2020-01-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag blev lite nyfiken, kan det var detta som efterfrågas?

”Wuhan, China, faces such a shortage of coronavirus test-kits that people say getting one is like 'winning the lottery'”

https://www.businessinsider.com/wuhan-coronavirus-china-shortage-test-kits-lottery-2020-1?r=US&IR=T

Tackar!! De ransonerar alltså och kollar bara de fall som de i princip är nästintill säkra på. Det skulle kunna förklara varför så högt dödstal i förhållande till återhämtade. Det är bara allvarliga fall som testas. Resten får läka ut hemma?
Citera
2020-01-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Hur ser det ut i wuhan idag du som hade kopplingar dit? Visst hade du det?

Vad säger lokalbefolkning idag?

Känns nästan som radioskugga idag från kina o i synnerhet Wuhan

Jag vill inte säga mer. Jag får mest hat.

Wuhan kan troligen klara sig rätt bra. Det är värre för den miljon arbetare som lämnade Wuhan till Henan provinsen.

Henan är mer fattigt och smutsigt än Hubei eller Hunan. Henan är oxå centrum för Kinas opium problem.Därför stoppade Beijing långfärdsbussar till staden.

Där jag är på landet i Hunan är det renare än centrala Göteborg, inget grus eller sopor på lekplatsen. Vi har våra egna grönsaker.

Wuhan, de skickar bilder på att de bygger zoner i staden. De försöker spåra alla som har varit i kontakt med de smittade.

Alla är förbannade på Wuhans borgmästare som lämnade staden öppen.

De är värre i Hongkong där brände ligister ner ett planerat karantän boende för Wuhan boende.

https://twitter.com/globalpoliticss/status/1221735802935357440?s=21
Citera
2020-01-27, 20:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
1 blir 2 blir 4 blir 8 blir 16 blir 32 blir 64 blir 128 blir 256 blir 512 blir 1024.
Det har ju fördubblats i princip varannan dag.
Så 20 dagar till 1024 ungefär.
Sedan ökar det mer brutalt efter första månaden om det fortsätter få följa mönstret. Inte säkert det gör det.

Fast det beror på att man i Kina inte tog utbrottet på så stort allvar i början. Nu när man börjat införa karantäner så kommer givetvis smittspridningen minska.
Citera
2020-01-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Jag vill inte säga mer. Jag får mest hat.

Wuhan kan troligen klara sig rätt bra. Det är värre för den miljon arbetare som lämnade Wuhan till Henan provinsen.

Henan är mer fattigt och smutsigt än Hubei eller Hunan. Henan är oxå centrum för Kinas opium problem.Därför stoppade Beijing långfärdsbussar till staden.

Där jag är på landet i Hunan är det renare än centrala Göteborg, inget grus eller sopor på lekplatsen. Vi har våra egna grönsaker.

Wuhan, de skickar bilder på att de bygger zoner i staden. De försöker spåra alla som har varit i kontakt med de smittade.

Alla är förbannade på Wuhans borgmästare som lämnade staden öppen.

De är värre i Hongkong där brände ligister ner ett planerat karantän boende för Wuhan boende.

Oj! Hur ser det ut med polisiär/militär närvaro i wuhan? Det går ju mycket rykten om att det skulle kremeras något extremt mycket och att folk i princip tvingas stanna hemma. Har militär eller polis fått kväsa uppror i wuhan? Eller är allt lugnt?
Citera
2020-01-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Är du inte skraj om du befinnef dig i kina?

Måste vara rena hrlvetet med deras vidriga hygien och som grädde på moset ett virusutbrott av detta slag

Kina är stort, det finns hemska städer jag inte besöker men det finns oxå moderna och rena ställen.

Där jag är nu på landet är det rent, vi har vår egna grönsaker, svärfar gör sig egen korv och torkat fläsk.

Men du vet redan allt.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Viruset har alltså härjat runt i en 11-miljonersstad i nästan 30 dagar och allt vi har konstaterat just nu är 3000 verifierat smittade och 82 döda.

Nu tar du i. De första fallen identifierades den 31 december och det var först den 9 december som man identifierade att det handlade om ett nytt okänt virus. Inkubationstiden kan vara upp till två veckor och det är inte som så att hundratusentals hinner smittas på bara några veckor ens om det handlar om världens mest smittsamma virus. Det tar lite tid, men det är ökningstakten vi ska hålla koll på nu.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
En anledning till att Kina går in så hårt med åtgärder är att man vill undvika de misstag som gjordes med SARS 2003. Även då virus som spridits från en sunkig matmarknad från hunddjur i bur..
Citera
Medlem
Tydligen ännu fler när man kollar på alla olika dom har.
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Som om de skulle hjälpa...
Citera
2020-01-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fast det beror på att man i Kina inte tog utbrottet på så stort allvar i början. Nu när man börjat införa karantäner så kommer givetvis smittspridningen minska.

Absolut lär det göra skillnad att sätta alla i karantän. Men det är ändå alltid slött i början av ett utbrott. Hoppas de får ordning på det 👍
Citera
2020-01-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina

Du vet inte vem som är bakom maskerna, troligtvis är det ligister betalda av Kina... Snälla kolla på den inofficiella rapporteringen från Hong Kong. Kina gör allt de kan för att stävja demokratirörelserna i Hong Kong.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Känns ju väldigt tillrättalagt? Hur många patienter skulle säga "dont panic" ?

Han är en läkare som blivit smittad.
Citera
Medlem
nickenyfiken25s avatar
Intressant statistik i Google Trends...
https://gyazo.com/ab5ef7268596c633a4e13a3879fd4eec
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto