2017-12-28, 09:52
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Lol. Google tjänar främst pengar på onlineannonser. Jag har svårt att se hur en finecutmaskin passar in där.
Det är inte vad Google tjänar pengar på som avgör, det är vad de gör med vinsterna. Allt handlar inte om en sökmotor med reklam. Har de köpt en finecut så har de ett utvecklingsprojekt som behöver den.
Citera
2017-12-29, 13:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det är inte vad Google tjänar pengar på som avgör, det är vad de gör med vinsterna. Allt handlar inte om en sökmotor med reklam. Har de köpt en finecut så har de ett utvecklingsprojekt som behöver den.

Det handlar nog snarare om att Google har prylnördar som köper in lite allt möjligt. Inte att de skulle ha omedelbar nytta av dem.
Citera
2020-01-27, 09:38
Medlem
Valfrids avatar
Grattis gott folk
Citera
2020-01-29, 08:18
Medlem
Valfrids avatar
Vattenskärmarknaden bedöms vara värd ca 11 miljarder kronor per år och Fineparts del, mikrovattenskärmarknaden bedöms vara värd 2,2 miljarder kronor år 2020 .Finepart räknar även med att ta andelar från trådgnistmarknaden (EMD) som beräknas vara värd ca 77 miljarder kronor år 2020.

Läser man detta inser man att det är nu det kommer ta fart. Blir ännu mer övertygad när jag läser VDs uttalande:

”Det är för att finansiera vår ambitiösa och kundinriktade satsning som vi nu ämnar genomföra en företrädesemission. Vi befinner oss i början på en fantastiskt spännande resa och denna emission möjliggör att i snabb takt ta vårt erbjudande till nästa nivå. Jag ser fram emot att få leda bolaget vidare i detta intressanta skede" Lars Darvall, VD Finepart Sweden AB

https://www.youtube.com/watch?v=LGLxSkgAu3A
Citera
2020-01-29, 08:57
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Vattenskärmarknaden bedöms vara värd ca 11 miljarder kronor per år och Fineparts del, mikrovattenskärmarknaden bedöms vara värd 2,2 miljarder kronor år 2020 .Finepart räknar även med att ta andelar från trådgnistmarknaden (EMD) som beräknas vara värd ca 77 miljarder kronor år 2020.

Läser man detta inser man att det är nu det kommer ta fart. Blir ännu mer övertygad när jag läser VDs uttalande:

”Det är för att finansiera vår ambitiösa och kundinriktade satsning som vi nu ämnar genomföra en företrädesemission. Vi befinner oss i början på en fantastiskt spännande resa och denna emission möjliggör att i snabb takt ta vårt erbjudande till nästa nivå. Jag ser fram emot att få leda bolaget vidare i detta intressanta skede" Lars Darvall, VD Finepart Sweden AB

https://www.youtube.com/watch?v=LGLxSkgAu3A

Finepart ska alltså öka omsättningen med nästan 2,2mdsek i år? Oki😂😂😂
Citera
2020-01-29, 09:09
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Finepart ska alltså öka omsättningen med nästan 2,2mdsek i år? Oki😂😂😂

Hehe nej jag tror dom syftar på att den potentiella marknadpotentialen för det delområdet som dom är verksamma inom är värd det , totalt.
Citera
2020-01-29, 09:10
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Hehe nej jag tror dom syftar på att den potentiella marknadpotentialen för det delområdet som dom är verksamma inom är värd det , totalt.

Ok👍
Citera
2020-02-03, 21:42
Medlem
Du var lite tidig, vilket är bra. Nu har de genombrott och detta kan bli riktigt riktigt fint. Har position.

Citat:
Detta är ett case som jag verkligen tror på. Vad anser panelen?

http://www.redeye.se/aktiebloggen/finepart-sweden/finepart-miljardmarknad-vantar
Citera
2020-02-03, 23:05
Medlem
Nu har jag läst 20 sidors diskussioner om Finepart inne hos tråden om dem hos Avanza, och bestämt mig för att öka imorgon bitti. Ska försöka få till ett möte med VD. Vill veta hur nära den stora möjliga affären Tyskland verkligen är.
Citera
2020-02-04, 11:07
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverYang
Nu har jag läst 20 sidors diskussioner om Finepart inne hos tråden om dem hos Avanza, och bestämt mig för att öka imorgon bitti. Ska försöka få till ett möte med VD. Vill veta hur nära den stora möjliga affären Tyskland verkligen är.

Menar du att du baserar dina beslut på Placera-foumet? O.o
Citera
2020-02-04, 16:51
Medlem
Valfrids avatar
https://www.redeye.se/arena/posts/10-punkter-om-lilla-finepart-som-faatt-apple-google-som-kunder
Citera
2020-02-04, 16:52
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverYang
Du var lite tidig, vilket är bra. Nu har de genombrott och detta kan bli riktigt riktigt fint. Har position.

Klart jag är tidig på bollen. Vill gärna ligga före marknaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in