2020-01-27, 18:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Det handlar inte om rättigheter, det handlar om skyldigheter. Att skydda landet från korruption och felaktiga utbetalning av bidrag till nationer som inte håller överenskommelser eller förskingrar dom stöd dom får. DÅ spelar det ingen roll VEM som är inblandad. Eller borde inte. Och inte borde man sätta igång en impeachment heller. Inte om man har sitt lands intressen för sina ögon.

Om lagen explicit säger att presidenten inte får utreda politiska motståndare så gäller det oavsett var i världen brottet begåtts, så jävla enkelt är det. Om man inte gillar det får man ändra lagen, man kan inte ge folk frisedel att begå lagbrott bara för att man tycker att det i just det här fallet är bättre om presidenten utreder ett brott istället för ex. justitiedepartementet.
Citera
2020-01-27, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Demokraternas hopp i åtalsprocessen är alltså John Bolton? En av de värsta PNAC hökarna?

Ur led är tiden.

Säger det inte mycket om hur irrationell Donald Trump är?
När till och med en av de värsta PNAC hökarna kallar hans idé om att leka värd för talibanerna i camp david, den 11e september för en dålig idé.

När samma person sedan kallar presidentens och rudy giulianis hemliga handlingsplan för en "drug deal"

När vita husets stabschef (krigshök general john kelley)muttrar: "demented clown" medan de är är i pearl harbour,hawaii och trump frågar honom varför han ska behöva sörja för alla japaner som dog när amerikanska piloter kraschade in i japanska skepp ( facit: japanska skepp anföll amerika på amerikansk mark)

När Rex tillersson(utrikesminister) och skrupelfri affärsman som gör affärer med oljerika diktaturer, på europaresa väcks mitt i natten av Trump för att USA:s president inte kan få in sina amerikanska favoritkanaler vid det hotell i tyska Rheinland,där de övernattade, och sedmera kallar honom för en "fuckin moron"

Ja då bör man undra om det är en deep state conspiracy eller om Donald Trump faktiskt är olämplig för jobbet som USA:s president. Vi låter väljarna få avgöra med facit i hand.
Citera
2020-01-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Nu handlad ju denna diskussion inte om Bidens, utan om Yovanovitch.

Du kan börja titta 26 min in i denna film, men se helst hela och, de två tidigare delarna.

https://m.youtube.com/watch?v=wRFtijtoV6I%3D

Ah... så det kan bli att det blir en till amerikan som vägrar visa "tax return" ;-)
Citera
2020-01-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om lagen explicit säger att presidenten inte får utreda politiska motståndare så gäller det oavsett var i världen brottet begåtts, så jävla enkelt är det. Om man inte gillar det får man ändra lagen, man kan inte ge folk frisedel att begå lagbrott bara för att man tycker att det i just det här fallet är bättre om presidenten utreder ett brott istället för ex. justitiedepartementet.

Men vad är det du inte förstår? Presidenten utreder INGENTING, han frågar Ukraina om DOM kan "titta på det". Det är meningen att Ukraina ska utreda då, INTE att presidenten utreder något.

För övrigt så talar all fakta emot anklagelserna, Ukraina uppfattade aldrig någon press, någon utredning startades aldrig och bidragen betalades ut utan att någon utredning startat.

Så vad har presidenten gjort för olagligt?
Citera
2020-01-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
1)Förlåt mig,skulle du kunna förtydliga vem ooch vad du pratar om. jag förstod inte riktigt.
Om du syftar på Lev Parnas så gjorde han det 2 gånger, msnbc: rachel maddow interview part 2
samt Anderson Cooper 360 , på CNN.

Jag har en öppen fråga jag önskar få svar på
2)Varför bad President Trump inte sin stabschef att be om Marie Yovanovich avskedsbrev? Det är standardpraxis.
Finns det andra exempel på statsledare som kringgår sin administration och istället ber en privatperson(rudy giuliani) att bedriva utrikesdiplomati?

3) Varför ombads Lev Parnas att ordna en middag mellan energiminister Rick perry och hans texasvänner,samt en grupp ukrainska politiker?
När detta sedan framkom så avgick rick perry med omedelbar verkan.
Varför vägrar president donald trump låta honom vittna ?

vh
Aha, jag missförstod.
Du skrev:

”Varpå” lev parnas medger att han ångrar uttalandet och att han blivit lurad att tro att ambassadören någonsin sagt så.”

”Varpå” betyder i min värld på direkten, på momangen eller omedelbums.

Han hade alltså lång tid att ångra sig på, vilket även det i min värld inte säger något om vad han för tillfället menade.
En inte allt för konspiratorisk tanke är ju annars att han menade vad han med stor emfas sade.
Kanske hade han också en icke allt för långsökt anledning att ångra sig i efterhand när han tagit sitt förnuft till fånga och gått över till den ”goda” sidan.
Spekulationer.

Tack då slipper jag plåga mig igenom bandet igen.

Dina övriga frågor får du rikta dig till något annat orakel med.
Senast redigerad av MacMackay 2020-01-27 kl. 19:50.
Citera
2020-01-27, 20:17
Medlem
ghb4265s avatar
Det kommer inte hända ett smack senaten kommer ändå att fria honom (om det inte kommer upp någonting jättestort som ingen vet om).
Citera
2020-01-27, 20:32
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghb4265
Det kommer inte hända ett smack senaten kommer ändå att fria honom (om det inte kommer upp någonting jättestort som ingen vet om).

Det är ju det som har hänt hela tiden; det har kommit upp mer och mer för varje dag som går. Tror du verkligen det är en slump?

Vad som kommer hända är att senaten kommer tillåta vittnen, främst Bolton, och så kommer detta dra ut lite längre. Precis lagom kommer mer ut. Och mer.

Detta är planerat. Kanske man inte tar ut Trump här, men det kommer bli ytterst obekvämt att rösta för ett frikännande.
Citera
2020-01-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag försöker sätta mig in i amerikansk politik men den är ack så snårig. Är det bara jag som ser att anti-Trump propagandan i svensk massmedia har tappat luften? Har man börjat känna att impeachment inte biter, det får inga effekter. Samtidigt tycker jag mig se att polls för Trump stiger lite försiktigt nu, tre steg upp och två steg tillbaka, men ändå bättre siffror än innan.

Svenska bedömare som riktigt firade och Trumpherade...börjar bli mer försiktiga. Vad "fan" är det som händer?
Det som händer är att allt fler börjar inse att demokraterna anklagar Trump för samma brott de själva begått.
Ironin i detta är svårt att ta till sig.

Det är väl snart bara Wolfgang Hanson som får dra lasset, men att läsa honom är som att simma torrsim på botten av Grand Canyon.
Ingen orkar riktigt längre.
Citera
2020-01-27, 20:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Men vad är det du inte förstår? Presidenten utreder INGENTING, han frågar Ukraina om DOM kan "titta på det". Det är meningen att Ukraina ska utreda då, INTE att presidenten utreder något.

För övrigt så talar all fakta emot anklagelserna, Ukraina uppfattade aldrig någon press, någon utredning startades aldrig och bidragen betalades ut utan att någon utredning startat.

Så vad har presidenten gjort för olagligt?

Han sa att Ukraina skulle utreda Biden och att bidragspengar till Ukraina skulle undanhållas fram tills att utredningen skedde. Det är olagligt, du behöver inte ställa frågan mer. Frågan är mest hur mycket likande saker alla andra politiker i kongressen gjort.
Citera
2020-01-27, 20:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det handlar inte om rättigheter, det handlar om skyldigheter. Att skydda landet från korruption och felaktiga utbetalning av bidrag till nationer som inte håller överenskommelser eller förskingrar dom stöd dom får. DÅ spelar det ingen roll VEM som är inblandad. Eller borde inte. Och inte borde man sätta igång en impeachment heller. Inte om man har sitt lands intressen för sina ögon.
Läs konstitutionen, där har du svaret på det du fick fel.

Imepachment för en lögn om privatlivet(Bill) är impeachment, men brott mot konstitutionen som trumpen svurit att upprätthålla och försvara är inte.
Kan du förklara detta sakligt?

Och om detta var så viktigt, så finns det redan myndigheter för det nämnda, men först måste måste man utreda detta.
Och det är aldrig trumpens eller rudys i första läget, inte heller i andra läget, inte i tredje, inte i fjärde, och kanske någonstans i 10:e läget så får man stiga in som land och pusha för en utredning.
Det intressanta i kråksång idag har inget utredning öppnats i frågan, var det inte "viktigare" än så?

Men saken var också att en utredning var inte så viktig, det enda som var viktigt var att säga man utredde.
Sen efter den punkten var det ointressant verkar det som, eftersom man inte vill ha en utredning främst utan bara OPTICS.
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är värre än så, man måste ändra konstitutionen för bort denna.
Ser det som mot omöjligt, och med tanke vad som andemeningen är i denna punkt och faran för USA som land.
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Säger det inte mycket om hur irrationell Donald Trump är?
När till och med en av de värsta PNAC hökarna kallar hans idé om att leka värd för talibanerna i camp david, den 11e september för en dålig idé.

När samma person sedan kallar presidentens och rudy giulianis hemliga handlingsplan för en "drug deal"

När vita husets stabschef (krigshök general john kelley)muttrar: "demented clown" medan de är är i pearl harbour,hawaii och trump frågar honom varför han ska behöva sörja för alla japaner som dog när amerikanska piloter kraschade in i japanska skepp ( facit: japanska skepp anföll amerika på amerikansk mark)

När Rex tillersson(utrikesminister) och skrupelfri affärsman som gör affärer med oljerika diktaturer, på europaresa väcks mitt i natten av Trump för att USA:s president inte kan få in sina amerikanska favoritkanaler vid det hotell i tyska Rheinland,där de övernattade, och sedmera kallar honom för en "fuckin moron"

Ja då bör man undra om det är en deep state conspiracy eller om Donald Trump faktiskt är olämplig för jobbet som USA:s president. Vi låter väljarna få avgöra med facit i hand.
Det är viktigt och veta en sak om Bolton och som man lyfte som så satans bra.
Och det var hans Amerikansk patriotism, låter som Bolton är en visselblåsare om man ser på det nu och hur han pratar.

Negativt var att han hatade Iran överdrivet mycket.

Märkligt man förbjuder folk vittna så mycket.
Citat:
Om du lutar dig tillbaka och följer vad som sker objektivt, och inser vad konstitutionen säger.
Så säger den impeachment på denna situation, så ha en impeachment och presentera fakta, vittnen och bevisning.
Sen får senaten och folket dra sina egna slutsatser.

Men Bills impeachment handlade om en lögn om sitt privatliv.
Det sätter denna impeachment i en helt annan dager, och mångfalt mer allvarligt.
Då det är tom adresserat i konstitutionen detta som imepachment.

Men du har rätt på en punkt, att man röstar igenom impeachment kommer inte ske.
Och detta har varit solklart i decennier.

Sen bara för någon dag sedan så tjatades om trumpen inte känner parnas, sen visade det sig det att man känner varandra mycket väl.
Vilket inte var någon nyhet för någon, dock nu bevisat.
Citera
2020-01-27, 20:50
Medlem
ghb4265s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är ju det som har hänt hela tiden; det har kommit upp mer och mer för varje dag som går. Tror du verkligen det är en slump?

Vad som kommer hända är att senaten kommer tillåta vittnen, främst Bolton, och så kommer detta dra ut lite längre. Precis lagom kommer mer ut. Och mer.

Detta är planerat. Kanske man inte tar ut Trump här, men det kommer bli ytterst obekvämt att rösta för ett frikännande.

Ja det stämmer att det gradvis har kommit upp mer och mer varje dag men ingenting ännu som kommer få honom avsatt.

Vem vet du kanske har rätt. Frågan är hur mycket ammunition Bolton har på Trump? Och kommer han att säga allting? Jag är inte så säker på det.
Citera
2020-01-27, 21:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja det stämmer att det gradvis har kommit upp mer och mer varje dag men ingenting ännu som kommer få honom avsatt.

Vem vet du kanske har rätt. Frågan är hur mycket ammunition Bolton har på Trump? Och kommer han att säga allting? Jag är inte så säker på det.
Bolton är långt ifrån det enda vittnen som kommer ha graverande saker och säga som de kan bevisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in