2020-01-17, 19:12
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Dahlgren och Ivarsson ska hylla Marie Fredriksson

Den 25 januari sänder SVT en hyllningskonsert till såmgerskan Marie Fredriksson som dog i december förra året. Några av de medverkande artisterna är Agnes Carlsson, Eva Dahlgren, Linnea Henriksson, Petra Marklund, Lasse Lindbom och Maja Ivarsson. Det rapporterar TT.

"När jag var ung fanns det bara en enda cool brud med läderjacka och blonderat hår att se upp till, det var Marie Fredriksson. Hon visade att det var möjligt", säger The Sounds-sångerskan Maja Ivarsson enligt ett pressmeddelande.

https://omni.se/dahlgren-och-ivarsson-ska-hylla-marie-fredriksson/a/awB7OM
Citera
2020-01-25, 20:59
Bannlyst
Oj det e nu ju på SVT1 måste bara kolla !!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2020-01-25, 22:32
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliedabsauger
Oj det e nu ju på SVT1 måste bara kolla !!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja det var himla bra och sevärt <3
Citera
2020-01-25, 22:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja det var himla bra och sevärt <3
Ja, bra, men jag hade önskat mig lite fler låtar från hennes solokarriär...
Citera
2020-01-25, 23:11
Medlem
Fint när hon fick vara spöksångare!

Det är märkligt men det är ingen som kommer i närheten av Maries storhet som sångare när de försöker sig på det. Helt unik röst!!
Citera
2020-01-25, 23:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, bra, men jag hade önskat mig lite fler låtar från hennes solokarriär...

Visst - men betänk en sak, Marie avled den 9 december. Även om det nog var väntat inom familjen så tror jag allt att de i familjen behövde få lugn och ro en tid först och hinna begrava henne.

Innan det sattes igång och för att förbereda denna hyllning. Tror nog att det kommer att komma mer utav en dokumentärserie lite senare kanske i 2 delar.

Tycker det var fint gjort och få till detta och på så kort tid tycker jag.
Citera
2020-01-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Visst - men betänk en sak, Marie avled den 9 december. Även om det nog var väntat inom familjen så tror jag allt att de i familjen behövde få lugn och ro en tid först och hinna begrava henne.

Innan det sattes igång och för att förbereda denna hyllning. Tror nog att det kommer att komma mer utav en dokumentärserie lite senare kanske i 2 delar.

Tycker det var fint gjort och få till detta och på så kort tid tycker jag.

Så varför skriver DU här då? För att klanka ner på de som tyckte att det var fint...?
Jag påstod precis i en annan tråd, att jag nu nästan lämnat flashback till lättnad, men så läste jag ditt och undrar vad Fasen du menar?!

Du kan ju inte veta hur de närstående känner(de flesta närstående undrar varför inte hela världen stannat, när någon dör för ung.).

Men sedan? Vad vill du? Förutom att klanka ner på de som delgivit sin vördnad? Att du själv är SÅ FIN så du väntar på en dokumentärserie?

Jag tycker att du är en skit.
Citera
2020-01-26, 01:23
Medlem
mjukmjukares avatar
Äsch, ett icke värdigt program med musik som inte i ett förstahandsval var just Marie Fredriksson. Många hycklare. Utan sammanhang.

Eva Dahlgren, Kapellmästare Christoffer Lundqvist m band o körtjejer + Gyllene på det, Per Gessle och absolut Lasse Lindbom som en gång upptäckte M.F. Skrev 26 låtar tillsammans och flera blev hits, producerade flera framgångsrika plattor OCH var hennes livskamrat under en tid.
Den lilla flocken var värdiga och självklara.

Grym orkester men lika uddlös besättning med artister. Anne-Li Ryde, Sanne Salomonsen, Linnea Henriksson, Maja Ivarsson (?) m fl.
Själslösa låtar med dessa

Någon som vet huruvida hon har haft sin Begravningsgudstjänst ännu och Isf var?
Enligt svensk lag skall den nu vara genomförd.
Och en mindre begravning om jag förstod familjen rätt.
Funderar över var hon vill ligga sin sista vila?
Bodde i Djursholm men vägrar tro att det är den plats där hon vill vila sin sista eviga sömn.

Senast redigerad av mjukmjukare 2020-01-26 kl. 01:32.
Citera
2020-01-26, 01:32
Medlem
Dofternas avatar
Tror att hela Sveriges lilla Brunöga fått frid nu efter denna konsert, himla fin hyllning.

Sov så gott nu Marie.
Citera
2020-01-26, 09:10
Medlem
Per Gessle fick väl lite mer STIM-pengar när spelades ganska många Roxette-låtar under konserten.
Citera
2020-01-26, 12:59
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Så varför skriver DU här då? För att klanka ner på de som tyckte att det var fint...?
Jag påstod precis i en annan tråd, att jag nu nästan lämnat flashback till lättnad, men så läste jag ditt och undrar vad Fasen du menar?!

Du kan ju inte veta hur de närstående känner(de flesta närstående undrar varför inte hela världen stannat, när någon dör för ung.).

Men sedan? Vad vill du? Förutom att klanka ner på de som delgivit sin vördnad? Att du själv är SÅ FIN så du väntar på en dokumentärserie?

Jag tycker att du är en skit.

Du får tycka att jag är en skit - men är vän till Marie. Jag beskrev bara att jag tyckte hyllningen var fin och att det inte kan ha varit så lätt för dem att ha hunnit och orkat att genomföra den.

Vad du tycker är oväsentligt. Vill du missuppfatta mitt inlägg så grovt så är det ditt problem - inte mitt.
Citera
2020-01-26, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annanan34
Har koll på de ställena men tack ändå!

Även utanför Skivstudion vid Skärmarbrink finns/fanns det ljus, skrivbok m m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in