2020-01-25, 23:05
  #86713
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Men grejen är att just nu spelar M, KD och SD ingen roll. Om dessa partier samarbetar får de ändå inte igenom något i riksdagen. För att få igenom något krävs det att V stöder dem, och V kommer bara stöda dessa partier i selektiva frågor.

Så V är viktiga just nu för högern, eftersom det endast är genom V som man kan sätta press på JÖK-partierna.

SD behöver ingen hjälp. Samhällsutvecklingen kommer fortsätta göra att SD ökar. När M och KD tvingas välja mellan att samarbeta med ett stort SD parti eller ett L som åkt ut riksdagen och Centern på 8 % är det rätt enkelt att se att M och KDs enda väg till makt går genom SD, det vet de om själva också, men detta kan först hända efter nästa val.

Med det förra valresultatet, ja. Men man måste ju se FRAMÅT, man måste ju börja. Man måste samtala, träffas, utveckla gemensam politik och förbereda sig inför nästa val. Gällande opinionsundersökningarna måste man maxa och stödja varandra där SD uppenbart har störst kapacitet av dessa partier att bli riktigt stora i sken av massinvandringen, slakten av välfärden och den enorma kriminaliteten.

Det är självklart att dessa tre partier ska verka för att växa i opinionen NU och framöver, att göda den utvecklingen och göra gemensamma utspel och forma en gemensam politik inför regeringsskiftet i samband med nästa val. Om inte M vill stå utanför makten för all framtid. Men det kanske man vill, man börjar ju undra ibland med sjuklövern.
2020-01-25, 23:11
  #86714
Avslutad
Det ärligaste vore ju att M och KD går in i budgetsamarbetet och därmed indirekt regeringen eftersom det är så verkligheten ser ut. Både KD och M går ju hellre till V och formar politik och budget än till SD- Trots all likhet i politiken med SD och trots att 90-95% av M och KD:s väljare vill att man samtalar, samverkar och samarbetar med SD.

Det är riktigt bedrövligt agerat och som jag ser det är det ju fortfarande en form av decemberöverenskommelsen vi ser. Där alla sju partier fortfarande ingår i grunden. Man tycker fortfarande rätt lika även om man försöker ge sken av annat och man vill fortfarande inte gå till SD, man går till och med hellre till kommunisterna i V. M och D har inte format någon politik med SD, man har inte skapar någon budget med SD. Men man gör det nu med V(!!!). Samma V som fört fram den här regeringen och som samverkar med den här regeringen. Anmärkningsvärt är milt uttryckt.
2020-01-26, 04:03
  #86715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det ärligaste vore ju att M och KD går in i budgetsamarbetet och därmed indirekt regeringen eftersom det är så verkligheten ser ut. Både KD och M går ju hellre till V och formar politik och budget än till SD- Trots all likhet i politiken med SD och trots att 90-95% av M och KD:s väljare vill att man samtalar, samverkar och samarbetar med SD.

Det är riktigt bedrövligt agerat och som jag ser det är det ju fortfarande en form av decemberöverenskommelsen vi ser. Där alla sju partier fortfarande ingår i grunden. Man tycker fortfarande rätt lika även om man försöker ge sken av annat och man vill fortfarande inte gå till SD, man går till och med hellre till kommunisterna i V. M och D har inte format någon politik med SD, man har inte skapar någon budget med SD. Men man gör det nu med V(!!!). Samma V som fört fram den här regeringen och som samverkar med den här regeringen. Anmärkningsvärt är milt uttryckt.
Ja, jag har inte hört, eller sett, någon som förutsåg att V, M och KD skulle sitta ner och förhandla. Där förhandlingsresultatet måste godkännas av SD. Vilket visar hur oberäknelig inrikespolitiken är. Och hur svårt det är att förutse framtiden.

Däremot har jag mycket svårt att se att M, KD och SD kommer att gå fram till nästa val med en gemensam valplattform. Som UK uttryckte det, moderaterna kommer att köra solo fram till nästa val. Samtidigt som han nyligen sade att ett extraval är det enda som kan lösa knutarna.


Efter partistämman i höstas:

https://omni.se/ulf-kristersson-om-sd-samarbete-maste-vara-borgerlig-politik/a/wP57j4

Citat.
M-ledaren Ulf Kristersson utvecklar nu tankarna kring att bilda en regering som på något sätt bygger på SD-mandat.

– Grundtonen för en sådan regering måste så klart vara att det är en borgerlig politik och att det finns en linje bakom detta,

På Moderaternas partistämma för en vecka sedan sa Kristersson att han efter nästa val ”vill samla det konstruktiva, pragmatiska och prestigelösa Sverige till en ny kurs för vårt land”.

Slut citat.

Mellan raderna kan man här läsa att UK mycket hellre vill bilda en Alliansregering än en regering som innehåller SD. Och att Tuffe Uffe hellre skulle låta S regera än att sitta i en regering med Jimmie som statsminister. Jag litar inte på Tuffe Uffe för fem öre.

Som jag ser det gäller det för SD att bli så stora i nästa val som möjligt, så det omöjliggör en regering som utesluter SD. Alltså ett valresultat på 25 plus enligt mig. Motsvarande runt 30 procent i OU.
__________________
Senast redigerad av Mentapesola 2020-01-26 kl. 04:40.
2020-01-26, 08:37
  #86716
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LAg6j9/s-har-inget-att-lara-av-dansk-migrationspolitik

Citat:
Det finns inget i den danska migrationspolitiken som bör kopieras från svensk sida. Detta gäller även nu, efter att Danmarks socialdemokratiska parti bildat minoritetsregering efter folketingsvalet förra året.

Precis efter Löfvens utspel om noll asylsökande kommer nu detta från 2 Socialdemokrater.

Om man vill fortsätta tappa till SD i opinionen är väl detta rätt väg att gå. Idioter
2020-01-26, 08:52
  #86717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LAg6j9/s-har-inget-att-lara-av-dansk-migrationspolitik



Precis efter Löfvens utspel om noll asylsökande kommer nu detta från 2 Socialdemokrater.

Om man vill fortsätta tappa till SD i opinionen är väl detta rätt väg att gå. Idioter

Inte alls. S vill både ha kakan och äta den och därför alternerar man mellan båda linjerna för att sprida dimråder.

3 av 4 vuxna människor som du möter på gatan varje dag sympatiserar fortfarande med de partier som på kort tid i grunden förstört ett av världens rikaste och mest välmående länder. Så nej, det är inte S som är idioter, det är folket.
__________________
Senast redigerad av UrgleGru 2020-01-26 kl. 09:07.
2020-01-26, 09:12
  #86718
Medlem
Rollinghands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LAg6j9/s-har-inget-att-lara-av-dansk-migrationspolitik

Precis efter Löfvens utspel om noll asylsökande kommer nu detta från 2 Socialdemokrater. Om man vill fortsätta tappa till SD i opinionen är väl detta rätt väg att gå. Idioter

Två nyttiga idioter som SD borde skicka blommor till. En oombedd hjälp som kan vara guld värd.
2020-01-26, 10:07
  #86719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LAg6j9/s-har-inget-att-lara-av-dansk-migrationspolitik



Precis efter Löfvens utspel om noll asylsökande kommer nu detta från 2 Socialdemokrater.

Om man vill fortsätta tappa till SD i opinionen är väl detta rätt väg att gå. Idioter
I JÖKen är Löfven beroende av neger och muslimälskare i andra partier för att kunna behålla statsministerposten.

Inom partiet är han beroende av desamma för att kunna förbli partiordförande.

Det finns ingenting som tyder på att lämmeltåget från S till SD ska upphöra i framtiden. Partiet saknar helt krismedvetande och konsekvensanalys. Och man verkar fortfarande ha Arnstad som överguru i politisk strategi. Det enda som kan fungera är att skrika nazist och fascist mot alla sina motståndare. Något som var ute redan 2018. Hur många feta rövar det än visas idag i SVT.

Det är inte enskilda händelser som driver SD uppåt i OU. Det är summan av all dårskap.
2020-01-26, 13:35
  #86720
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Anders Lindberg postar sin säkert tusende ledarartikel på temat "SD är nazister":

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/LAgaGJ/forr-festade-sdare-i-camp-auschwitz

Att detta inte längre fungerar när det gäller att påverka opinionen i stort är väl klart, men handlar det om att gjuta mod till de mest hard-core-mångkultur-anhängarna till sitt historiska uppdrag mot fascismen?
2020-01-26, 14:59
  #86721
Medlem
Om man mot förmodan skulle få liv i liket, d v s Alliansen, är det ändå ett fantastiskt bra utgångsläge för SD, för om Alliansen åter formerar sig tvingas listige Uffe ta stor hänsyn till klös-Annie, anhöriginvandring och en grön skatteväxling som slår ned folk i obygden. Som läget är nu går partierna fram utan formering och även detta osäkra läge gynnar SD som är enda garanten för en sundare migrationspolitik och att inte klimatskatterna rusar iväg. Frågan är om det kan vara ännu bättre för SD:s opionssiffror om lurige Uffe närmar sig Centern. Jag tror faktiskt det. Det som är dåligt för Sverige verkar vara bra för SD. Naturligtvis är delar av regim-media i chock om SD är och förblir störst.
2020-01-26, 16:18
  #86722
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Anders Lindberg postar sin säkert tusende ledarartikel på temat "SD är nazister":

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/LAgaGJ/forr-festade-sdare-i-camp-auschwitz

Att detta inte längre fungerar när det gäller att påverka opinionen i stort är väl klart, men handlar det om att gjuta mod till de mest hard-core-mångkultur-anhängarna till sitt historiska uppdrag mot fascismen?

Att han bara orkar!
Som tur är så talar han bara för de redan frälsta.
2020-01-26, 17:21
  #86723
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Anders Lindberg postar sin säkert tusende ledarartikel på temat "SD är nazister":

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/LAgaGJ/forr-festade-sdare-i-camp-auschwitz

Att detta inte längre fungerar när det gäller att påverka opinionen i stort är väl klart, men handlar det om att gjuta mod till de mest hard-core-mångkultur-anhängarna till sitt historiska uppdrag mot fascismen?
Någon postade en teori om att Lindberg & ett par andra skriver som dom gör för att göra det omöjligt att avskeda dom när tidningarna skär ner personalstyrkan. För att då hade hetat att "dom gav efter för nazismen" eller liknande trams.
2020-01-26, 17:53
  #86724
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Någon postade en teori om att Lindberg & ett par andra skriver som dom gör för att göra det omöjligt att avskeda dom när tidningarna skär ner personalstyrkan. För att då hade hetat att "dom gav efter för nazismen" eller liknande trams.

Skurit ner har de redan gjort. Nästa steg är att lägga ner. Särskilt när man vill bli av med någon/några.

Blir som en gång i tiden, Andra Aftonbladet, Tredje Aftonbladet etc. Bara av annan anledning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in