2020-01-26, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Rekomenderade appar till android tv boxar?
Till en Z8 är den förinst appen mytvonline perfekt
2020-01-26, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Hur många timmars inspelning blir det ungefär på ditt 64GB kort?

Beror lite på vilken upplösn på det man spelar in, men säg film i hd ger utrymme för ca 25-30 tim
2020-01-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Är det någon annan som har "problem" med textningen av serier på IPTV Extreme Pro? Problemet jag har är när jag har subtitles på så hackar det till lite varje gång en ny mening visas. Stänger jag av textningen så flyter det på normalt utan några "hack".
Har samma problem själv..efter att ha provat runt lite så verkar det vara en kombination av boxens hårdvara (Androidbox T95Q) och just appen IPTV Extreme Pro. Boxen har inga sådana problem när man kör XCIPTV eller KODI (tyvärr tycker jag att dessa båda har sämre interface). Att Shielden inte har dessa problem förstår jag då den har mkt kraftfullare hårdvara. Har även en TVIP 412 iptv-box som inte heller har några problem med textning & hack.
2020-01-26, 11:41
Medlem
MurrayHewitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Har Nordicone.. kollar dplay 1.. men flyter inte alls.. för någon annan?
Oklart vilken av de svenska leverantörerna jag har men var hittar du dplay? Finns den hela tiden eller dyker den upp som kanal när det visas något?
2020-01-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Oklart vilken av de svenska leverantörerna jag har men var hittar du dplay? Finns den hela tiden eller dyker den upp som kanal när det visas något?

För mig finns det två kanaler i listan. Ligger under Sweden och heter Dplay Sport 1 och 2.
2020-01-26, 13:12
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menace2Sobriety
Har samma problem själv..efter att ha provat runt lite så verkar det vara en kombination av boxens hårdvara (Androidbox T95Q) och just appen IPTV Extreme Pro. Boxen har inga sådana problem när man kör XCIPTV eller KODI (tyvärr tycker jag att dessa båda har sämre interface). Att Shielden inte har dessa problem förstår jag då den har mkt kraftfullare hårdvara. Har även en TVIP 412 iptv-box som inte heller har några problem med textning & hack.

Tivimate då? Den är ju riktigt snygg tycker jag. Testa den.
2020-01-26, 13:58
Medlem
Går det reglera buffert-storleken på något sätt? Oftast flyter det bra, men bland kan det lagga.
Jag bedömer att om jag kan öka buffertstorleken med 10-15 sekunder så skulle det flyta på bättre.
2020-01-26, 14:02
Medlem
MurrayHewitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanger82
För mig finns det två kanaler i listan. Ligger under Sweden och heter Dplay Sport 1 och 2.

Tack!

Har också Nordicone ser jag nu men verkar inte dyka upp. Får väl försöka göra nån form av refresh.
2020-01-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Tack!

Har också Nordicone ser jag nu men verkar inte dyka upp. Får väl försöka göra nån form av refresh.

Vad kör du för hårdvara/box?
2020-01-26, 15:37
Medlem
MurrayHewitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad kör du för hårdvara/box?
Kör GSE IPtv på iPad och på LGs webos. Har du nåt tips?

Tror att detta Nordicone, står i alla fall så på typ den här barnsångskanlen och så där.
2020-01-26, 15:40
Avslutad
Dplay Sport 1 och 2 dyker upp hos mig [Sweden] men buffrar sönder. Tycker många kanaler på senare tid buffrat lite då och då... Hittar inget mönster.
2020-01-26, 16:00
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Dplay Sport 1 och 2 dyker upp hos mig [Sweden] men buffrar sönder. Tycker många kanaler på senare tid buffrat lite då och då... Hittar inget mönster.

Står klart och tydligt "Live during events only" på Dplay. Dom är nog nedprioriterade när det inte är live match tänker jag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in