Citat:
Ursprungligen postat av
Kanastra
Jag köper billiga på typ biltema som jag tar med när det behövs. Orkar jag sen inte släpa på dom när jag är iväg så lägger jag dom bara så nån annan kan ta dom eller kastar.
Skulle väl inte göra detsamma med ett parra för 500:-.
Senaste köpte jag på ica maxi, det var fint och ganska litet.
Det är normalt. Jag har extremt dyra paraplyer men väderlek är vad det är, snygga paraplyer är däremot en accessoar som är lika viktig som en handväska eller hatt och en del i en genomtänkt stil om man är från the city.
Jag har inget mot Biltema. De har sällan bra produkter men de brukar duga för stunden. Min P-skiva är därifrån.
Biltema är oumbärligt när man bygger prototyper av någon form.
redigering: Davek Commuter är min rekommendation, deras minsta är för klent. Annars finns det ett japanskt märke som heter Kizawa som gör bra paraplyer och parasoller i midrangeklassen, de finns på Amazon. Flera av deras har UV-ljusskydd, Davek når bara 80% UV-skydd med sina textiler på paraplyerna och deras parasoll är för klumpigt.
redigering :
https://imgur.com/a/Gb4lhOG mitt Davek Solo brevid ett Kizawa, Daveks är dock mycket bra för sjävförsvar tbh pga tungt massivt handtag. Kizawan är bra allround och en välgjord japansk produkt och mycket lättare, säkert ett par hundra gram, än Daveks.