2020-01-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Herregud. Men vem är han? Hur vet han detta??

Det är den här herren:

https://twitter.com/DrEricDing
Citera
2020-01-25, 16:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det är den här herren:

https://twitter.com/DrEricDing

Okej, han verkar ju rätt seriös.
Citera
2020-01-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag har aldrig varit i Kina så det är inte som att jag sitter och vill hem

Ungar verkar inte vara extra känsliga för detta virus, var har du läst det? Jag har bara läst om vuxna (mest äldre) dödsoffer.

Jag tycker det låter oerhört överdrivet att börja prata om att stoppa flyg från Kina och liknande. Det var samma panik med sars och svininfluensan och det gick ju bra då för de allra flesta.

Små barn är ju allmänt känsliga, det gäller inte bara coronaviruset. Jag tycker absolut inte att det är överdrivet, för vi vet inte om viruset kommer att mutera sig eller inte. Vi vet inte särskilt mkt alls om det eftersom att det är så nytt. Om kina sätter hela städer i karantän för att förhindra spridning, då är det ochså logiskt att vidta andra åtgärder eftersom att det sprids så fort. Varför i hela världen riskera att ta det till sverige? Ska vi ta hit det och sätta oss själva i karantän tycker du?
Citera
2020-01-25, 16:16
Medlem
constants avatar
Citat:
De stoppade inga flyg då, svinis kom hit och många blev sjuka men de som det gick sämst för var de som fick narkolepsi av vaccinet
Hade man inga restriktioner för områden med många smittade av SARS?

Tror du att det hade varigt vettigt om man varit mer transparent vid Spanska sjukan och då minskat på resandet?
Senast redigerad av constant 2020-01-25 kl. 16:18.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Jag har flera kina paket på G. Såg att de har ändrat spårningsmöjligheten på Wish. Förr kunde man följa paketen från köpstället och varje plats den kom till. Nu står det bara plats kina på alla ställen den flyttas till och från.

Ville kolla om det står wuhan på någon avsändare men det gick ju inte. Ändrade dom det nu i samband med att viruset kom eller innan det är frågan, var ett tag sedan jag kollade sist.

Jag tittade på min historik och den kan följas hela vägen men dock står avsändarens ort på kinesiska.
Har 2 st levererade paket i brevlådan, vet inte hur jag skall tackla detta
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Inga nya videos på youtube? Konstigt att kineserna inte filmar och lägger ut mycket mer. Man ser ju att alla har mobiler i händerna konstant.
Citera
2020-01-25, 16:17
Medlem
constants avatar
Ta bort.
Citera
2020-01-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tror du att det hade varigt vettigt om man varit mer transparent vid Spanska sjukan och då minskat på resandet?

Folk reste knappt på den tiden och hade inte antibiotika mot lunginflammationen som följde på spanska sjukan. Mycket sämre sjukvård och hygienkunskaper. Väldigt olika situationer.
Citera
2020-01-25, 16:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kan det ha varit därför det gick bra?

Vid svininfluensan var det ju massvaccinationer i landet. Man fick stå i kö och allt skedde på löpande band. Trots allt tjafs om risker med vaccinationer så tror jag att de bidrog till att stoppa den influensan
Citera
2020-01-25, 16:21
Medlem
Är denna videon fejk där det påstås att 90.000 är smittade ?

https://www.youtube.com/watch?v=TQnMM-YNJw8

Och Guardian rapporterar att 50 miljoner kineser är under lockdown (!)

https://www.theguardian.com/science/2020/jan/25/coronavirus-puts-50m-people-in-china-under-lunar-new-year-lockdown

Wtf...
Citera
2020-01-25, 16:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Folk reste knappt på den tiden och hade inte antibiotika mot lunginflammationen som följde på spanska sjukan. Mycket sämre sjukvård och hygienkunskaper. Väldigt olika situationer.
Man reste inte så mycket under första världskriget?
Citera
2020-01-25, 16:22
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henning.Rimpi
Ingen idé till panik. Finns ändå inget botmedel.
Bättre å sätta sig ned, ta sig en redig kopp kok kaffe å sjunga "Närmare Gud till dig", som de gjorde på Titanic när den sjönk.
”Botemedel” finns ju, total isolering från omvärlden medan man väntar på att alla smittade dör ut. På Titanic var den taktiken inte så lyckad men här finns i alla fall en teoretisk chans att överleva helt på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in