2020-01-26, 19:39
  #5221
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
KAIT och Anoto är idag två skilda bolag. Det går utmärkt att låta Anoto gå i KK och se KAIT leva vidare. Så, vad för positivt i Anoto, som svenska aktieägare är investerade i? Ny pilotstudie? Ny personal? Order?

If u say so, fortfarande så kommer vi äga KAIT😘
Positivt? Ja allt är relativt men för mig personligen som äger så ja, lite positivt är det med piloterna KAIT kör nu👍

Sen hur KAIT ska lyckas med offline utbildning utan Anotos teknik förstår jag inte hur det ska gå till.

Skilda och skilda, KAIT är dotterbolag till Anoto
Citera
2020-01-27, 08:07
  #5222
Medlem
alienfins avatar
Ursäkta om nån tar illa upp och får för sig att detta är hausse men lite nyheter iaf😘
450k elever nu som testar👍

http://www.globenewswire.com/news-release/2020/01/27/1975196/0/sv/Ytterligare-tv%C3%A5-amerikanska-skoldistrikt-v%C3%A4ljer-Anotos-utbildningsl%C3%B6sning-KAIT-f%C3%B 6r-att-individanpassa-utbildning-genom-artificiell-intelligens.html
Citera
2020-01-27, 10:01
  #5223
Medlem
Pre 1914s avatar
Det är underligt att anoto ännu inte släppt info om hur kait används i verkligheten.
I normalfallet när man säljer en ny produkt till företag kan det finnas orsak att tala tyst om fördelarna för att på så vis höja konkurrensförmågan hos det köpande företaget. Här är det skolor som är köpande organisation med en massa "oskyldiga" barn i centrum, och ingen utomstående vet vad det egentligen är för något.
Siffran 450k vet jag inte om den stämmer men klart är att barnen används för ett privat företags vinning och, vilket är min poäng, med helt oklara vinster för barnen. Att tusentals lärare utan vidare går in på detta spår är minst sagt förvånande.
Citera
2020-01-27, 10:55
  #5224
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Det är underligt att anoto ännu inte släppt info om hur kait används i verkligheten.
I normalfallet när man säljer en ny produkt till företag kan det finnas orsak att tala tyst om fördelarna för att på så vis höja konkurrensförmågan hos det köpande företaget. Här är det skolor som är köpande organisation med en massa "oskyldiga" barn i centrum, och ingen utomstående vet vad det egentligen är för något.
Siffran 450k vet jag inte om den stämmer men klart är att barnen används för ett privat företags vinning och, vilket är min poäng, med helt oklara vinster för barnen. Att tusentals lärare utan vidare går in på detta spår är minst sagt förvånande.

Oskyldiga barn😂😂😂 Har du haft samma mörka tankar om all annan digitalisering som sker i skolorna och samhället?

Hur KAIT fungerar finns det info om på hemsidan och oskyldiga barnen verkar vara nöjda med testerna hittills så tror inte de lider alltför mkt.
Citera
2020-01-27, 11:02
  #5225
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Det är underligt att anoto ännu inte släppt info om hur kait används i verkligheten.

KAIT är nog ett verktyg, ett ramverk, och skolan blir den som programmerar den till vad de vill ha.
Citera
2020-01-27, 12:29
  #5226
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
KAIT är nog ett verktyg, ett ramverk, och skolan blir den som programmerar den till vad de vill ha.
Vilket återstår att se. Tjänsten är inte gratis och för att anoto ska på något vis garantera resultat behöver utförandet ske efter vissa mallar. Du kallar det ramverk men jag anser att det måste hållas i striktare än så.
Citera
2020-01-27, 12:33
  #5227
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Oskyldiga barn😂😂😂 Har du haft samma mörka tankar om all annan digitalisering som sker i skolorna och samhället?

Hur KAIT fungerar finns det info om på hemsidan och oskyldiga barnen verkar vara nöjda med testerna hittills så tror inte de lider alltför mkt.
Iofs rätt att jag är extremt skeptisk till att varje elev ska ha laptop på bänken.
Beskrivningen på hemsidan är inte relevant, är övertygad på om att den skola som sätter sig seriösa samtal får en väldigt annorlunda bild än den öppna på hemsidan.
Citera
2020-01-27, 13:01
  #5228
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Iofs rätt att jag är extremt skeptisk till att varje elev ska ha laptop på bänken.
Beskrivningen på hemsidan är inte relevant, är övertygad på om att den skola som sätter sig seriösa samtal får en väldigt annorlunda bild än den öppna på hemsidan.

På tal om laptops och paddor så där är KAIT briljant med sin teknik då man kör old school med pennor och ändå kan överbrygga det analoga till digitala.
Känns som att man får mer ut av djupinlärningen med hjälp av gammal hederlig skrift.
Citera
2020-01-30, 21:02
  #5229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ursäkta om nån tar illa upp och får för sig att detta är hausse men lite nyheter iaf😘
450k elever nu som testar👍

http://www.globenewswire.com/news-release/2020/01/27/1975196/0/sv/Ytterligare-tv%C3%A5-amerikanska-skoldistrikt-v%C3%A4ljer-Anotos-utbildningsl%C3%B6sning-KAIT-f%C3%B 6r-att-individanpassa-utbildning-genom-artificiell-intelligens.html
Fast detta är ett anoto PM. Står absolut inte att 450000 elever testar KAIT. Måste lära dig att läsa anotos PM.
Citera
2020-01-31, 08:02
  #5230
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Fast detta är ett anoto PM. Står absolut inte att 450000 elever testar KAIT. Måste lära dig att läsa anotos PM.

😂😂😂
Citera
2020-01-31, 08:55
  #5231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
😂😂😂
Väntat svar. Hoppas du förstår att det inte är 450000 elever som testar. Kan vara allt från en till hundra eller fler. Men pm säger inte att det är 450000. Trodde folk lärt sig läsa dessa pm vid detta laget. Ungefär som Toppan pm. Som jag sagt tidigare, anoto är underhållande att följa.
Citera
2020-01-31, 09:20
  #5232
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Väntat svar. Hoppas du förstår att det inte är 450000 elever som testar. Kan vara allt från en till hundra eller fler. Men pm säger inte att det är 450000. Trodde folk lärt sig läsa dessa pm vid detta laget. Ungefär som Toppan pm. Som jag sagt tidigare, anoto är underhållande att följa.

Du med😂😂😂 Börjar oron gnaga i magen att KAIT kanske lyckas trots allt nu när du är igång igen😛
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in