2020-01-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hur ser man det då?

Lättaste är ju att du ber om att få testa tjänsten av säljaren innan du köper ett abonnemang.

Då märker du ju hur deras utbud är.
2020-01-25, 10:18
Medlem
Haloumis avatar
Förstår inte varför EPG är så superviktigt. Visst är det väl trevligt när det är text på kanalerna men man har ju ändå alltid tv.nu appen samt tvmatchen-appen i handen? Kollar alltid där vad som rullar och vad som är på tv, vilken kanal matcher kommer på osv. En EPG kommer aldrig upp i samma översyn som dom apparna på mobilen. Enda gången jag ser att det är av stor vikt att ha EPG är när man ska ställa in inspelning på ett specifikt program.
2020-01-25, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Förstår inte varför EPG är så superviktigt. Visst är det väl trevligt när det är text på kanalerna men man har ju ändå alltid tv.nu appen samt tvmatchen-appen i handen? Kollar alltid där vad som rullar och vad som är på tv, vilken kanal matcher kommer på osv. En EPG kommer aldrig upp i samma översyn som dom apparna på mobilen. Enda gången jag ser att det är av stor vikt att ha EPG är när man ska ställa in inspelning på ett specifikt program.
Betydligt smidigare att ha det på tv-skärmen direkt.
Speciellt om man bara sitter och zappar.
2020-01-25, 11:01
Medlem
Haloumi: Installera appen TiviMate så får du se vad EPG gör för nytta! :-)

https://www.youtube.com/watch?v=T-_Rgfg04rw

1. Helvägg med alla favoritkanaler som direkt visar vad som går just nu, har gått, och kommer senare.

2. När du tittar på en kanal trycker du på vänsternavigering på kontrollen så kommer det upp en flytande overlay som låter dig se alla kanaler och vad som går just nu och lätt zappa till andra kanaler.

3. Röstsökning efter nuvarande, framtida, och förflutna (arkiv/catchup)-program, vilket gör att du lyfter kontrollen, håller ner röstknappen, och säger "Mythbusters" så kommer alla program fram på alla kanaler.

4. Spola bakåt i live-program (kräver EPG).

5. Sluta titta medan ett program pågår, sedan öppna samma program i EPG igen, då minns den exakt vart du var och fortsätter titta där. (t.ex. minut 21:30 av ett 60-minuters program)

6. EPG krävs för att catchup/arkiv ska fungera, så att man kan se på förflutna program.

7. EPG krävs även för inspelning, påminnelser om kommande program, etc.

Detta är de främsta anledningarna att EPG behövs. :-P
Senast redigerad av dextrodammit 2020-01-25 kl. 11:04.
2020-01-25, 11:02
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Betydligt smidigare att ha det på tv-skärmen direkt.
Speciellt om man bara sitter och zappar.

Tycker tvärtom att det är mycket smidigare att ha det på appen och snabbt se direkt vilken kanal man vill se på. Visar ju bara på att folk har olika prefereser på vad som är bra.
2020-01-25, 11:05
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Haloumi: Installera appen TiviMate så får du se vad EPG gör för nytta! :-)

https://www.youtube.com/watch?v=T-_Rgfg04rw

1. Helvägg med alla favoritkanaler som direkt visar vad som går just nu, har gått, och kommer senare.

2. När du tittar på en kanal trycker du på vänsternavigering på kontrollen så kommer det upp en flytande overlay som låter dig se alla kanaler och vad som går just nu och lätt zappa till andra kanaler.

3. Röstsökning efter nuvarande, framtida, och förflutna (arkiv/catchup)-program, vilket gör att du lyfter kontrollen, håller ner röstknappen, och säger "Mythbusters" så kommer alla program fram på alla kanaler.

4. EPG krävs för att catchup/arkiv ska fungera, så att man kan se på förflutna program.

5. EPG krävs även för inspelning, påminnelser om kommande program, etc.

Detta är de främsta anledningarna att EPG behövs. :-P

Jag har Tivimate redan. Sedan länge. Kollar ändå alltid i apparna vad som är på tv. För min del klarar jag mig utmärkt helt utan EPG.

Men jag förstår att det är viktigt för många andra då. Vid lite mer old school TV tittning när man går genom kanalerna för att hitta något, då är det väl bra.
2020-01-25, 16:55
Medlem
MIBRs avatar
Har Nordicone.. kollar dplay 1.. men flyter inte alls.. för någon annan?
2020-01-25, 17:08
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR

Fungerade igår när jag kollade MFF:s träningsmatch.
2020-01-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR

Har inte kollat innan men nu när jag kontrollerade så funkade det felfritt hos mig.
Både på mobilen och på tvn.
2020-01-25, 18:47
Medlem
teamflashhs avatar
TiviMate ej anpassad för min enhet (Samsung Tablet S6)
Då återstår väl
IPTV Extreme PRO - ska vara bra
GSE ? - vad tycker ni?
OTT ? - vad tycker ni?

Vad rekommenderar ni? Jag ser att det är mest smaksak enligt inlägg från 2 sidor bakåt i tråden. Bryr mig mest om uppspelningsförmågan, inte att tvtablån är korrekt. Jag har tvmätchen till det
2020-01-25, 19:00
Medlem
När det gäller app för android tycker jag att stb emu är överlägset bäst. Den är dock för portal och funkar inte med m3u länk
2020-01-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
När det gäller app för android tycker jag att stb emu är överlägset bäst. Den är dock för portal och funkar inte med m3u länk

Risk att bli hackad med desse 2 tyvärr.
STB Emulator
Kodi (bara med addon: Stalker)

Men vill ni ta risken att bli av med allt kör på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in