2020-01-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedDuDe
Varför var det befogat, Kanadensiska medborgare behöver inte visum för att resa till Sverige. Gäller för samma för dem till Sverige, som när svenskar reser inom Schengen. Faktum är att Kanada har tillgång till hela Schengen utan Visum.

Jag antar detta retar dig också, även Donald Trump kan resa till Sverige utan visum

Sedan är det inte olagligt i Sverige heller att ägna sig åt vapenträning, skillnaden är i Sverige måste vi ha vapenlicenser. Vilket inte behövs i Kanada.

Om han nu skulle gå runt i Sverige med vapen, så utgår jag att han har ansökt om licens innan han reste hit. Däremot tror jag inte att han är beväpnad på sitt besök här.

Men ganska roligt att ni anser det är rätt väg att gå, att dra in på den demokratiska friheten vi ’påstås’ ha i Sverige.

Jag antar med din inställning så var väl Ådalen 31, helt rätt att gå. Det är dit du vill att Sverige ska gå.
Inte alls, Ådalen 31 var en ren skamfläck. Om du läser mina inlägg noggrant , ser du att jag har vissa förslag för förbättringar av säkerhetsarbetet runt Greta.

Givetvis lyder även polis och militär under lagen. Även om man har rätt att vara i Sverige utan visum, blir ens vistelse i Sverige illegal om man bryter mot svensk lag, då kan man bli utvisad av svenska myndigheter.

Som Lawline påpekade måste en konkret brottsmisstanke finnas för, att polis ska ha rätt att kräva legitimation.

Som jag har skrivit tidigare, har Greta så stort inflytande, att det är helt rätt att granska henne. Däremot får inte en journalist vara direkt hotfull mot henne. Balans!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-24 kl. 21:19.
2020-01-24, 20:55
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Rebel Media, som journalisten arbetar för, ingår i ett organiserat nätverk av personer och grupper som bekämpar Greta. Bland annat ingår Heartland Institute och GWPF i samma nätverk.

Tacka gud för att det finns någon som vågar stå upp emot Greta och hennes "team". Fattas bara en beväpnad dåre som gör slut på eländet.
2020-01-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Inte alls, Ådalen 31 var en ren skamfläck. Om du läser mina inlägg noggrant , ser du att jag har vissa förslag för förbättringar av säkerhetsarbetet runt Greta.

Givetvis lyder även polis och militär under lagen. Även om man har rätt att vara i Sverige utan visum, blir ens vistelse i Sverige illegal om man bryter mot svensk lag, då kan man bli utvisad av svenska myndigheter.

Som Lawline påpekade måste en konkret brottsmisstanke finnas för, att polis ska ha rätt att kräva legitimation.

Som jag har skrivit tidigare, har Greta så stort inflytande, att det är helt rätt att granska henne. Däremot får inte en journalist vara direkt hotfull mot henne. Balans!
Sedan är det helt fel, att jag skulle vara emot att USA:s president besöker Sverige. Jag tror på dialog, även i internationella sammanhang.

WEF:s grundare och högsta chef föreslog nu ett möte mellan Trump och Greta.

Enligt ett mycket osäkert rykte har nu Greta fått en första preliminär signal om, att det är möjligt att hon får komma till Vita Huset. Vi får se om det blir en officiell inbjudan från USA:s president till Greta! Blir intressant att höra och se vad Greta i så fall svarar! Ett tal och ett svarstal utomhus i Vita husets vackra rosenträdgård, skulle nog även Greta nu vara intresserad av!

Greta själv har nu rullat ihop sig till en liten arg igelkott med alla taggarna utåt. Hon klagar över, att trots alla fina middagar och vänliga lovord, så gick man inte med på ett enda av hennes konkreta krav och önskemål, men att hon väntat sig detta nedslående resultat!

Greta är mycket trött på att vara en söt internationell konferensdekoration, hon vill att man istället tar henne och hennes budskap på största möjliga allvar!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-24 kl. 21:43.
2020-01-24, 21:40
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Citat:
Sedan är det helt fel, att jag skulle vara emot att USA:s president besöker Sverige. Jag tror på dialog, även i internationella sammanhang.

Enligt ett mycket osäkert rykte har nu Greta fått en första preliminär signal om, att det är möjligt att hon får komma till Vita Huset. Vi får se om det blir en officiell inbjudan från presidenten!

Greta själv har nu rullat ihop sig till en liten arg igelkott med alla taggarna utåt. Hon klagar över, att trots alla fina middagar och vänliga lovord, så gick man inte med på ett enda av hennes konkreta krav och önskemål, men att hon väntat sig detta nedslående resultat!

Greta är mycket trött på att vara en söt internationell konferensdekoration, hon vill att man istället tar henne och hennes budskap på största möjliga allvar!

Sedan när kan privatpersoner komma till sådana tillställningar och ställa krav?
2020-01-24, 21:49
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig

Det kan man undra. Speciellt när man inte ställer upp på debatter mot motståndarna och dessutom inte kan något annat än att säga "lyssna på forskarna". Om greta har så mycket kunskap som vissa vill påskina att hon säger så kan det inte vara något problem att ta debatter och svara på vetenskapliga frågor. Till hennes försvar får vi direkt höra att hon har selektiv mutismen av sektmedlemmarna. Kan hon inte prata kan hon väl skriva ner dom på en skärm! Slut med ursäkter.
2020-01-24, 22:03
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:

Nej den blir inte illegal bara för att man bryter lagen, däremot kan du bli åtalad, fängslad och sedan utvisad till sitt hemland. Vilken olaglig handling begick han enligt dig, ställde frågor till Greta
Men att bli utvisad som du sitter och yrar om, det existerar inte. Pga sådana skäl

Det gäller inte att förbättra Gretas säkerhet, det handlar att alla andra inte ska störa din lilla kultledare eftersom det är Greta.
Att hon anser sig inte behöva svara på frågor från journalister, är en jäklig dålig attityd. Har hon valt att bli språkrör för miljön internationellt, får hon svara på de frågor som ställs. Alla andra länders journalister är inte lika inkompetenta som Sveriges.
2020-01-24, 22:08
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Enligt ett mycket osäkert rykte har nu Greta fått en första preliminär signal om, att det är möjligt att hon får komma till Vita Huset. Vi får se om det blir en officiell inbjudan från USA:s president till Greta! Blir intressant att höra och se vad Greta i så fall svarar! Ett tal och ett svarstal utomhus i Vita husets vackra rosenträdgård, skulle nog även Greta nu vara intresserad av!

Tycker mycket om dom formuleringarna. Poesi i dom.
Kanske stämmer dom, i alla fall den sista fetade. Det går ju inte så bra. Kanske hon skiter i allt. Hon har blivit en dekoration. Så är det. Protesterna köps och och blir en del av showen.
2020-01-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Det är sant att Greta fick ett antal goda chanser att framföra sitt budskap och att ytterst få privatpersoner får sådana chanser på ett internationellt toppmöte som WEF.

Även om Greta är väldigt begåvad är hon ännu en tonåring, bara 17 år, och som alla tonåringar är hon otålig för att få positiva resultat. Verkligt begåvade tonåringar har extra stora spänningar i sin hjärna, mellan sin intellektuella del och sin emotionella del!

Några saker gläds Greta dock över, som införandet av helt gratis kollektivtrafik i Luxemburg och över att vindkraften i Sverige nu står för över tio procent av vår elförsörjning. Den handlingsplan som hon nu ville, att WEF skulle ställa sig bakom, misslyckades hon dock med.

-Kruxet är att vill man påverka en sådan här internationell storkonferens resultat och beslut, behöver man vanligtvis först komma in i någon av de nationella förhandlingsdelegationer, som minst ett halvt år innan toppmötet börjar, förhandlar om förslag till beslut och inriktningar. I dessa förmöten avgörs nästan allt. Huvud(topp)mötet fastställer bara definitivt, och är mest till för att mötas och knyta kontakter.

Greta behöver då göra en formell ansökan om att få vara med i en sådan nationell förhandlingsdelegation! Eftersom detta är ett formellt diplomatiskt uppdrag, kommer man förmodligen kräva av Greta att bli mer lugn och kompromissvänlig, för att ens överväga detta! Vill Greta det!?

Om möjligen Sveriges regering skulle överväga detta, vill man nog att Greta först ska gå UD:s diplomatkurs. Vår kronprinsessa har jag för mig gått den, så undantagsvis kan även en utomstående få gå kursen! Kursen har jag för mig är ettårig med ett antal studiebesök utomlands. Bland annat ingår då ett studiebesök i FN i New York har jag för mig!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-24 kl. 22:18.
2020-01-24, 22:24
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:

Om hon vill att folk ska ta henne på allvar, så räcker det inte med att bara stå och skrika samt se arg ut i talarstolar. Det har inte funkat innan kommer inte funka nu och förhoppningsvis inte i framtiden heller

Man kan inte stå och säga we have the facts, listen too the scientist jag vet att ni, de tre Musketörerna här inne. Som jämt försvarar henne säger att Greta inte behöver ha lösningar. Det ska vetenskapsmännen ha, men hur mycket nytta gör hon som en Influencer som hon vackert kallas av er. Detta är andra inbjudan hon haft till klimatmöten och hon förstår inte de bara bjuder in henne, för att de måste pga journalisterna slår upp det annars.
2020-01-24, 22:27
Medlem
Citat:
Nej den blir inte illegal bara för att man bryter lagen, däremot kan du bli åtalad, fängslad och sedan utvisad till sitt hemland. Vilken olaglig handling begick han enligt dig, ställde frågor till Greta
Men att bli utvisad som du sitter och yrar om, det existerar inte. Pga sådana skäl

Det gäller inte att förbättra Gretas säkerhet, det handlar att alla andra inte ska störa din lilla kultledare eftersom det är Greta.
Att hon anser sig inte behöva svara på frågor från journalister, är en jäklig dålig attityd. Har hon valt att bli språkrör för miljön internationellt, får hon svara på de frågor som ställs. Alla andra länders journalister är inte lika inkompetenta som Sveriges.
Det krävs ingen dom för att bli utvisad som utländsk medborgare! Man kan bli förklarad som icke önskvärd och deporterad utan dom!

De som antagligen var poliser, sa i videon att journalisten var ett hot mot Greta, det är deras ord, inte mina. Var det poliser som sa detta, kan det mycket väl räcka för ett snart kommande utvisningsbeslut av journalisten, alternativt ett beslut om att han förbjuds att återigen besöka Sverige!

I och för sig kan journalisten sedan överklaga beslutet till domstol, men lär ha små möjligheter att få beslutet upphävt.

Naturligtvis kan åklagare också välja att åtala journalisten. Min bedömning har inget större legalt värde, men det har däremot polisens och åklagarens bedömning av det inträffade!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-24 kl. 22:36.
2020-01-24, 22:35
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Om hon vill att folk ska ta henne på allvar, så räcker det inte med att bara stå och skrika samt se arg ut i talarstolar. Det har inte funkat innan kommer inte funka nu och förhoppningsvis inte i framtiden heller

JO, det har räckt. För att ta hand om "berättelsen". För att vara den som går igenom media.

Helt oberoende av vad som nu är sanningen. Sug i er det.

Sen en tröst för er skeptiker, är att det innebär inte att det blir någon egentlig effekt av budskapet.
Lite anpassningar, lite snygga formuleringar, lite beröm.

Men klimatförstöringen kommer att fortsätta OCH accelerera. Så sitt lugnt i båten och njut av det.
Men ert käbbel ger inget. Det ska ni veta. Ingen lyssnar. Ni är s.a.s. ute - obsoleta, omoderna.
2020-01-24, 22:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Det krävs ingen dom för att bli utvisad som utländsk medborgare! Man kan bli förklarad som icke önskvärd och deporterad utan dom!

De som antagligen var poliser, sa i videon att journalisten var ett hot mot Greta, det är deras ord, inte mina. Var det poliser som sa detta, kan det mycket väl räcka för ett snart kommande utvisningsbeslut av journalisten, alternativt ett beslut om att han förbjuds att återigen besöka Sverige!

I och för sig kan journalisten sedan överklaga beslutet till domstol, men lär ha små möjligheter att få beslutet upphävt.

Finns inga källor som styrker att dessa var poliser. Det är lätt att säga att någon är ett hot om man inte gillar deras åsikter eller frågor. Ett önsketänkande av sektmedlemmar att journalisten skulle bli utvisad. Detta visar bara på att demokrati ska inte finnas i eran värld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in