2020-01-28, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
republicans:
Inga bevis ,vittnen,eller dokument kommer få användas i senatens rättegång.

lite senare:
hela processen är en fars..
visa oss ett endaste bevis på att trump begått ett lagbrott!!!

Ser du hur motsägelsefullt det låter?

MEN demokraterna har ju haft hela hösten på sig att förhöra vittnen och förbereda sin "sak" inför Senaten, vad är problemet?

VILKA vittnen kan dom DÅ inte använda? Dom som dom inte kallade? Hör du inte själv hur motsägelsefullt det låter? DET är ingen lekstuga att impeacha en president, där man "OOPS" missade att kalla en bunt nyckelvittnen....
Senast redigerad av vinkelhak 2020-01-28 kl. 00:57.
Citera
2020-01-28, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
När det kommer till Trump, då fanimej duger inget - inspelade samtal (bara skumma personer spelar in), han gör reklam för sonen bok, reklam för sitt hotell, han låter skattebetalarna betala för varje golftur på hans egna anläggningar. Barnen får varumärken i Kina godkända, fina fastighetsaffärer i Saudi görs. De tjänar multum inom Trump-familjen!

MEN INTE FAN SKOR SIG TRUMP PÅ DETTA PRESIDENTSKAP!
Det är bara illvilliga rykten...

MEN demokraterna, där uj - där är det bara att kasta ur sig hur de (självklart) berikat sig, hur demokraterna är korrupta x 100. "Rykten" - det blir till fakta, och allt bara tar sig genom internet och blir till sanningar. Ingen självinsikt överhuvudtaget.

Men, det är ju demokraterna som anklagar Trump. Inte tvärtom.

Att det kommer fram en jäkla massa skit när en president blir anklagad och systemet utnyttjat på ett sätt som är ett VERKLIGT hot mot konstitutionen, då får man allt tåla att skit kommer fram.
Citera
2020-01-28, 01:00
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
MEN demokraterna har ju haft hela hösten på sig att förhöra vittnen och förbereda sin "sak" inför Senaten, vad är problemet?

VILKA vittnen kan dom DÅ inte använda? Dom som dom inte kallade? Hör du inte själv hur motsägelsefullt det låter? DET är ingen lekstuga att impeacha en president, där man "OOPS" missade att kalla en bunt nyckelvittnen....

Alltså, jag förklarade ju för dig att dessa vittnen inte tilläts vittna, och att de därför inte är hörda.

Jag förstår att du inte greppade det hela förra gången, så låt oss ta om det en tredje gång så kanske det fastnar:

Demokraterna tilläts inte kalla de vittnen de behövde, och måste därför kalla dem i senaten.
Citera
2020-01-28, 01:13
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Alltså, jag förklarade ju för dig att dessa vittnen inte tilläts vittna, och att de därför inte är hörda.

Jag förstår att du inte greppade det hela förra gången, så låt oss ta om det en tredje gång så kanske det fastnar:

Demokraterna tilläts inte kalla de vittnen de behövde, och måste därför kalla dem i senaten.
Jag tar upp detta igen

Vad som är mer intressant är att konstitutionen och högsta domstolen säger att för att en subpoena eller kallelse ska vara giltig, så måste hela huset vara med i en omröstning för att få fram en kommitté som frågar om subpoenas, något som inte gjordes i huset. Det hölls ingen omröstning om det. Därmed så har ingen av de subpoenas som demokraterna bad om någon laglig grund alls att stå på, och de ska bara behandlas som vad de egentligen är, ett önskemål utan krav på att de ska vittna.

Demokraterna gjorde alltså inte rätt för sig när man skulle kalla vittnen, så de hade ingen laglig grund att ens kalla några vittnen om det inte har skett en omröstning om det.
Citera
2020-01-28, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Prat.
Trump var rik som ett troll redan innan, och hur det gått till lägger jag mig inte i.
Källa på det ovan sagda efterfrågas, men varför så arg?
Läs Peter Schweizers bok ”Profiles in corruption” och förkovra dig i ämnet i stället för att skrika, det verkar nästan som om jag håller på att mörda dig...

haha, ursäkta - det var inte riktigt att göra det skrikandes så, men förstår.

Trump hade pengar - så vad, då är det ok låta ämbetet gynna sig själva och sin familj??
Citera
2020-01-28, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Ja visst är det jobbigt att USA inte åtlyder gamla välbeprövade Sovjet lagar, utan envisas med sådana obskyra regler som division of power och due process. Du måste gråta blod över att Stalinismen inte lyckats slå rot i USA.
Citera
2020-01-28, 04:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men bara om "förundersökningen" verkligen visar behovet av nya vittnen, vilket denna "förundersökning" mest troligt inte gör. DÄRFÖR blir det troligen inga vittnen.

Man måste liksom kunna visa att man har nåt "case" för att få möjlighet att impeacha en president.
Nu väljer du prata om annat.

Du sade:
Citat:
Ska den säga som stödjer dom som höll i utredningen och vittnesförhören och som inte tillät Trump NÅGRA vittnen alls....hmm???
Och jag berättade:
Förundersökningen hanterar inte sånt, det är vad Senatens "rättegång"(Du vet impeachment) är tillför.

Och en förundersökning och oavsett vem som gör den, den är då till för ta reda på saker.
Man ställer frågor som aldrig får svar, man ställer frågor som får svat men man inte kan koppla till nått, man ställer frågor som får svar och går backa upp, och man ställer frågor somman tror har ett svar men visar sig inte ha detta.

Det är en processas med trial and error i förundersökningen.
Men det är bara i själva rättegången(Impeachment) man presentera fallet och det man fått reda på av fakta, vittnen och bevisning.
Så det är först i rättegången man presenterar sig fall, där av det enda svaret som existerar är på det du nämner.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Förundersökningen hanterar inte sånt, det är vad Senatens "rättegång"(Du vet impeachment) är till för.
SOm du förstår, det är först i presenterandet afv impeachment där man visar upp fakta, vittnen och bevisning.
Men det är man för rädd att släppa fram och med vad man sagt innan.
En sak där man sagt, det är att inget man komemr fram till komerm man bry sig om och hindra vitten och bevisning.

Och det enda du pratar om att du inte förstår vad en förundersökning är.(Som är vad huset gjorde och tog beslut på)
Och med tanke på hur det utvecklar sig, så finns ingen kritik mot ett sådant beslut ens.
Ta bara att Lev Parnas vet inte bara trumpen vem det är, utan vet MYCKET väl vem det är.
Och detta tack vare inspelningar Lev Parnas delat med sig, Lev Parnas är definitivt en skithög och slemboll.
Men det går aldrig förneka trumpens kännedom om Lev Parnas och att han kände honom MYCKET väl.

Inser du utvecklas inte det minsta av ny fakta som är obestridlig på detta.
Citera
2020-01-28, 06:54
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag har precis läst klart det nya handelsavtalet med kina : phase 1 . Kan du peka på något som gagnar världsekonomin i detta avtal?

Det står INGENTING om frihandelsavtal. Det står ingenting om att lätta på handelsbarriärer . Ingenting om IP-theft. Ingenting om militära farleder i sydkinesiska havet vilket är av största vikt för amerikas allierade. Det står ingenting om currency manipulation,vilket är vad Trump gick till val på.

Det enda som kommits överrens om i fas 1 är att kina ska sänka tariffer på vissa varor från 15 till 7 % samt att stödköpa amerikanska jordbruksvaror med start i februari och med avslut i november. Det vill säga innan presidentens "state of the union" tal och precis innan återvalskampanjen börjar i november.

Den som än blir president kommer få ett helvete med kina då alla egentliga problem bara bordlagts inför nästa presidentval då kineserna vill se om näste ledare är mer rationell i sitt sätt att förhandla.

Kan du hjälpa mig förstå hur detta är en seger för donald trump eller USA?

Fas 1 leder till fas 2. När USA mår bra mår världen bra. USA kommer att diktera villkoren i fortsättningen med.
Citera
2020-01-28, 06:56
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=uqmhfyH09jM

Om impeachment för abuse of power och obstruction of congress
Citera
2020-01-28, 07:42
Medlem
trailblasers avatar
Jag har hållit mig väl uppdaterad i denna rättsprocess och det enda jag kan komma fram till är att de riktiga bevisen saknas. Skulle riktiga bevis finnas så skulle även Republikanerna vilja avsätta presidenten.

Det var demokraternas ansvar att få fram bevis. De misslyckades.

Nu är det bara folk som hatar Trump som vill se honon avsatt. Här på Flashback, som i staterna.
Citera
2020-01-28, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nu väljer du prata om annat.

Du sade:

Och jag berättade:
Förundersökningen hanterar inte sånt, det är vad Senatens "rättegång"(Du vet impeachment) är tillför.

Och en förundersökning och oavsett vem som gör den, den är då till för ta reda på saker.
Man ställer frågor som aldrig får svar, man ställer frågor som får svat men man inte kan koppla till nått, man ställer frågor som får svar och går backa upp, och man ställer frågor somman tror har ett svar men visar sig inte ha detta.

Det är en processas med trial and error i förundersökningen.
Men det är bara i själva rättegången(Impeachment) man presentera fallet och det man fått reda på av fakta, vittnen och bevisning.
Så det är först i rättegången man presenterar sig fall, där av det enda svaret som existerar är på det du nämner.

SOm du förstår, det är först i presenterandet afv impeachment där man visar upp fakta, vittnen och bevisning.
Men det är man för rädd att släppa fram och med vad man sagt innan.
En sak där man sagt, det är att inget man komemr fram till komerm man bry sig om och hindra vitten och bevisning.

Och det enda du pratar om att du inte förstår vad en förundersökning är.(Som är vad huset gjorde och tog beslut på)
Och med tanke på hur det utvecklar sig, så finns ingen kritik mot ett sådant beslut ens.
Ta bara att Lev Parnas vet inte bara trumpen vem det är, utan vet MYCKET väl vem det är.
Och detta tack vare inspelningar Lev Parnas delat med sig, Lev Parnas är definitivt en skithög och slemboll.
Men det går aldrig förneka trumpens kännedom om Lev Parnas och att han kände honom MYCKET väl.

Inser du utvecklas inte det minsta av ny fakta som är obestridlig på detta.

Fast återigen, i Representanthuset görs utredningen där bevisen samlas in och sammanfattas. VAD är så svårt att förstå?

Hur många vittnen förhördes där under hösten? På vilket sätt får dessa vittnesmål INTE presenteras för Senaten nu?

Det var demokraterna som "bestämde" upplägget i representanthuset, det var också dom som bestämde sig för att det var så bråttom att inte hade "tid" att ta det genom högsta domstolen och få med dom vittnesmål man saknade, så bråttom så dom tog en månads semester ändå innan dom lämnade över dokumenten till Senaten.

Hela upplägget är en dimridå, där "vi" ska luras att tro att det finns någon substans i anklagelserna, och det är vansinnigt bråttom och presidenten är såååå farlig och ändå har dom inte fått fram ett enda bevis.

Det är bråttom, bråttom, bråttom, men sen är det inte det....bevisen är så starka och överväldigande och presidenten är så farlig och landets säkerhet är hotat så han måste bort NU...men först tar vi en månads semester...??

Och igen, det var demokraterna själva som tog det dit det är nu. Så vad ÄR problemet?

På fredag får vi se om det blir några ytterligare vittnen, blir det det då blir det inte bara demokraternas vittnen, utan en hel bunt vittnen, däribland Bidens, för att HELA bilden ska visas.

DÅ blir det en långdragen process, DET vill inte demokraterna själva heller...

Dom biter sig själva i svansen...på ren svenska.....
Citera
2020-01-28, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag har hållit mig väl uppdaterad i denna rättsprocess och det enda jag kan komma fram till är att de riktiga bevisen saknas. Skulle riktiga bevis finnas så skulle även Republikanerna vilja avsätta presidenten.

Det var demokraternas ansvar att få fram bevis. De misslyckades.

Nu är det bara folk som hatar Trump som vill se honon avsatt. Här på Flashback, som i staterna.

Håller med. Det är så ett impeachment är tänkt att fungera. Det är när det finns verkliga hot mot landets säkerhet som en president ska kunna impeachas och avsättas och då ska partierna vara överens.

Impeachment är inte tänkt att var ett instrument i kommande presidentvalskampanjer, eller användas för att ett parti ogillar en president och har majoritet i huset och därför kan dra igång det så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in