Är det någon annan som har "problem" med textningen av serier på IPTV Extreme Pro? Problemet jag har är när jag har subtitles på så hackar det till lite varje gång en ny mening visas. Stänger jag av textningen så flyter det på normalt utan några "hack".
Har samma problem själv..efter att ha provat runt lite så verkar det vara en kombination av boxens hårdvara (Androidbox T95Q) och just appen IPTV Extreme Pro. Boxen har inga sådana problem när man kör XCIPTV eller KODI (tyvärr tycker jag att dessa båda har sämre interface). Att Shielden inte har dessa problem förstår jag då den har mkt kraftfullare hårdvara. Har även en TVIP 412 iptv-box som inte heller har några problem med textning & hack.
Har samma problem själv..efter att ha provat runt lite så verkar det vara en kombination av boxens hårdvara (Androidbox T95Q) och just appen IPTV Extreme Pro. Boxen har inga sådana problem när man kör XCIPTV eller KODI (tyvärr tycker jag att dessa båda har sämre interface). Att Shielden inte har dessa problem förstår jag då den har mkt kraftfullare hårdvara. Har även en TVIP 412 iptv-box som inte heller har några problem med textning & hack.
Tivimate då? Den är ju riktigt snygg tycker jag. Testa den.
Går det reglera buffert-storleken på något sätt? Oftast flyter det bra, men bland kan det lagga.
Jag bedömer att om jag kan öka buffertstorleken med 10-15 sekunder så skulle det flyta på bättre.