2020-01-27, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Mordet på Soleimani var inte genom US regering som kongressen måste godkänna om så varit fallet, men aldrig hade skett.
Därför blir det att Trump anstiftade mordet på Soleimani och hans kolleger, och att anstifta mord är ett mycket grovt brott.
Trump kan aldrig ha förstått konsekvenserna som blev med mordet, de enda som jublade efter mordet var Trump, Netanyau och ISIL, däremot var det många miljoner i flertal länder som sörjde Soleimanis bortgång.
USA trupperna kommer aldrig mer bli accepterade i Mellan Östern länder som Iraq, Iran, Syrien med flera.
De som sannolikt ser positivt till USA:s fiasko i Mellan Östern är Ryssland och Kina, som många länder vill ha samarbete med.
Man kan påstå att USA rullade ut röda mattan för de två länderna, fördelen med Kina och Ryssland är att de aldrig varit kolonialländer i motsats till Europa och USA , som har en tradition att hota, dominera, förnedra och ruinera Mellan Östern länderna.
När det gäller Europa följer de slaviskt USA på alla tokigheter, exempelvis som JCPOA avtalet, där Europa går helt efter USA.

Soleimani var en terrorist vars död firades över hela världen! Hans död gjorde världen till en bättre plats. Fler iranier ska avlivas.
Citera
2020-01-27, 07:52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
😂😂😂

Och så hänvisar du till iransk regimmedia... vilket skämt du är. Vad de islamisthorungarna ljuger ihop är fullständigt ointressant.
Det är den attityden som gör Israels existens allt svårare...
Citera
2020-01-27, 07:54
Medlem
Citat:
Det var inga terrorister besättningen på Tor-M1 batteriet utan välutbildad iransk militär, som också är kända som mycket duktig militär.
Till saken hör att militär får inte avlossa medvetet eld mot civila och eldgivvning mot ett passagerarplan, skulle klassas som grovt krigsbrott enligt krigslagarna och är mycket hårt straff, sannolikt dödsstraff.
Någon medveten skjuting av missiler mot passagerarplanet har aldrig skett, utan det finns annat bakom tragedin.
Om inte fienden har varit inblandad , måste det påstås att den iranska besättningen på Tor-M1 medvetet sköt ned Boeing planet , som alla borde förstå att det är helt orimligt.
,

Av exakt vem anses iransk militär vara duktiga och välutbildade? Av dem själva? Av militärvärlden rankas de då inte särskilt högt. Tvärt om, i skämtklass faktiskt.
Citera
2020-01-27, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är den attityden som gör Israels existens allt svårare...

Det finns ingen koppling mellan att jag påpekar dina lögner och Israels framtid. Men fint försök att byta ämne.

Förvisso så har Israel våldsamma och inavlade kackerlackor och parasiter till grannar men inget land i Mellanöstern har en ljusare framtid än Israel. Det är irrelevant vad du drömmer om.
Citera
2020-01-27, 09:50
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det finns ingen koppling mellan att jag påpekar dina lögner och Israels framtid. Men fint försök att byta ämne.

Förvisso så har Israel våldsamma och inavlade kackerlackor och parasiter till grannar men inget land i Mellanöstern har en ljusare framtid än Israel. Det är irrelevant vad du drömmer om.
Jag tror inte det. Våldet vinner kortsiktigt, men inte på lång sikt. Israels flyganfall mot Syrien, stödet till islamisterna där och medverkan i mordet på Soleimani och undergrävandet av 2-statslösningen och en rad andra övergrepp som det finns resolutioner i FN, har gett och ger Israel dåligt rykte.
Det är tyvärr verkligheten, men jag tror inte att ni sionister förstår det.
Citera
2020-01-27, 10:06
Medlem
Citat:
Jag tror inte det. Våldet vinner kortsiktigt, men inte på lång sikt. Israels flyganfall mot Syrien, stödet till islamisterna där och medverkan i mordet på Soleimani och undergrävandet av 2-statslösningen och en rad andra övergrepp som det finns resolutioner i FN, har gett och ger Israel dåligt rykte.
Israel har aldrig brytt sig om sitt rykte. De kör mer med "”må de hata mig, om blott de frukta mig”. En massiv militär, kärnvapen, dödspatruller som kan mörda folk var som helst i världen osv. Enda hotet mot Israel är inre splittring. Mellan sekulära och ortodoxa, mellan expansionister som vill driva ut fler palestinier från större ytor och de med något mer humanitära ambitioner osv. Möjligen också om USA skulle tröttna på att hålla Israel under armarna.
Citera
2020-01-27, 11:11
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Israel har aldrig brytt sig om sitt rykte. De kör mer med "”må de hata mig, om blott de frukta mig”. En massiv militär, kärnvapen, dödspatruller som kan mörda folk var som helst i världen osv. Enda hotet mot Israel är inre splittring. Mellan sekulära och ortodoxa, mellan expansionister som vill driva ut fler palestinier från större ytor och de med något mer humanitära ambitioner osv. Möjligen också om USA skulle tröttna på att hålla Israel under armarna.
Nej, varken USA eller Israel är måna om sitt rykte, de har länge kunnat göra som de vill. Men även det bästa tålamod kan ta slut.
Citera
2020-01-27, 13:39
Medlem
Citat:

Israel och Syrien ligger i krig, Syrien styrs av en diktator. Soleimani var en terrorist, om Israel var inblandade i det så bör de applåderas. Palestinierna är våldsamma kackerlackor som inte vill ha fred trots att Israel har gett dem så många möjligheter till det.

Sanningen är att du är en antisemit och Israel kommer fortsätta sin resa framåt oavsett vad du tycker.
Citera
2020-01-27, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Stor i truten din lilla terrorist.. Du måste väl ändå inse att USA kan förinta Iran på ungefär 2 sekunder. Vore ju lite over the top kanske men ifall du stryker med så vore det nästan värt en bunt Minute mans
Möt mig i verkligheten. Jag bor i Göteborg.

Säg en plats och vi ska mötas, sedan ska vi se vem som är stor eller liten i truten, ok ?

Iran tillhör ett av dom länder i topp 10 som i princip är helt omöjligt att invadera. Dels på grund av sin terräng och geografi men också på grund av sin markstyrkor.

Det enda sättet USA kan förinta Iran på är fega metoder, som robot och drönaranfall. Irak skämde ut dom du hejar så mycket på. Flera mammor och pappor fick aldrig mer se sina småpojkar komma tillbaka till gården och softa med en öl i handen, för dom blev skjutna av irakiska insurgents i skjortor och pyjamas

Och här sitter en fitta som du och hejar på judiska kike-USA som har förstört hela Europa med massinvandring.

Det finns en anledning till varför dom är emot Iran, Iran tillhör just nu bland 4 länder som bekämpar den smutsiga och imperialistiska orättvisa kapitalistiska stat du älskar så mycket.

Citat:
Du är en osvensk islamistkramare som överskattar Iran rätt så grovt.
Jag är 100% osvensk, jag hatar etniska svenskar, jag är iranier, och nej jag överskattar inte Iran så grovt, jag ser bara USAs undergång i ett eventuellt krig med Iran, då dom skämde ut sig och blev skjutna som harar i Irak.

Se bara battle of fallujah. 'Irak hade inte ens i närheten av så sofistikerade missiler som Iran har idag och vapen.

Usa kommer aldrig kunna strida som män, dom kan inte bygga en armé av ett folk, utan dom har en armé av folk från hela världen, Iran, Ryssland, Kina, Pakistan är bland dom riktiga arméerna i världen idag.
Citera
2020-01-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Stor i truten din lilla terrorist.. Du måste väl ändå inse att USA kan förinta Iran på ungefär 2 sekunder. Vore ju lite over the top kanske men ifall du stryker med så vore det nästan värt en bunt Minute mans
US vågar inte anfalla Iran det är sanningen, det skulle bli enorma konsekvenser för US.
US behöver minst 1 miljon man för att gå in i Iran, och var finns de soldaterna, och hur många skulle inte komma tillbaka i liksäckar.
Iran hämnades mordet på Soleimani, men US vågade inte slå tillbaka fast Trump lovade det, därför militären går emot ett anfall mot Iran.
US slog tillbaka med elektronisk krigsföring (EW), men inte med vapen.
Senast redigerad av Sagro 2020-01-27 kl. 18:41.
Citera
2020-01-27, 19:16
Medlem
Citat:
US vågar inte anfalla Iran det är sanningen, det skulle bli enorma konsekvenser för US.
US behöver minst 1 miljon man för att gå in i Iran, och var finns de soldaterna, och hur många skulle inte komma tillbaka i liksäckar.
Iran hämnades mordet på Soleimani, men US vågade inte slå tillbaka fast Trump lovade det, därför militären går emot ett anfall mot Iran.
US slog tillbaka med elektronisk krigsföring (EW), men inte med vapen.

Iran fegade ur och genom sin typiska islamist-inkompetens så dödade de nästan ytterligare 200 iranier och inte en enda amerikan 😂😂😂

Vilka stolpskott!
Citera
2020-01-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutbytet
USA sköt också ner vårt plan, och dödade våra oskyldiga, dom har gjort fler stoplskott än vad iran regering gjort på 20 sekunder.

In the Battle of Nasiriyah, an American force of Amphibious Assault Vehicles (AAVs) and infantry under intense enemy fire were misidentified as an Iraqi armored column by two U.S. Air Force A-10s who carried out bombing and strafing runs on them. 18 were killed as a result.

här är en annan

U.S. Patriot missile batteries fired two missiles on a U.S. Navy F/A-18C Hornet 50 mi (80 km) from Karbala, Iraq.[180] One missile hit the aircraft of pilot Lieutenant Nathan Dennis White of VFA-195, Carrier Air Wing Five, killing him. This was the result of the missile design flaw in identifying hostile aircraft.

Iran är ett ociviliserat U-land där islamistregimen dödar sin egen befolkning och folket är fattiga tiggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in