2020-01-24, 09:38
Medlem
Pinsamt ämne detta men behöver verkligen få höra om andras erfarenheter av Venlafaxin.

Ända sedan jag började med den för 7 månader sedan har jag inte kunnat gå på toa normalt, det började redan första dagarna jag tog medicinen.

Jag har fått använda alla möjliga former av laxerande. Plommon i mängder, mycket fibrer, laxerande droppar, microlax your name it. I början testade jag vara utan laxerande vilket resulterade i två veckor utan att gå på toa och fruktansvärt ont i magen.

Har även gjort uppehåll igen under dessa månader men jag blir totalt förstoppad direkt. Äter bara 75 mg depåt.
Har nu ont i magen hela tiden även fast jag lyckas gå på toa med laxerande.

Har någon annan haft dessa besvär och har det gått över med tiden ?
Citera
2020-01-24, 11:26
Medlem
Vet att jag haft det på andra ssri. Vissa dagar helt förstoppat, fasen vad obehagligt det är man tror man aldrig ska kunna lägga en kabel igen. Det går över men överlag är bajset som små stenpluppar. Motion viktigt såklart
Citera
2020-01-24, 15:29
Medlem
Jag har ätit Venlafaxin länge men aldrig drabbts av det problemet pga Venlafaxinet. Däremot drabbades jag av mycket svår förstoppning ifjol pga primär hyperparatyreoidism. Kanske en ide att kolla upp kalciumvärdet i blodet?

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2738
Citera
2020-01-24, 16:35
Medlem
Annan länk där förstoppning hör till symptombilden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Prim%C3%A4r_hyperparathyreoidism
Citera
2020-01-24, 20:59
Medlem
Det är ju en känd biverkning av venla.
Jag åt 225mg men upplevde ingen större skillnad från 75mg. Magen blir trög men blev aldrig förstoppad, säkert för att jag normalt sett har mkt orolig mage.
Dessutom blev det mkt svårare eller tog längre tid att pinka
Citera
2020-01-25, 00:14
Medlem
Jag blev också extremt förstoppad av venla, och det blev bara värre för min del.

Minns att under de sista månaderna innan jag la av med skiten så var jag så hård att de lilla klumparna jag ibland lyckades klämma ut var fan som hårda stenar. Liknande harlortar.
Citera
2020-01-26, 21:33
Medlem
150mg venlaflaxin och magen står still. Helt och totalt. Lika nu som vid starten för 6 månader sen. Tips 2 dulcolax tabletter varannan dag. Då uppnås någon slags normalrytm.
Citera
2020-01-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattenssanning
150mg venlaflaxin och magen står still. Helt och totalt. Lika nu som vid starten för 6 månader sen. Tips 2 dulcolax tabletter varannan dag. Då uppnås någon slags normalrytm.

Tack för tipset, ska testa det.
Fått movicol pulver utskrivet men fungerar inte bra alls 😑
Väldigt frustrerande att gå runt med en mage som känns svullen och gör ont hela tiden.
Citera
2020-01-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Annan länk där förstoppning hör till symptombilden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Prim%C3%A4r_hyperparathyreoidism

Tack. Ska läsa på om det !
Citera
2020-05-23, 15:16
Medlem
Vanligt med stor trötthet pga Venlafaxin trots mångårig behandling?
Citera
2022-11-22, 22:02
Medlem
Horrorgrams avatar
Vilken jävla skit medicin. Fick en sådan jävla förstoppning av medicinen. Fick inte ut nått, fick ta nått jävla skit via apoteket som man stoppa upp i Mumindalen och då fick jag skita. Var förstoppad ett bra tag efter jag hade slutat med den.

Nej fyfan aldrig mer.
Citera
2022-11-27, 17:48
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Jag blev också extremt förstoppad av venla, och det blev bara värre för min del.

Minns att under de sista månaderna innan jag la av med skiten så var jag så hård att de lilla klumparna jag ibland lyckades klämma ut var fan som hårda stenar. Liknande harlortar.

När blev det bättre för dig? Jag är förstoppad as we speak av venla gjord misstaget att sluta med de tvärt pga av extrem hård mage och jag är fortfarande hård.

Vad fan kan ja göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in