Citat:
Ursprungligen postat av
batteridrift
Säpo beter sig inte så inför kamera. Det sista man ska göra som Säpo anställd livvakt är att hamna på en video på youtube. Och definitivt inte ha ett provocerande beteende.
Civila personer. Jag har mina aningar vilka de är, men håller det för mig själv tills någon mer kan bekräfta det.
Kan säga, att en polis eller militär, som har en formell livvaktsutbildning normalt hade vänligt sagt ungefär, Greta är rätt upptagen just nu, men om du skriver ner dina frågor och e-mailadress, så lämnar jag över ditt meddelande, så får hon avgöra när och hur hon kan svara dej.
Som polisiär eller civilmilitär livvakt tränas man mycket i förebyggande konfliktlösning! Det är riktigt att professionella polisiära eller civilmilitära livvakter även tränas i att vara diskreta och undvika onödig uppmärksamhet, som kan bli farlig för den som man skyddar!
Professionella polisiära eller civilmilitära livvakter brukar också parkera en av sina bilar väldigt nära den som ska skyddas, så att skyddsobjektet mycket snabbt kan hoppa in i bilen och sätta sig i säkerhet, om det skulle uppstå en hotfull situation. Här parkerades alla bilar en bit från Greta, vilket alltså är helt fel!