2020-01-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi stänger ner alla våra flygplatser, alla gränsövergångar, och isolerar Sverige, baserat på dina gissningar och överdrivna rädsla?

Låter inte som en bra idé.

Varför inför dom kontroller och karantän överallt annars i världen ?

Serbien, Australien osv osv ?

Är dom överdrivet rädda eller är Sverige för passiv. Ska vi ta skogsbränderna som erfarenhet? Bra beredskap Sverige
Citera
2020-01-27, 00:03
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Fyfan är så djävla rädd. Blir ännu mera rädd när jag läser här i tråden. Vet inte vad jag ska ta mig till??!!??!! Är så orolig att det har kommit till Sverige nu, då är det kört för många. Litar inte på informationen som ges i olika tidningar. Känner skräcken komma krypandes ju mer jag läser. Sen hjälper inte munskydd så det är lönlöst att köpa det. Det är kört!!! Det enda man kan göra när det kommer är att gömma sig i hemmet.
Lugn, bara lugn.

När du väl läser om dödsfall i Sverige är det dags att höja på ögonbrynen, än så länge är det helt normala åtgärder som gäller. Sköt handhygienen, undvik att vistas i stora folkmassor i onödan, använd dina fördomar med förnuft och följ utvecklingen medan du i lugn och ro läser denna sida ( http://www.72timmar.se/ ) och bygger upp din tredagarsbunker i hemmets trygga vrå. Än så länge är det absolut ingen fara, det kan naturligtvis komma att ändras men det är ett senare problem som inte behöver jaga upp dig på väggen i onödan. Börja med att läsa avsnittet ”trygghet”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Rätt munskydd kan hjälpa, men inte vanliga kirurgmasker du kan köpa på apoteket.

Till exempel detta kan vara något:
https://www.bauhaus.se/halvmask-zekler-1303v-ffp3v-5st-fp
Men det mesta är ju slutsålt överallt nu

Det såg bra ut. Tack
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Air China flyger Peking-Stockholm direkt.

Är du på riktigt eller är du så pass hysterisk så att du lider av ett tunnelseende, varför lösrycker du?
Citat:

En kines går över gränsen till Mongoliet, smittar en person som sedan tar tåget till Moskva, där smittar mongolen en svensk affärsresenär som i sin tur flyger till Kastrup där han idkar sex med en hora som i sin tur tar tåget till Sjöbo.

Arlanda har inga flygningar mellan Kina och Sverige, trots det kom viruset in i landet, och på kuppen har ekonomiska intressen påverkats negativt på grund av en verkningslös åtgärd på grund av ett virus som ännu så länge inte har stämplats "samhällsfarligt".

Läs hela texten en gång till, jag åskådliggör att det inte är meningsfullt att stänga ner flyglinjer mellan Kina och Sverige om syftet är att förhindra att viruset sprids till Sverige.

Samhällskostnaden överstiger vida samhällsnyttan, viruset hamnar sannolikt i Sverige ändå.
Citera
2020-01-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notime2besad
Två misstänkta fall av coronavirus i Malmö

Va är det sant?? Trodde jag inte när jag läst alla dom andra som redan lagt ut de för längesen
Citera
Medlem
Då blir det att flytta till Israel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgarian
Det har varit fler fall som testats men som kommit tillbaka negativt i Sverige.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7392586

Och det har de mörkat för oss. Inga uppgifter om hur många som testats i Sverige totalt, vad är det för metod de använder osv.

Men jag kan tänka mig att massor med människor testats i både Kina och i andra länder som inte visat sig bära viruset. Vore kul att veta hur många som testats för att jämföra med hur många smittade som hittats.

Misstänker börsras imorgon.
Citera
2020-01-27, 00:06
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Varför inför dom kontroller och karantän överallt annars i världen ?

Serbien, Australien osv osv ?

Är dom överdrivet rädda eller är Sverige för passiv. Ska vi ta skogsbränderna som erfarenhet? Bra beredskap Sverige

Givetvis är det ett allvarligt virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Fast med min logik och det som finns att få tag på i informationsväg här på nätet så mörkar kina nå så kopiöst vad som pågår gällande smittade och dödsantalet.

Regeringarna/ myndigheterna runt om i världen får inte korrekt info från kina vilket innebär att dom fattar felaktiga beslut och är allt för lugna. WHO får inte agera om det inte är vissa siffror som uppnås i dödsantalet osv osv.

I min logik är det uppenbart att det här är katastrof och världen står och håller andan och tittar på i väntan på mer information medan folk dör som flugor och vi har en episk pandemi runt hörnet

Här är nån dag gammal, mer har hunnit hända https://m.youtube.com/watch?v=lk5XkhUKMDM&feature=youtu.be

Nää ditt argument var att det är för tidigt att säga något. Men tydligen så är det inte för tidigt att göra vilda gissningar åt ett håll som passar dej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
56 döda av ca 2000 alltså ungefär 3 av 100, dvs man kan nog sitta ganska lugnt i båten tills vidare

Man kan ha dolt hjärtfel eller anhöriga med hjärtfel. Så jag vill inte påstå att det är lugnt än..
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Rätt munskydd kan hjälpa, men inte vanliga kirurgmasker du kan köpa på apoteket.

Till exempel detta kan vara något:
https://www.bauhaus.se/halvmask-zekler-1303v-ffp3v-5st-fp
Men det mesta är ju slutsålt överallt nu
Finns i lager här: https://www.proffsmagasinet.se/search?keyword=Ffp3 (3M)
Citera
2020-01-27, 00:07
Medlem
Malmöiter kom inte norrut no offence men säkerheten först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här