Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-26, 19:16
  #27373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Vad är det som Greta gillar?
Greta är som hon sa EJ juridiskt skyldig att svara på frågor, men frågar du henne vänligt och artigt, kan du få svar på vissa frågor!
2020-01-26, 19:21
  #27374
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Undrar varför snuten är ohövlig mot en vit journalist, tror du snuten skulle uppträda likadant mot en ortenblatte?
Om de fick chansen.
Fanns en annan bättre tid, när de som käftade med snuten, kunde räkna med en åktur ut till en närliggande skog och en rejäl omgång stryk.
De fick ofta gå hem och hade ingenting för att säga sig vara kränkta.
Fanns inte på kartan att kasta sten eller börja slåss, då hade det smällt så in i helvete.

edit en vit icke svensk Journalist.
__________________
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-01-26 kl. 19:27.
2020-01-26, 19:22
  #27375
Avstängd
La Belvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är som hon sa EJ juridiskt skyldig att svara på frågor, men frågar du henne vänligt och artigt, kan du få svar på vissa frågor!

Du skrev: Det finns också en hel del, som Greta gillar! Frågan var ställd till dig och inte till Greta.
Så vad är det som Greta gillar?
2020-01-26, 19:23
  #27376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
Säpo. Exakt samma klädstil som Löfvens vakter. "Väskan" på magen är ett pistolhölster.

Säpo beter sig inte så inför kamera. Det sista man ska göra som Säpo anställd livvakt är att hamna på en video på youtube. Och definitivt inte ha ett provocerande beteende.

Civila personer. Jag har mina aningar vilka de är, men håller det för mig själv tills någon mer kan bekräfta det.
2020-01-26, 19:26
  #27377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Vad är det som Greta gillar?
Greta är som hon nu sa EJ juridiskt skyldig att svara på frågor, men frågar du henne vänligt och artigt, kan du få svar på vissa frågor!

Greta har förut sagt även offentligt, att hon gillar att läsa böcker, särskilt faktaböcker och rapporter, att hon gillar särskilt mycket att spela drama, att hon även gillar att dansa avancerad dans, och att hon gillar att spela musik. Hon har också sagt även offentligt att hon är mycket nyfiken, och älskar att lära sig nya saker, och tycker om att gå i en bra skola.

Hon betonar, att hon BÅDE är en klimataktivist och en miljöaktivist.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-26 kl. 19:28.
2020-01-26, 19:28
  #27378
Avstängd
La Belvas avatar
Är det civila vakter så häng ut dom på en gång.
2020-01-26, 19:30
  #27379
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Säpo beter sig inte så inför kamera. Det sista man ska göra som Säpo anställd livvakt är att hamna på en video på youtube. Och definitivt inte ha ett provocerande beteende.

Civila personer. Jag har mina aningar vilka de är, men håller det för mig själv tills någon mer kan bekräfta det.
Vad spelar det för roll om du spottar ur dig vad du tror?
Om det är snutar borde det finnas massor av folk som känner igen dem, och SÄPO personal beter sig absolut inte på detta mycket amatörmässiga sett.
Jag misstänker att det är ett fristående säkerhetsföretag, deras beteende liknar säkerhetsfolks i valfritt afrikanskt land, där man försöker skrämma folk till tystnad, så jävla uselt beteende.
Hoppas de blir anmälda, man skall fan inte trakassera varken journalister eller andra som vill ställa frågor till en sektmedlem.
2020-01-26, 19:35
  #27380
Medlem
JetSocietys avatar
Hoha ha ha.

Vem betalar er? Bilarna där tex?

Åker ni med överallt dit Greta™️ åker?

Och den bästa:
- är Greta™️ arg för att ni kör bensinbilar!

Jävligt bra jobb av journalisten!
Årets guldspade!
2020-01-26, 19:36
  #27381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Säpo beter sig inte så inför kamera. Det sista man ska göra som Säpo anställd livvakt är att hamna på en video på youtube. Och definitivt inte ha ett provocerande beteende.

Civila personer. Jag har mina aningar vilka de är, men håller det för mig själv tills någon mer kan bekräfta det.
Kan säga, att en polis eller militär, som har en formell livvaktsutbildning normalt hade vänligt sagt ungefär, Greta är rätt upptagen just nu, men om du skriver ner dina frågor och e-mailadress, så lämnar jag över ditt meddelande, så får hon avgöra när och hur hon kan svara dej.

Som polisiär eller civilmilitär livvakt tränas man mycket i förebyggande konfliktlösning! Det är riktigt att professionella polisiära eller civilmilitära livvakter även tränas i att vara diskreta och undvika onödig uppmärksamhet, som kan bli farlig för den som man skyddar!

Professionella polisiära eller civilmilitära livvakter brukar också parkera en av sina bilar väldigt nära den som ska skyddas, så att skyddsobjektet mycket snabbt kan hoppa in i bilen och sätta sig i säkerhet, om det skulle uppstå en hotfull situation. Här parkerades alla bilar en bit från Greta, vilket alltså är helt fel!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-26 kl. 19:50.
2020-01-26, 19:42
  #27382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Vad spelar det för roll om du spottar ur dig vad du tror?
Om det är snutar borde det finnas massor av folk som känner igen dem, och SÄPO personal beter sig absolut inte på detta mycket amatörmässiga sett.
Jag misstänker att det är ett fristående säkerhetsföretag, deras beteende liknar säkerhetsfolks i valfritt afrikanskt land, där man försöker skrämma folk till tystnad, så jävla uselt beteende.
Hoppas de blir anmälda, man skall fan inte trakassera varken journalister eller andra som vill ställa frågor till en sektmedlem.

Vad var det för meningslöst inlägg. Är det mer meningsfullt vad du spottar ur dig för misstanke?

Vi kan dock vara överens om att vi båda inte tror det är Säpo eller polis. Det skulle vara väldigt ovanligt och anmärkningsvärt om de vore statsanställda. Möjligen om deras uppdrag är att försvara Greta från verbala kontakter då Greta är förståndshandikappade och inte kan svara på något som inte först har tränats in eller skrivits ner på en bit papper. Tragiskt men sant. Flickan är utnyttjad.
2020-01-26, 19:48
  #27383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kan säga, att en polis som har en formell livvaktsutbildning normalt hade vänligt sagt ungefär, Greta är rätt upptagen just nu, men om du skriver ner dina frågor och e-mailadress, så lämnar jag över ditt meddelande, så får hon avgöra när och hur hon kan svara dej.

Som polisiär eller civilmilitär livvakt tränas man mycket i förebyggande konfliktlösning! Det är riktigt att professionella polisiära eller civilmilitära livvakter även tränas i att vara diskreta och undvika onödig uppmärksamhet.

Professionella polisiära eller civilmilitära livvakter brukar också parkera en av sina bilar väldigt nära den som ska skyddas, så att skyddsobjektet mycket snabbt kan hoppa in i bilen och sätta sig i säkerhet, om det skulle uppstå en hotfull situation. Här parkerades alla bilar en bit från Greta, vilket alltså är helt fel!

Du talar till en som jobbat som livvakt. Du kanske ska lägga ner ditt besserwissersnack. Det är mest dynga du skriver. Var man parkerar en bil har helt och hållet att göra med vilken risknivå det bevakande objektet har. Mig veterligen så är där ingen större fysisk risknivå för Greta. Däremot måste hon försvaras från besvärliga frågor. Då behöver man inte ha en bil i beredskap.
2020-01-26, 19:55
  #27384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Säpo beter sig inte så inför kamera. Det sista man ska göra som Säpo anställd livvakt är att hamna på en video på youtube. Och definitivt inte ha ett provocerande beteende.

Civila personer. Jag har mina aningar vilka de är, men håller det för mig själv tills någon mer kan bekräfta det.

Får civil säkerhetspersonal bära vapen i Sverige?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback