Citat:
Man får hoppas att Kristersson öppnar för C innan valet så att alla moderater kan gå till SD, men risken är väl att han väntar tills efter valet.
Citat:
Ja, jag har inte hört, eller sett, någon som förutsåg att V, M och KD skulle sitta ner och förhandla. Där förhandlingsresultatet måste godkännas av SD. Vilket visar hur oberäknelig inrikespolitiken är. Och hur svårt det är att förutse framtiden.
Däremot har jag mycket svårt att se att M, KD och SD kommer att gå fram till nästa val med en gemensam valplattform. Som UK uttryckte det, moderaterna kommer att köra solo fram till nästa val. Samtidigt som han nyligen sade att ett extraval är det enda som kan lösa knutarna.
Efter partistämman i höstas:
https://omni.se/ulf-kristersson-om-sd-samarbete-maste-vara-borgerlig-politik/a/wP57j4
Citat.
M-ledaren Ulf Kristersson utvecklar nu tankarna kring att bilda en regering som på något sätt bygger på SD-mandat.
– Grundtonen för en sådan regering måste så klart vara att det är en borgerlig politik och att det finns en linje bakom detta,
På Moderaternas partistämma för en vecka sedan sa Kristersson att han efter nästa val ”vill samla det konstruktiva, pragmatiska och prestigelösa Sverige till en ny kurs för vårt land”.
Slut citat.
Mellan raderna kan man här läsa att UK mycket hellre vill bilda en Alliansregering än en regering som innehåller SD. Och att Tuffe Uffe hellre skulle låta S regera än att sitta i en regering med Jimmie som statsminister. Jag litar inte på Tuffe Uffe för fem öre.
Som jag ser det gäller det för SD att bli så stora i nästa val som möjligt, så det omöjliggör en regering som utesluter SD. Alltså ett valresultat på 25 plus enligt mig. Motsvarande runt 30 procent i OU.
Däremot har jag mycket svårt att se att M, KD och SD kommer att gå fram till nästa val med en gemensam valplattform. Som UK uttryckte det, moderaterna kommer att köra solo fram till nästa val. Samtidigt som han nyligen sade att ett extraval är det enda som kan lösa knutarna.
Efter partistämman i höstas:
https://omni.se/ulf-kristersson-om-sd-samarbete-maste-vara-borgerlig-politik/a/wP57j4
Citat.
M-ledaren Ulf Kristersson utvecklar nu tankarna kring att bilda en regering som på något sätt bygger på SD-mandat.
– Grundtonen för en sådan regering måste så klart vara att det är en borgerlig politik och att det finns en linje bakom detta,
På Moderaternas partistämma för en vecka sedan sa Kristersson att han efter nästa val ”vill samla det konstruktiva, pragmatiska och prestigelösa Sverige till en ny kurs för vårt land”.
Slut citat.
Mellan raderna kan man här läsa att UK mycket hellre vill bilda en Alliansregering än en regering som innehåller SD. Och att Tuffe Uffe hellre skulle låta S regera än att sitta i en regering med Jimmie som statsminister. Jag litar inte på Tuffe Uffe för fem öre.
Som jag ser det gäller det för SD att bli så stora i nästa val som möjligt, så det omöjliggör en regering som utesluter SD. Alltså ett valresultat på 25 plus enligt mig. Motsvarande runt 30 procent i OU.
SD borde pressa Kristersson på detta så att han tvingas bekänna färg. Om han inte kategoriskt tar avstånd från Annie Lööf och C så kommer han tappa väljare till SD. Sedan kan han avgå efter valförlusten och SD kan göra upp med hans efterträdare och KD.
Citat:
I JÖKen är Löfven beroende av neger och muslimälskare i andra partier för att kunna behålla statsministerposten.
Inom partiet är han beroende av desamma för att kunna förbli partiordförande.
Det finns ingenting som tyder på att lämmeltåget från S till SD ska upphöra i framtiden. Partiet saknar helt krismedvetande och konsekvensanalys. Och man verkar fortfarande ha Arnstad som överguru i politisk strategi. Det enda som kan fungera är att skrika nazist och fascist mot alla sina motståndare. Något som var ute redan 2018. Hur många feta rövar det än visas idag i SVT.
Det är inte enskilda händelser som driver SD uppåt i OU. Det är summan av all dårskap.
Inom partiet är han beroende av desamma för att kunna förbli partiordförande.
Det finns ingenting som tyder på att lämmeltåget från S till SD ska upphöra i framtiden. Partiet saknar helt krismedvetande och konsekvensanalys. Och man verkar fortfarande ha Arnstad som överguru i politisk strategi. Det enda som kan fungera är att skrika nazist och fascist mot alla sina motståndare. Något som var ute redan 2018. Hur många feta rövar det än visas idag i SVT.
Det är inte enskilda händelser som driver SD uppåt i OU. Det är summan av all dårskap.
Jag tror de ser det som att de själva kommer få olika toppjobb och pensioner livet ut, oavsett hur många mandat de förlorar i kommunerna varje val. partiets toppskikt skiter i om kommunalråd förlorar jobbet och om inga nya sossar får riksdagsplatser efter de gamla som pensionerar sig. De har sitt på det torra.