Citat:
Ursprungligen postat av
kazangas
Okej, men om du har en planerad resa till Kina, och känner oro - då är det helt rätt att avboka.
Men jag anar att det finns nåt mer i denna tanke, tänker du kanske på att reseförsäkringar bara gäller om myndigheter i avreselandet avråder från resande till Kina?
Eller, om du inte ska till Kina, då bör du inte känna oro över svenska myndigheters "långsamhet" - viruset finns inte i Sverige.
När har jag sagt att det är mig personligen som det oroar? Jag är inte alls speciellt oroad för egen del och har aldrig påstått det. Självklart handlar det om samhällelig och global nivå när jag diskuterar detta ämne.
Jag anser att UD och folkhälsomyndigheten är långsamma och ligger efter. Detta inger inte förtroende. Sen är det så att gissningsvis halva Sveriges befolkning inte sitter på internationella nyhetsmedier och samlar info utan man lyssnar på riksmedia och UD.
Varför tror du att börsen går ned kraftigt idag? Av slump? Situationen är allvarlig och riskerar att få långtgående effekter på världsekonomin.
Med det sagt är jag enig med dig i många av dina inlägg, det råder ingen apokalyps i Kina inte ens i närheten. Och många foliehattar i denna tråd verkar tro på vilken anonym och overifierad video/citat som helst. Självklart är dessa skribenter bakom flötet men det betyder inte att situationen inte är allvarlig.