2020-01-27, 23:20
Medlem
dANiis avatar
Riktigt amatörmässigt av demokraterna, vad förväntade dom sig?
Citera
2020-01-27, 23:29
Medlem
LucNNs avatar
Haha jag hoppades de skulle köra denna strategi (indikerade den i ett svar till idioten Klyban för några dagar sedan), men hade inte vågat hoppas att de skulle köra så isskall halal på Biden.

Herren vara lovad, demokraterna lyckades dra bort mattan under sig själva mer brutalt än tidigare - trots en historik av brutala självmattbortdragningar 😂
Citera
2020-01-27, 23:34
Medlem
DjPuttes avatar
Verkar som x antal republikanska sidan vill höra Bolton i denna riksrätt process nu mera!
Citera
2020-01-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag fattar inte överhuvudtaget vilken logik som får detta att snurra för dig,

demokraterna, de har startat allt
men de vill det egentligen inte.
de vill heller inte kalla vittnen för då ser alla att det bara är fake.

Men nu har de gått till senaten, där republikaner kan kalla vittnen och liksom verkligen kasta det i ansiktet på demokraterna - hur otroligt fake allting är.

Så varför tog Pelosi det till senaten om det nu är så "fake" allting, och det vore så fruktansvärt för demokraterna om vittnena kallades???

Ingenting går ju ihop...??
Ja vad ÄR problemet? Dom kanske hoppades på att få till något, dom har ju haft agendan att impeacha presidenten från INNAN han ens blev president. Galenskap? Korruption? Hur djupt går den?

Kanske trodde dom att folk är så lättpåverkade så det skulle räcka med rykten...vem vet..
Citera
2020-01-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Här pratar vi om trumpens brott mot konstitutionen och impeachment, inte om eventuella förehavande Demokrater har på andra områden.

trumpen flaggade för det perfekta samtalet, men när Pelosi efter en längre betänketid synade bluffen.
Så står vi här med inget sakligt försvar alls ifrån trumpen, utan bara prata om annat irrelevant.

FRAMERS specificerade situationen som impeachment och avsättande, så varför är konstitutionen så ointressant nu att man inte ens vill ha reda på vad för fakta, vittnen och bevisning de har?
Vi pratar nu inte om försvarsadvokater vars uppgift är att ifrågasätta allt även det som är fastställt.
Jag ställer mig frågan varför folket som röstar på trumpen anser det är okey för trumpen bryta mot konstitutionen, men inte kan släppa man inte h9itta nått på Hillary efter 8 hearings om inget i Bengazi.
Är det dit folket vill ha det, diktatur?
Jag vill ha fakta på bordet, och skiter fullständigt om det innebär min politiska gren får på smällen, för all korruption och brott ska beivras oavsett vem som gör den.
Och håller du inte med och hävdar olika regelböcker beroende på vilken partitillhörighet du har, då är du den personen du inte tror du är.

Så om nu du retar dig så på Demokrater, jag gör också, de är många ggr stolpskott också.
Så kommer du ALDRIG NÅGONSIN hitta ett svar för detta i trumpens brott mot konstitutionen som han samtidigt svor han skulle upprätthålla och försvar, och i denna impeachment
Som du förstår whataboutismen ändrar inget i sak och här, utan man bara pratar om annat i hopp om nått.

Så frågan du för ställa dig, varför är du här om det är demokrater du är arg på?
Eller de som rapporterar nyheterna,d et saknar helt logik ifrån dig om du vill hävda *snyft* demokrater är hemska *snuft*, det är allt irrelevant i impeachment här.

Ofta kommer returen att man säger demokrater vill impeached trump, det är sant.
Men det berättar bara att trumpen är korkad att göra denna när han är under så hård granskning hela tiden, och inför så många ögon att det generera 7 visselblåsare.

Om du är en logiskt tänkande människa, så måste du förstå prata om annat innebär också att objektiviteten försvinner för detta fallet.
Vilket du också visat många ggr, fast du hävdar det omvända.
Och du kan vara kritisk mot en hel del Demokrater säger, men när allt är fel de säger, så har man berättat nått.

En fråga, tillhör du dom som säger trumpen aldrig ljugit?
Mitt syfte är i första hand att diskutera ämnet, men jag gör det inte i ett vakuum, utan för att det ska kännas meningsfullt måste jag peka på dessa ”sidospår” som är viktiga för kontexten.
Svaret riktar sig alltså inte enbart till dig, utan även till andra.
Det handlar ju delvis om opinionsbildning, fast på fjuttig nivå.
Att slå ner på åsikter och hindra debatt kallas åsiktsfascism.

Annars hade vi kunnat föra diskussionen i PM, vilket vi ju också gör emellanåt när du känner att jag kränkt dig, och har du inte märkt att jag är betydligt hövligare mot dig än tidigare?

Anklagelserna om fascism” tycker jag faller ganska platt, och det gagnar inte diskussionen.

Denna impeachment måste ses i en kontext, och du ska inte försöka hindra oss som lyfter ämnet utanför dina ramar.
Citera
2020-01-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Ja vad ÄR problemet? Dom kanske hoppades på att få till något, dom har ju haft agendan att impeacha presidenten från INNAN han ens blev president. Galenskap? Korruption? Hur djupt går den?

Kanske trodde dom att folk är så lättpåverkade så det skulle räcka med rykten...vem vet..
Vad har du för källa på att de planerat impeachment redan innan han blev president? Trodde det var en av grejerna som låg med på lögnlistan? Men ange gärna källan.
Citera
2020-01-28, 00:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Vad har du för källa på att de planerat impeachment redan innan han blev president? Trodde det var en av grejerna som låg med på lögnlistan? Men ange gärna källan.

Det är en lögn, precis som Trumps påstående om att Demokraterna skulle ha bett Bolton att vittna, Bolton har öppet sagt att han vill vittna sedan dag ett ungefär.
Citera
2020-01-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nog har det väl ”snackats” om det innan, och denna artikel i WP berättar väl att impeachment var planerat långt före inauguration.

Har för mig att visselblåsaren var med på ett hörn...

Samma dag som installationen.
Sedan trädde FBI med sina lakejer Strzok och Page in i bilden, och många fler och på högsta nivå. Hillary, Christopher Steele, Mueller, och till slut landade det lika platt som en pannkaka.
Den ”demokratiska” anti Trump kampanjen med Chalupa och DNS hade naturligtvis varit igång under en tid.
Det de anklagar Trump för gjorde dom själva upphöjt till hundra.
Utöver detta har de berikat sig själva på korruptionen i andra länder och på skattebetalarnas bekostnad.
Hallå!

https://www.google.se/amp/s/www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2017/01/20/the-campaign-to-impeach-president-trump-has-begun/%3foutputType=amp
Citera
2020-01-28, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Riktigt amatörmässigt av demokraterna, vad förväntade dom sig?

republicans:
Inga bevis ,vittnen,eller dokument kommer få användas i senatens rättegång.

lite senare:
hela processen är en fars..
visa oss ett endaste bevis på att trump begått ett lagbrott!!!

Ser du hur motsägelsefullt det låter?
Citera
2020-01-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Nog har det väl ”snackats” om det innan, och denna artikel i WP berättar väl att impeachment var planerat långt före inauguration.

Har för mig att visselblåsaren var med på ett hörn...

Samma dag som installationen.
Sedan trädde FBI med sina lakejer Strzok och Page in i bilden, och många fler och på högsta nivå. Hillary, Christopher Steele, Mueller, och till slut landade det lika platt som en pannkaka.
Den ”demokratiska” anti Trump kampanjen med Chalupa och DNS hade naturligtvis varit igång under en tid.
Det de anklagar Trump för gjorde dom själva upphöjt till hundra.
Utöver detta har de berikat sig själva på korruptionen i andra länder och på skattebetalarnas bekostnad.
Hallå!

https://www.google.se/amp/s/www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2017/01/20/the-campaign-to-impeach-president-trump-has-begun/%3foutputType=amp

När det kommer till Trump, då fanimej duger inget - inspelade samtal (bara skumma personer spelar in), han gör reklam för sonen bok, reklam för sitt hotell, han låter skattebetalarna betala för varje golftur på hans egna anläggningar. Barnen får varumärken i Kina godkända, fina fastighetsaffärer i Saudi görs. De tjänar multum inom Trump-familjen!

MEN INTE FAN SKOR SIG TRUMP PÅ DETTA PRESIDENTSKAP!
Det är bara illvilliga rykten...

MEN demokraterna, där uj - där är det bara att kasta ur sig hur de (självklart) berikat sig, hur demokraterna är korrupta x 100. "Rykten" - det blir till fakta, och allt bara tar sig genom internet och blir till sanningar. Ingen självinsikt överhuvudtaget.
Citera
2020-01-28, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
republicans:
Inga bevis ,vittnen,eller dokument kommer få användas i senatens rättegång.

lite senare:
hela processen är en fars..
visa oss ett endaste bevis på att trump begått ett lagbrott!!!

Ser du hur motsägelsefullt det låter?

Nej det gör dem inte, för de har Trump-minne. Upplever allt första gången, hela tiden.

När de kommer till stycke 2 har de glömt stycke 1
Citera
2020-01-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
När det kommer till Trump, då fanimej duger inget - inspelade samtal (bara skumma personer spelar in), han gör reklam för sonen bok, reklam för sitt hotell, han låter skattebetalarna betala för varje golftur på hans egna anläggningar. Barnen får varumärken i Kina godkända, fina fastighetsaffärer i Saudi görs. De tjänar multum inom Trump-familjen!

MEN INTE FAN SKOR SIG TRUMP PÅ DETTA PRESIDENTSKAP!
Det är bara illvilliga rykten...

MEN demokraterna, där uj - där är det bara att kasta ur sig hur de (självklart) berikat sig, hur demokraterna är korrupta x 100. "Rykten" - det blir till fakta, och allt bara tar sig genom internet och blir till sanningar. Ingen självinsikt överhuvudtaget.
Prat.
Trump var rik som ett troll redan innan, och hur det gått till lägger jag mig inte i.
Källa på det ovan sagda efterfrågas, men varför så arg?
Läs Peter Schweizers bok ”Profiles in corruption” och förkovra dig i ämnet i stället för att skrika, det verkar nästan som om jag håller på att mörda dig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in