2020-01-20, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle2081
som sagt, vännerna testade från varsin kant (dvs olika fysiska platser) att ladda ner samma m3u länk via mobilen (ios, safari).
För bägge två så fick dom inga svar när dom körde Wifi (via Ownit).
Men när dom körde via sin mobils uppkoppling (dvs stängde av wifin) så fick dom frågan av ladda ner m3u filen, dvs dom kom fram till filen.

jag testade samma länk och kom fram till filen oavsett Wifi (telenor) som mobilt bredband.

Det kan kanske någon myskoinställningar i routern? Kör de samma router från leverantören? QOS t.ex kan vara både bra och dåligt så det kan vara en inställning värt att kolla upp

https://www.google.com/search?q=router+qos&oq=router+Q&aqs=chrome.1.69i57 j0l7.6120j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
2020-01-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Det kan kanske någon myskoinställningar i routern? Kör de samma router från leverantören? QOS t.ex kan vara både bra och dåligt så det kan vara en inställning värt att kolla upp

https://www.google.com/search?q=router+qos&oq=router+Q&aqs=chrome.1.69i57 j0l7.6120j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

tack för tipset, ber dom titta på länken
2020-01-20, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle2081
tack för tipset, ber dom titta på länken

Ingen fara. När ni ändå ska in och rota i routern så sätt DNS:en på 8.8.8.8 (Googles)

Kan ni ens pinga M3U servern från t.ex en dator, på en del routers kan man pinga från också.. ? Ni vet den långa länken man får fuckportal.tv/?=pw=m3u bla bla bla

Testa att pinga fuckportal.tv - får ni inget svar så börjar jag få lite idétorka..

*ursäkta språket
2020-01-21, 20:39
Medlem
4thtimearounds avatar
Hur riskabelt är det att köra IP-TV utan VPN? Är det idiotiskt?
2020-01-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Hur riskabelt är det att köra IP-TV utan VPN? Är det idiotiskt?

Inte riskabelt. Dom jagar inga slutanvändare. Inte olagligt att ta emot streamen.

Bara onödigt enligt mig.
2020-01-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Inte riskabelt. Dom jagar inga slutanvändare. Inte olagligt att ta emot streamen.

Bara onödigt enligt mig.

Bara av nyfikenhet, vet du någonstans man kan läsa mera om det du säger att det inte är olagligt att ta emot streamen?
2020-01-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroflash
Har ett 64gb minneskort med exFat format, fung bara fint att spela in via epg

Måste rätta mig själv, det måste vara NTFS för att få full funktion
2020-01-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroflash
Måste rätta mig själv, det måste vara NTFS för att få full funktion

Hur många timmars inspelning blir det ungefär på ditt 64GB kort?
2020-01-23, 19:37
Medlem
R4hu7s avatar
Är det någon annan som har "problem" med textningen av serier på IPTV Extreme Pro? Problemet jag har är när jag har subtitles på så hackar det till lite varje gång en ny mening visas. Stänger jag av textningen så flyter det på normalt utan några "hack".
2020-01-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Är det någon annan som har "problem" med textningen av serier på IPTV Extreme Pro? Problemet jag har är när jag har subtitles på så hackar det till lite varje gång en ny mening visas. Stänger jag av textningen så flyter det på normalt utan några "hack".
Nu vet jag ju inte din leverantör men jag kör med IPTV Extreme Pro på min Nvidia Shield på en av våra tv och där funkar textningen felfritt.
Kör samma app på mobilen och inga konstigheter med undertexter där heller.
2020-01-23, 19:58
Medlem
Är detta rätt tråd för att diskutera vilka boxar som är lämpliga och fungerar bra för IPTV?
2020-01-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Är detta rätt tråd för att diskutera vilka boxar som är lämpliga och fungerar bra för IPTV?

Såklart det är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in