2020-01-27, 00:09
Avslutad
Får lite flashbacks. Runt 1980 gick det en engelsk tvserie där nån form av virus lamslagit världen. Kom ihåg i introt där en man gick av ett flygplan och gnuggade sig mot tinningen och inte såg ut att må riktigt bra. Hursomhelst så kretsade serien kring ett gäng överlevande som stängt in sig på en farm. Kanske dax våldgästa närmsta storbonde och bygga plank.
Citera
2020-01-27, 00:09
Medlem
”Totalt har Sverige haft ett tiotal misstänkta fall av viruset och samtliga patienter har testats negativt, uppger Folkhälsomyndigheten. De utför de mikrobiologiska analyserna som ställer diagnos på viruset, men de kan inte uppge exakt hur många personer som testats.”

https://www.sydsvenskan.se/2020-01-26/tva-misstankta-fall-av-coronavirus-i-skane

————————

Är det någon här som vet när man först kan upptäcka viruset? Måste ju vara när viruset fått fäste men hur lång tid tar det från det att man smittas? Jag känner spontant att jag inte litar på svensk vård. överhuvudtaget.
Citera
2020-01-27, 00:10
Medlem
Typiskt att skiten ska bryta ut i ett kommunistland där man inte kan veta hur mycket myndigheterna egentligen mörkar. Finns ju en hel del information som tyder på att kineserna inte har situationen under kontroll. Samtidigt vet man inte om det är information eller desinformation?
Citera
2020-01-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Lugn, bara lugn.

När du väl läser om dödsfall i Sverige är det dags att höja på ögonbrynen, än så länge är det helt normala åtgärder som gäller. Sköt handhygienen, undvik att vistas i stora folkmassor i onödan, använd dina fördomar med förnuft och följ utvecklingen medan du i lugn och ro läser denna sida ( http://www.72timmar.se/ ) och bygger upp din tredagarsbunker i hemmets trygga vrå. Än så länge är det absolut ingen fara, det kan naturligtvis komma att ändras men det är ett senare problem som inte behöver jaga upp dig på väggen i onödan. Börja med att läsa avsnittet ”trygghet”.

Kan nästan inte hålla mig lugn längre. Håller på att bli galen. Funderar redan nu på att inte lämna hemmet. Har redan börjat känna obehag när jag ser asiater, blir rädd bara av deras uppsyn för jag tänker att de är smittade. Jättebra sida, tack. Ska läsa den nu.
Citera
2020-01-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Jag tror mer att det blir som digerdöden men med blixtsnabb spridning

Digerdöden var väl typ 50 procent dödlighet men svårt att uppskatta såklart
Citera
2020-01-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Typiskt att skiten ska bryta ut i ett kommunistland där man inte kan veta hur mycket myndigheterna egentligen mörkar. Finns ju en hel del information som tyder på att kineserna inte har situationen under kontroll. Samtidigt vet man inte om det är information eller desinformation?
Jag får väldigt starka vibbar till hur Sovjetunionen först hanterade Tjernobyl-incidenten... då lät det inte så farligt i början heller. Men nu vet vi annorlunda.
Citera
2020-01-27, 00:14
Avslutad
Lite offtopic men lite ironiskt att jag för cirka 2 veckor sen läste klart en bok om pesten i Sverige på 1700-talet . Ödets ironi eller vad det nu kallas
Citera
2020-01-27, 00:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Varför inför dom kontroller och karantän överallt annars i världen ?

Serbien, Australien osv osv ?

Är dom överdrivet rädda eller är Sverige för passiv. Ska vi ta skogsbränderna som erfarenhet? Bra beredskap Sverige

Kanske ett spel för galleriet i syfte att lugna sådana som du, rädda människor kan utveckla sjukdom eller begå suicid.

Att man utför kontroller tyder starkt på att man inte har stängt ner flyglinjer. En åtgärd som vissa i den här tråden starkt förordar.

Att screena är ingen garanti för att smittbärare upptäcks, det har vi avhandlat i tråden.

Vad menar du med karantän?

Tror du att alla som kommer till Australien låses in på en karantänanstalt, förklara.
Citera
2020-01-27, 00:16
Avslutad
80 döda säger de nu. Mer än tidigare känt?
Citera
2020-01-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star

Andra inofficiella siffror talar om betydligt högre antal döda men jag vill inte gå in på det.
Känns inte roligt just nu mycket skit som händer och väldigt lite info om det som verklig händer.
Citera
2020-01-27, 00:17
Medlem
Citat:
Källa?
Citera
2020-01-27, 00:18
Medlem
Sodafrukts avatar
Citat:

Ja. Siffrorna uppdaterades vid midnatt.

Smittan sprider sig lika snabbt som tidigare, en fördubbling på två dagar, om vi får tro kinesiska myndigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in