Citat:
Ursprungligen postat av
Mysch
Min sambo går gratis på bio, det är väl någon slags "kompensation" för att de får så dåligt betalt (inte bekräftat dock), och jag betalar 65 kr för biljett (inte 3D eller IMAX då blir det dyrare)
Jag sa inte att det ÄR 80 % rabatt utan typ.
Det mesta vi har betalat (som jag kommer ihåg) när vi gått tillsammans är 89 kr och då var det 2 biljetter, två stora drickor, två mellanpopcorn och en varsin snusklubba.
Sen om du inte tror på mig kan jag inte ändra, jag säger bara så som det har gått till för oss (och hennes arbetskamrater)
Citat:
Ursprungligen postat av
Mysch
Nu vet jag inte i huvudet vad en stor popcorn kostar, men när jag går tillsammans med henne betalar jag 14 kr för en stor, 11 kr för en mellan och 8 kr för en liten (hon betalar ännu mindre) som exempel.
Officiellt får det inte vara kompensation för lön med förmåner men är ju självklart så det är i praktiken.

Det viktiga är att alla anställda i bolaget har samma förmåner. Gillar du bio kan det därför vara schysst att jobba på SF HK med någon mer kvalificerad uppgift och du har marknadslön, då du fortfarande har samma förmåner som golvpersonalen.
Överlag hade det varit trevligt att jobba på ett bolag som producerar en produkt/tjänst man använder mycket privat. Tyvärr har jag aldrig haft den turen än, säger alltid att "nästa gång det blir dags att byta då blir det sånt!". Dock har jag alltid fått bättre erbjudanden från arbetsgivare jag inte är särskilt intresserad av så har blivit så.