2020-01-24, 22:37
Medlem
Imnshos avatar
Sprids inte virus på nätet också? Hjälper min brandvägg?

Skämt åsido, rätt var det är så muterar ett sånt här virus och rensar upp 90% av jordens befolkning. Om jag inte stryker med så ska jag bunkra upp med popcorn och skumpa. Det är nämligen välbehövligt att få bort lite folk från jordklotet. Det mår klimatet bara bra av. Dessutom blir det billigare att köpa hus, plus att det inte blir såna bilköer på väg till jobbet.

Ytterligare en silverkant på molnet är att likmaskarna och begravningsentreprenörerna får bra tider.

Drick honungsvatten och gurgla med ricinolja, det är en gammal husmorskur som hjälper mot bacillusker.

mvh Dr Feelgood
Citera
2020-01-24, 22:52
Medlem
atts avatar
Det blir väl samma fiasko som fågelinfluensan, svininfluensan, sars osv. Mycket snack, men sen är det knappt några som dör.

Oroar du dig? frågar media. Ja jag oroar mig: dessvärre kommer nog de flesta att överleva den här gången också.
Citera
2020-01-24, 23:00
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Det blir väl samma fiasko som fågelinfluensan, svininfluensan, sars osv. Mycket snack, men sen är det knappt några som dör.

Oroar du dig? frågar media. Ja jag oroar mig: dessvärre kommer nog de flesta att överleva den här gången också.
Kontrollfråga:
Hur många dör av influensa varje år?
Svar: Bara i usa dör 12000-70000 personer per år i influensa
Citera
2020-01-24, 23:02
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Kontrollfråga:
Hur många dör av influensa varje år?
Svar: Bara i usa dör 12000-70000 personer per år i influensa

Ännu mindre anledning att bry sig om coronaviruset.
Citera
2020-01-24, 23:03
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Exakt
Citera
2020-01-24, 23:10
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Man behöver ingen ansiktsmask. För att skydda sig mot virus så ska man undvika att ta sig i ögonen eller slicka på sina fingrar. Virus sprids då du tar på t.ex. ett handtag som någon smittad person tagit på, och sedan tar dig i ögonen/munnen.

Detta ska man göra till en vana. Pilla aldrig på ditt ansikte med otvättade händer. Då undviker du att bli sjuk.
Exakt!
Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv. God handhygien är A och O för att till stor del undvika att bli smittad och även smitta vidare.
Tvätta händerna ofta och särskilt efter att du har befunnit dig ute på olika offentliga platser.
Du kan ha tryckt på en hissknapp, åkt en rulltrappa, öppnat dörrar, burit en kundkorg i affären, hållt i dig på tunnelbanan/tåget eller bussen, listan kan göras lång..
Citera
2020-01-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
bla bla bla inse att kinas mathallning e vidrig OCH inse att vi har Propaganda i väst gällande liknande fall men i kina är propagandan 100 ggr värre

Lycka till i helvetet med din ansiktsmask

Jag flyttade till Kina 95, och det finns stora problem i Kina.
Min frus familj äger flera restauranger och vår mathållning är bra. Svärfars är i blå gult där det glas till kockarna så alla gäster kan se maten tillagas och han har stenkoll på toan att den är ren.
Svärfar är en modell för mig, han gick upp tidigt och lagade mat och sen arbeta som
bonde. Han klagade inte och han lärde sina barn bra, studera hårt, var vänlig etc.

Hans far som fortfarande lever var bara en pojke när han deltog i slaget om Wuhan 1940 ( Kai Shek) besegrade Japan i Wuhan.

Men de flesta Kineser är en modern människa. Vi oroar oss om miljön, arbetet, barnen, tidspress, hälsan.

Varför är du så hatisk?

Jag använder Mencius och om du kunde något om Kina skulle du veta att Mao mycket ogillade Mencius.

Jag har kortare uppdrag i Göteborg. Hjälpa till med omställning från bensin motor till el motor.
Citera
2020-01-24, 23:11
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgarian
Är så jävla nojig för det här viruset. Vill bara vakna upp imorgon och att det är över.

Vad tänker du kommer hända dig?
Citera
2020-01-24, 23:12
Medlem
Citat:

SARS hade ju dödlighet på 10%. Hade det spridit sig mer, hade vi fått se mååånga fler dödsfall, men eftersom dess spridning var så begränsad blev det "bara" runt 800 dödsfall. Men visst, fågelinfluensan och svininfluensan hade knappt särskilt hög dödlighet. Det återstår att se hur hög dödlighet detta coronavirus har.
Citera
2020-01-24, 23:13
Avslutad
Citat:

Så du tror inte det kommer sprida sig enda hit? Är så jävla nojjig
Citera
2020-01-24, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Håller tummarna för att det tar död på så många kineser som möjligt.

Japp, jag också.
Citera
2020-01-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont

Vad tänker du kommer hända dig?

Vill inte bli sjuk och vill inte att mina nära och kära ska bli sjuka. Det värsta är om det blir en stor pandemi där majoriteten blir sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in