2020-01-25, 21:18
Medlem
Beelzs avatar
Har nyligen haft en rätt så rejäl viktminskning. Gått ner med hjälp av kost och träning från ca 160 kg till 95 kg. Är ungefär 192 cm lång så börjar känna mig relativt nöjd över utseendet för en gångs skull.

MEN jag börjar märka av att huden sitter slappt, speciellt runt armarna, låren, och arslet. Överväger om jag bör göra ett plastik-ingrepp och göra mig av med överbliven hud så att det inte ser ut som att jag är en ödlemänniska i förklädnad...

Något som har erfarenhet av detta och vet på ett ungefär vad det kostar, och om det finns någon klinik i Stockholms-området som rekommenderas för detta?
Citera
2020-01-25, 22:07
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beelz
Något som har erfarenhet av detta och vet på ett ungefär vad det kostar, och om det finns någon klinik i Stockholms-området som rekommenderas för detta?

Okej, jag har inte gjort något sådant ingrepp själv. Men däremot har svägerskan gjort det efter en sleeve-operation.

Räkna med 65 000 till 80 000 för det som kallas "stor bukplastik". Som namnet nämner är det enbart buken som man åtgärdat då.

Stuss-lyft: runt 50 000.(Med andra ord "arslet")
Kroppslyft: en bit över 100 000kr och uppåt.

Art Clinic är bra sägs det, och svägerskan är nöjd. Men det finns rejäla pengar att spara på att göra det i (exempelvis) Baltikum. Rådet som de gav henne var dock att aldrig genomföra en sådan operation innan vikten varit någorlunda stabil i minst två år, såvida man inte fick allvarliga problem med nekrotisk hud i veck och liknande.
Senast redigerad av EckiEcki 2020-01-25 kl. 22:14.
Citera
2020-01-25, 22:25
Medlem
Bum1s avatar
Bra kämpat!
Citera
2020-01-26, 00:10
Medlem
Beelzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Räkna med 65 000 till 80 000 för det som kallas "stor bukplastik". Som namnet nämner är det enbart buken som man åtgärdat då.

Stuss-lyft: runt 50 000.(Med andra ord "arslet")
Kroppslyft: en bit över 100 000kr och uppåt.

Jävlar! Tänkte att det var mer i svängarna av 20-40k. Då blir det nog inte av än på ett par år :/

Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Bra kämpat!

Tackar! Trodde aldrig jag skulle lyckas när jag vägde 150+ och kan nästan inte tro att jag lyckades bli så stor (depression is a hell of a drug!) men känns riktigt skönt att ha blivit av med skiten.
Citera
2020-01-26, 04:21
Medlem
All respekt till dig, lycka till!
Citera
2020-01-26, 08:41
Medlem
jpettersson1991s avatar
Träning --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2020-01-26, 10:32
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Har nyligen haft en rätt så rejäl viktminskning. Gått ner med hjälp av kost och träning från ca 160 kg till 95 kg. Är ungefär 192 cm lång så börjar känna mig relativt nöjd över utseendet för en gångs skull.

MEN jag börjar märka av att huden sitter slappt, speciellt runt armarna, låren, och arslet. Överväger om jag bör göra ett plastik-ingrepp och göra mig av med överbliven hud så att det inte ser ut som att jag är en ödlemänniska i förklädnad...

Om du har medicinska problem av hudöverskott kan regionen (tidigare landstinget) bekosta operationen.

Akademikliniken utför detta i Stockholm. Räkna med 100 000:- minst.

https://ak.se/?gclid=CjwKCAiAjrXxBRAPEiwAiM3DQoVo_Tk6Tb_IE0y2H5W 9td13N_6JtzPSwzLrfh7epEEU57aBCJH42BoCSnkQAvD_BwE
Citera
2020-01-26, 16:49
Medlem
Beelzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Om du har medicinska problem av hudöverskott kan regionen (tidigare landstinget) bekosta operationen.
"Tyvärr" så är det endast det kosmetiska som stör mig.
Citera
2020-01-26, 16:51
Medlem
trottwells avatar
Citat:
"Tyvärr" så är det endast det kosmetiska som stör mig.

Akademikliniken kan ordna finansiering
Citera
2020-01-26, 16:52
Avslutad
Jag gick ner 20kg och besökte en läkare för att jag ville tighta till huden runt midjan, men han sa att det var onödigt och lite för lite slapp hud för att operera. Jag kommer inte försöka operera igen men jag kommer alltid bara lite slapp runt midjan oavsett hur vältränad jag är, det är lite segt. Kommer inte ihåg vilken klinik det var tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in