Citat:
Ursprungligen postat av
Whatdoweknow
Varför diskuterar ni Blondinbellas utseende? Det är aldrig intressant men jag riktar en passning till de, det handlar nästan uteslutande om män, som ägnar sig åt det:
Gå till en spegel så att det blir tyst.
Viktigare är vad som händer kring Blondinbella nu när många släppt bevakningen av henne. Dit hör reklam i den egna bloggen för verkningslöst kollagen - det är alltså dags att påminna världen om hennes felaktiga och förljugna besökssiffror och om hur hon allmänt är mytoman.
Dit hör en totalt kritiklös reproduktion av det Blondinbella påstår om sin "svåra barndom" - skriven av ett stolpskott på Expressen.
Och dit hör, också i den egna bloggen, den till synes harmlösa lilla kommentaren att Blondinbella ska "till Amsterdam". Apropå det:
Jag såg att DoraF för ett tag sedan skrev hur ett drag hos Blondinbella är att hon ständigt använder andra människor - och så är det verkligen. Jag lägger till att hon också gärna förnedrar och behandlar andra människor illa allmänt. Och nu råkar det ju vara så att Jennie Selin, snart eller redan skild från Erik Selin, ska flytta till Holland på några månader. Det förstår jag att hon vill, det måste vara skönt att komma bort ett tag och fundera över hur man ska forma resten av sitt liv. Det kan sannerligen inte ha varit lätt att ofrivilligt hamna i rampljuset på det sätt hon gjorde när hennes man bar sig åt som en efterbliven kåtbock, dessutom över hela internet.
Och då, minsann!, ska Blondinbella "till Amsterdam". Hade det handlat om någon annan hade ju varje normal person förutsatt att det hela var ett rent slumpmässigt sammanträffande. Men den som förstått vem Blondinbella, med sina psykiska problem, är inser att det förmodligen inte är förklaringen i hennes fall.
Blondinbella själv skriver ibland att hon är en ensam människa och det tror jag faktiskt på. Inte konstigt att hon är det, man brukar bli det om man inte möter utan just använder andra. Men hur ensam hon än är är det viktigt att så gott det går se till att hon inte skapar sig en ny plattform där hon kan fortsätta att göra andra illa. Bevakningen av henne är alltså det viktiga - inte vilka trosor hon har på sig.
Bedrägeri
Hennes förljugna besökssifror är ett fullt medvetet och systematiskt bedrägeri som Bella har ägnat sig åt år ut och år in.
Genom bedrägerierna har hon kunnat ta hutlöst betalt av kunderna och fått höga vinster i bolaget, vinsterna har hon tagit ut som lågbeskattad utdelning till sig själv.
På det sättet har hon genom bedrägeri kunnat bygga upp en privat förmögenhet på flera miljoner.
Bella är fullt medveten om att hon riskerar fängelse för detta, hon är livrädd för att hamna i fängelse.
Idag gör hon allt för att framstå som så liten och sårbar som möjligt, hon använder till och med barnen för detta.
Om hon gör sig så ynklig som möjligt då kanske offren låter bli att anmäla, "det är ju redan så synd om henne".
Det är därför hon fjantar sig i media med sin ångest, svåra barndom, ensamhet och mycket bilder på barnen.
Allt är uträknat och media går hennes ärenden eftersom hon fortfarande genererar klick.
Isabella Löwengrip är en vidrig människa!
Bedrägeri går under allmänt åtal, vem som helst kan anmäla, det behöver inte vara de drabbade.
Hon hoppas också att Skatteverket skall tycka synd om henne och inte beskatta henne för alla förmåner som hon har tillskansat sig under årens lopp.