2020-01-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Om det stämmer känns det konstigt att de inte hämtat den tidigare. Men hoppas på att det är gott om bevis och att det ger träff direkt 💥
Jag tror inte de haft så bråttom. Husägarna är döda, platsen avspärrad. Det finns ju egentligen inte brådska.
Citera
2020-01-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte de haft så bråttom. Husägarna är döda, platsen avspärrad. Det finns ju egentligen inte brådska.

Sant! Tänkte inte så långt haha

Hoppas att dessa sjuka individer åker fast. Risken borde vara stor att de kommer göra något liknande igen.
Citera
2020-01-24, 11:47
Medlem
TheSwimmingFishs avatar
Är i Vallentuna till och från. Vallentuna är sannerligen ett bra område i jämförelse med andra bostadsområden i Stockholmstrakten. Helt okej iaf. Inte så mycket nykomlingar som på andra ställen. Lite afghaner och syrier som stökar ibland. Det finns ju numera i varje håla i Svea rike...

Mordet är sannerligen begånget av personer som har lämnat landet. Ghetto pojkarna i sydstockholm varken kunskapen eller tiden att göra något sådant.

Polisens tystnad är varken bra eller dåligt. Stockholmspolisen drunknar i seriösa fall. Östermalm, Jordbro, kungens kurva. Det är nog praktikanter från arbetsförmedlingen som har fått uppdraget att lösa Vallentuna-mordet. Höhö
Citera
2020-01-24, 12:59
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Trist för bröstarvingarna dock. Får du ut 600 000 så är skulden nästan 1,2 mille efter tio år. Lite surt för bröstarvingarna. Har man inga såna - absolut. Själv hade jag ju hellre sålt och flyttat till mindre, kanske hyresrätt. Fått loss fulla värdet att göra vad jag vill med.

Jag försöker få farsan att bränna pengar, men det går inte. När jag väl får ärva så kommer det inte vara till nån nytta i alla fall.

Men istället för hypotektslån är det ju smartare om barnen köper bostaden till halva priset och hyr ut till föräldrarna! Win win.

Ontopic. Inget nytt. Ska vi anta att polisen har nåt uppslag, även om det är öststatsspåret? Isf är väl Europol inblandat.
Citera
2020-01-24, 13:03
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Här är en artikel som är ny, väninnan till kvinnan intervjuas. Hon menar att inget konstigt hände på slutet.

Kvinnan verkade vara en bra människa. Mycket tragiskt att hon fick sluta sitt liv i händerna på några som kväver henne med plastfolie.

https://mitti.se/nyheter/vannen-mordade-kvinnan/?omrade=upplandsvasby
Citera
2020-01-24, 14:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Här är en artikel som är ny, väninnan till kvinnan intervjuas. Hon menar att inget konstigt hände på slutet.

Kvinnan verkade vara en bra människa. Mycket tragiskt att hon fick sluta sitt liv i händerna på några som kväver henne med plastfolie.

Ja, de verkade verkligen inte vara ett par som förtjänade av sitt öde!

Väninnan beskriver en bra människa som hade lät till skratt och som var positiv.

"De båda vännerna i 50-årsåldern träffades på sjukhuset i Uppsala. Kvinnan arbetade på ett vårdhem och kom i bland in med personer som behövde hjälp."
[...]
"– Jag har känt henne i över 25 år. De frågade hur vi träffades, om jag kände till någon hotbild mot henne eller [mannens namn]. Men jag kände inte alls till det. Hon skulle berättat för mig om det var så, säger hon."
[...]
"Hon tycker inte att hennes vän betett sig på märkligt sätt tiden före mordet.

– Jag uppfattade aldrig något som avvikande eller så. Allt var normalt. Sista sms:et jag fick var en vecka innan det hände. En annan vän som bor i närheten av henne pratade med henne på kvällen dagen efter"

[...]
Citera
2020-01-24, 19:23
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

Ändå märkligt. Huset kan ju faktiskt brinna ner. Ni som finns när. Bevakar polisen platsen?
Citera
2020-01-24, 19:27
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tre hantverkarfall har nämnts i tråden. Fyra om man räknar lingonplockare som hantverkare.
Två var dubbelmord. I ett av fallen släpptes de häktade i brist på bevis, misstankarna kvarstår.
Alla öststatare.

Makarna Antby i Långared, år 2011. Två fällda.
Mats Larsson i Viken, misstankar kvarstår.
Makarna Schumann i Arlöv, man gripen, inte fälld än.

Det finns säkert fler.

Ja lingonplockning är ju ett hantverk i sig! Fast jag hävdar ändå att det handlar om kamouflage.
Fallet Schuman påminner ju för övrigt om detta fall, antar att de hade sålt sin villan.
Senast redigerad av Stilichio 2020-01-24 kl. 19:35.
Citera
2020-01-24, 19:31
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, de verkade verkligen inte vara ett par som förtjänade av sitt öde!

Väninnan beskriver en bra människa som hade lät till skratt och som var positiv.

"De båda vännerna i 50-årsåldern träffades på sjukhuset i Uppsala. Kvinnan arbetade på ett vårdhem och kom i bland in med personer som behövde hjälp."
[...]
"– Jag har känt henne i över 25 år. De frågade hur vi träffades, om jag kände till någon hotbild mot henne eller [mannens namn]. Men jag kände inte alls till det. Hon skulle berättat för mig om det var så, säger hon."
[...]
"Hon tycker inte att hennes vän betett sig på märkligt sätt tiden före mordet.

– Jag uppfattade aldrig något som avvikande eller så. Allt var normalt. Sista sms:et jag fick var en vecka innan det hände. En annan vän som bor i närheten av henne pratade med henne på kvällen dagen efter"

[...]

Tack för artikeln. Hon var säkert en toppentant, men det är ju också sådant man säger om någon går bort. Jag reagerade dock på att bästa väninnan (sedan tio år) inte ”kände manen så väl”. verkar lite underligt.
Citera
2020-01-24, 19:34
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Lisa Holm fallet, de var hantverkare!!

Ingen relevans, det rörde sig om ett lusmord av en psykiskt sjuk person.
Citera
2020-01-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det var denna jag såg

https://www.pressreader.com/sweden/t%C3%A4by-nyheter/20160319/281522225204245

Assistent kanske kan betyda stödassistent på boende också
Hon har väl finska rötter! Hon ser ut som en Finska.
Citera
2020-01-25, 01:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Ja lingonplockning är ju ett hantverk i sig! Fast jag hävdar ändå att det handlar om kamouflage.
Fallet Schuman påminner ju för övrigt om detta fall, antar att de hade sålt sin villan.

Ja, de hade sålt sin villa och tråden handlade mycket om försäljningen.
Nu är ju inte det fallet avgjort än men skulle man dra paralleller till detta så är det en tokig öststatare, Ukrainare, som gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in