Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Här pratar vi om trumpens brott mot konstitutionen och impeachment, inte om eventuella förehavande Demokrater har på andra områden.
trumpen flaggade för det perfekta samtalet, men när Pelosi efter en längre betänketid synade bluffen.
Så står vi här med inget sakligt försvar alls ifrån trumpen, utan bara prata om annat irrelevant.
FRAMERS specificerade situationen som impeachment och avsättande, så varför är konstitutionen så ointressant nu att man inte ens vill ha reda på vad för fakta, vittnen och bevisning de har?
Vi pratar nu inte om försvarsadvokater vars uppgift är att ifrågasätta allt även det som är fastställt.
Jag ställer mig frågan varför folket som röstar på trumpen anser det är okey för trumpen bryta mot konstitutionen, men inte kan släppa man inte h9itta nått på Hillary efter 8 hearings om inget i Bengazi.
Är det dit folket vill ha det, diktatur?
Jag vill ha fakta på bordet, och skiter fullständigt om det innebär min politiska gren får på smällen, för all korruption och brott ska beivras oavsett vem som gör den.
Och håller du inte med och hävdar olika regelböcker beroende på vilken partitillhörighet du har, då är du den personen du inte tror du är.
Så om nu du retar dig så på Demokrater, jag gör också, de är många ggr stolpskott också.
Så kommer du ALDRIG NÅGONSIN hitta ett svar för detta i trumpens brott mot konstitutionen som han samtidigt svor han skulle upprätthålla och försvar, och i denna impeachment
Som du förstår whataboutismen ändrar inget i sak och här, utan man bara pratar om annat i hopp om nått.
Så frågan du för ställa dig, varför är du här om det är demokrater du är arg på?
Eller de som rapporterar nyheterna,d et saknar helt logik ifrån dig om du vill hävda *snyft* demokrater är hemska *snuft*, det är allt irrelevant i impeachment här.
Ofta kommer returen att man säger demokrater vill impeached trump, det är sant.
Men det berättar bara att trumpen är korkad att göra denna när han är under så hård granskning hela tiden, och inför så många ögon att det generera 7 visselblåsare.
Om du är en logiskt tänkande människa, så måste du förstå prata om annat innebär också att objektiviteten försvinner för detta fallet.
Vilket du också visat många ggr, fast du hävdar det omvända.
Och du kan vara kritisk mot en hel del Demokrater säger, men när allt är fel de säger, så har man berättat nått.
En fråga, tillhör du dom som säger trumpen aldrig ljugit?
Mitt syfte är i första hand att diskutera ämnet, men jag gör det inte i ett vakuum, utan för att det ska kännas meningsfullt måste jag peka på dessa ”sidospår” som är viktiga för kontexten.
Svaret riktar sig alltså inte enbart till dig, utan även till andra.
Det handlar ju delvis om opinionsbildning, fast på fjuttig nivå.
Att slå ner på åsikter och hindra debatt kallas åsiktsfascism.
Annars hade vi kunnat föra diskussionen i PM, vilket vi ju också gör emellanåt när du känner att jag kränkt dig, och har du inte märkt att jag är betydligt hövligare mot dig än tidigare?
Anklagelserna om fascism” tycker jag faller ganska platt, och det gagnar inte diskussionen.
Denna impeachment måste ses i en kontext, och du ska inte försöka hindra oss som lyfter ämnet utanför dina ramar.