2020-01-23, 21:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det har just jag absolut ingen aning om. Däremot har jag hört IRL att det som gäller är "My Way Or The Highway". Charmen håller i tills någon säger emot för mycket.

Det finns säkert de här i tråden som upplevt samma sak. Men våld mot andra (typ HD), det vet i alla fall jag inget om.

"My way or the highway" syftar väl på en som avslutar relationen om det inte passar?
Citera
2020-01-23, 21:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, om två postare minns det finns väl ingen anledning att misstro. De har ju ändå varit med i tråden sedan dag ett.

Jag ställer mig dock frågande till om en misshandlad kvinna verkligen skulle våga lägga upp en sådan bild på sociala media. Tror mer på att det finns en annan förklaring som exempelvis en olyckshändelse i geocachingen, hur man nu lyckas få bara halva ansiktet skadat 🤔

Går man i skog som är lite snårig så kan man få en "smäll" av att kvistar sprättar till när man försöker fösa undan dem med armen exvis.
Citera
2020-01-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite oroväckande. Jag har ju själv inte följt tråden speciellt noggrant - även om jag har en viss överblick. Det där med geocatcharna - där tappade jag det fullständigt. Han har suttit i många månader nu, så han är inte oskyldig. Åtal kommer. Och med det fupen. Kommer bli oerhört intressant att läsa HDs förhör.

Ja jo längre man är häktad mer skyldig är man och hårdare blir straffet. Är det sant att han slog sin fru också, kommer vi att få veta det nu?
Citera
2020-01-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatamoderata
Ja jo längre man är häktad mer skyldig är man och hårdare blir straffet. Är det sant att han slog sin fru också, kommer vi att få veta det nu?
Han kan fortfarande bli frikänd, eller kanske t o m åtal inte kan väckas. Sånt vet man ju aldrig. Men det verkar inte bättre än att han blir åtalad. Nej, jag har ingen aning om det är sant om han slog sin fru. Och jag önskar att jag inte ställt frågan för några inlägg sedan. Men vi får väl se vad HD säger i förhören.
Citera
2020-01-23, 22:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det kanske det var.

Men det var ändå inte SD som var
fysiskt aggressiv.

6/11- 18 står det mycket i tråden om eventet i Sundsvall.

Någonstans står det, tror jag att en anmälde misshandel och den andre motanmälde.
Citera
2020-01-23, 22:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skäms att ifrågasätta det. Det har upprepats över tid och i delalj beskrivit antal polisanmälningar och anmälningar till sociala myndigheter. Bättre källa än sonen som deltagit i slagsmålen som pratat av sig kan du inte begära . Han har väl ljugit förstår jag?
Och LW lever
Om du slutar ifrågasätta trovärdiga uppgifter så slipper jag upprepa LWs tröttsamma problem.

Det har skrivits av en skribent och upprepats sv dig ( över tid).

Det blir inte mer sant för att du upprepar det.
Citera
2020-01-24, 08:58
Medlem
Citat:
Han kan fortfarande bli frikänd, eller kanske t o m åtal inte kan väckas. Sånt vet man ju aldrig. Men det verkar inte bättre än att han blir åtalad. Nej, jag har ingen aning om det är sant om han slog sin fru. Och jag önskar att jag inte ställt frågan för några inlägg sedan. Men vi får väl se vad HD säger i förhören.

Men om han kommer ut kanske han börjar hämnas på de som sagt elaka saker om honom. Usch fy då kanske några måste skaffa säkrare lås på dörren och de måste alltid leta sådan där burkar med en kompis, aldrig gå ensamma. Jag litar på majoriteten som säger att han är psykiskt störde då måste dom ju låsa in han. Har burkletare alltid kniv med sig? Läskigt i så fall.
Citera
2020-01-24, 09:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatamoderata

Jag tolkar dig som ironisk.

Det stämmer väl inte riktigt att ju längre man sitter häktad, desto skyldigare är man...
Samtidigt finns det en viss sanning i det. Är man häktad på sannolika är det mer troligt att man är skyldig än tvärtom.

Men det ska bevisas först. Och det är rättegången som gäller. För häktningen är kravet på bevis inte lika högt som för åtal och ännu mindre för en dom.

Även om han inte är dömd ännu, så är det inte så konstigt att flera tror att han är den skyldige. Det är väl troligare att det är han än någon annan som inte är misstänkt på sannolika eller häktad öht?

Man får ju räkna av tiden för häktning om man blir dömd. Häktningen är ju ingen semestervistelse har jag förstått. Värre än själva straffet.

Men nu minns jag inte längre, men räknas tiden för häktningen av rakt av på strafftiden, eller hur räknas det?
Citera
2020-01-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tolkar dig som ironisk.

Det stämmer väl inte riktigt att ju längre man sitter häktad, desto skyldigare är man...
Samtidigt finns det en viss sanning i det. Är man häktad på sannolika är det mer troligt att man är skyldig än tvärtom.

Men det ska bevisas först. Och det är rättegången som gäller. För häktningen är kravet på bevis inte lika högt som för åtal och ännu mindre för en dom.

Även om han inte är dömd ännu, så är det inte så konstigt att flera tror att han är den skyldige. Det är väl troligare att det är han än någon annan som inte är misstänkt på sannolika eller häktad öht?

Man får ju räkna av tiden för häktning om man blir dömd. Häktningen är ju ingen semestervistelse har jag förstått. Värre än själva straffet.

Men nu minns jag inte längre, men räknas tiden för häktningen av rakt av på strafftiden, eller hur räknas det?
Häktningstiden räknas av. Men vid livstid är den ju marginell.
Citera
2020-01-24, 09:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Häktningstiden räknas av. Men vid livstid är den ju marginell.

Jo, det är klart.
Men räknas den av proportionerligt? Rakt av, eller med en kvot?
Citera
2020-01-24, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, det är klart.
Men räknas den av proportionerligt? Rakt av, eller med en kvot?
Om jag är rätt underrättad så är det så att om du sitter häktad 4 månader, får ett straff på ex.vis 2 år, så får du räkna av 4 månader. Sen skall man då ut efter 2/3 av tiden. Blir inte mycket kvar av det straffet. Så sitter du ett antal månader, så är det dom månadernas avdrag. Rakt av. Men jag kan ha fel, skall kika runt lite.
Citera
2020-01-24, 09:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om jag är rätt underrättad så är det så att om du sitter häktad 4 månader, får ett straff på ex.vis 2 år, så får du räkna av 4 månader. Sen skall man då ut efter 2/3 av tiden. Blir inte mycket kvar av det straffet. Så sitter du ett antal månader, så är det dom månadernas avdrag. Rakt av. Men jag kan ha fel, skall kika runt lite.

Ok, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in