enorm. När dödligheten var som värst i Auschwitz dog över 8000 fångar i månaden av "naturliga" orsaker (framförallt sjukdom och tyfus).

Jag vill att du reflekterar över denna flytt av målstolpen. Om vi accepterar att gasningar omöjligen kan ha ägt rum i Auschwitz så fallerar hela förintelsenarrativet. Att man sedan "behandlade fångar dåligt" är inte ett argument för "förintelsen".

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Skogsvatte, finns det någon vanlig myt/missuppfattning kring Lidice-massakern du skulle upplysa en om?

Som jag förstår det så beslutade sig ju tyskarna för att avrätta alla män i byn (nästan 200 st) och även kvinnor i Ležáky, som hämnd för mordet på Heydrich, utfört av två tjecker. Totalt ska det ha varit runt 1200 tjecker inklusive ca 200 kvinnor som mördades som hämnd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lidice_massacre
https://en.wikipedia.org/wiki/Reinhard_Heydrich

Där använde ju tyskarna det som närmast skulle kunna påminna en om IS-metoder. Kan du hålla med om att det var överdrivet att ta ihjäl så pass många oskyldiga pga att två landsmän dödade Heydrich eller går det att rättfärdiga, menar du?

Jag är inte insatt i just Lidice-massakern, men mig veterligen var den verklig. Flera saker är viktiga att komma ihåg: enligt internationell krigsrätt var repressalier för terrorattacker mot ockuperande trupper fullt tillåtna. Speciellt på den yttersta östfronten, i Ukraina och annorstädes, var tyska hämndattacker ofta oproportionerliga, och tusentals människor dödades under krigets gång i hämndattacker efter terrorattentat och lönnmord på tyska trupper. Därmed är det ingen som förnekar avrättningar på större grupper människor, vilket varken är historiskt unikt eller nödvändigtvis i strid med dåtida krigslagar. Däremot finns det massakrer som vi idag vet är påhittade, t.ex. massakern i Babi Yar.

Att likställa tyskarnas "metoder" med IS-metoder är en fullständigt grotesk och helt ogrundad jämförelse.
Citera
2020-01-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag vill att du reflekterar över denna flytt av målstolpen. Om vi accepterar att gasningar omöjligen kan ha ägt rum i Auschwitz så fallerar hela förintelsenarrativet. Att man sedan "behandlade fångar dåligt" är inte ett argument för "förintelsen".

Jo men hur ska du bevisa att det inte gasades folk?

De här personerna som var vittnen (ej judar utan polacker och nazister) har i så fall fel.
http://www.holocaustresearchproject....schambers.html
Gersteinrapporten, skriven av nazisten Kurt Gerstein, är alltså felaktig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gerstein_Report

Finns det beskrivningar av nazister som var med i lägrena som säger att det INTE gasades? De borde ju nu revisionister anse vara trovärdiga, eller?

Sen förstår jag inte varför det skulle vara "omöjligt" att gasa judar. Så svårt är det väl inte att bygga ett rum dit man leder in gas? Det här med hålen och kolumner är detaljer. (så klart är det bara revisionister som anser att det ens är ett problem)
Citera
2020-01-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
.

Jag är inte insatt i just Lidice-massakern, men mig veterligen var den verklig. Flera saker är viktiga att komma ihåg: enligt internationell krigsrätt var repressalier för terrorattacker mot ockuperande trupper fullt tillåtna. Speciellt på den yttersta östfronten, i Ukraina och annorstädes, var tyska hämndattacker ofta oproportionerliga, och tusentals människor dödades under krigets gång i hämndattacker efter terrorattentat och lönnmord på tyska trupper. Därmed är det ingen som förnekar avrättningar på större grupper människor, vilket varken är historiskt unikt eller nödvändigtvis i strid med dåtida krigslagar. Däremot finns det massakrer som vi idag vet är påhittade, t.ex. massakern i Babi Yar.

Att likställa tyskarnas "metoder" med IS-metoder är en fullständigt grotesk och helt ogrundad jämförelse.

Att Babi Yar skulle vara påhittat låter intressant. Har du mer info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in