2020-01-23, 23:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Missade den du sa att han gillade faktiskt. Jag såg mönstret och parallellerna med dom som är vänster och samtidigt läste jag någonstans om något om hans universitetsstudier att han var med i visa klubbar.
Kan ha fel och då jag påstår inte att han är någon urtyp för vänstern eller har AFA-kopplingar.
Vi får väl invänta mer info.

Tror i alla fall på missbruk och psykisk sjuk och förmodligen knappt medveten om vad han gör/eller har gjort.

Tror nog inte vi får så mycket mer info. Facebook har funnits i typ tretton år nu, och folk tenderar inte att rensa i sina likes. Han kan ju mycket väl utvecklats (eller kanske snarare stagnerat..) under de åren.

Betydelsen av ett historiskt klick på ”Gilla” bör nog inte överdrivas.
Citera
2020-01-23, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Beror ju på. Rumäner hatar ju zigenare mer än vad svennen gör.

Sedan är hans politiska och ideologiska preferenser rätt ointressant, för inget av det lär ha motiverat hans killing spree.
hur ofta hör man talas om en rumän i Sverige som begår brott? Finns inte. Bortsett från Ursut. Har aldrig träffat en rumän i Sverige som inte jobbar. Och då är Rumänien ett av de vanligaste invandrarländerna i Europa, till Sverige. Tiggarindierna på gatan räknas inte.
Senast redigerad av shinker 2020-01-23 kl. 23:36.
Citera
2020-01-23, 23:34
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror nog inte vi får så mycket mer info. Facebook har funnits i typ tretton år nu, och folk tenderar inte att rensa i sina likes. Han kan ju mycket väl utvecklats (eller kanske snarare stagnerat..) under de åren.

Betydelsen av ett historiskt klick på ”Gilla” bör nog inte överdrivas.

Du har en poäng där men allt som oftast finns det en röd tråd när man går med i politiska trådar oavsett partihållning. Det brukar finnas ett mönster som sagt
Citera
2020-01-23, 23:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Du har en poäng där men allt som oftast finns det en röd tråd när man går med i politiska trådar oavsett partihållning. Det brukar finnas ett mönster som sagt

Nu har vi en kille som gått från universitetsstudier i Uppsala till att av allt att döma bete sig som ett psykfall och mörda tre personer i Barcelona. Det är nog sannolikt att han passerat en del stationer där emellan.
Citera
2020-01-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
hur ofta hör man talas om en rumän i Sverige som begår brott? Finns inte. Bortsett från Ursut. Har aldrig träffat en rumän i Sverige som inte jobbar. Och då är Rumänien ett av de vanligaste invandrarländerna i Europa, till Sverige. Tiggarindierna på gatan räknas inte.

Det går ju bra att titta på Uppdrag Granskning från i går då falska sjuksköterskor från Rumänien avslöjades. En och annan dom för hallickar finns också plus att de organiserar tiggeriet.
Citera
2020-01-23, 23:41
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu har vi en kille som gått från universitetsstudier i Uppsala till att av allt att döma bete sig som ett psykfall och mörda tre personer i Barcelona. Det är nog sannolikt att han passerat en del stationer där emellan.

Fick just veta att en kompis har spelat fotboll med han i samma lag för ca 10 år sedan i minst 2 säsonger i något lag i Uppsala. Får ringa och kolla i morgon och luska lite vad han var för person då och om han rökte på och var allmänt snurrig. Får återkomma med mer info där.
Citera
2020-01-23, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tartanen
Det går ju bra att titta på Uppdrag Granskning från i går då falska sjuksköterskor från Rumänien avslöjades. En och annan dom för hallickar finns också plus att de organiserar tiggeriet.
Tiggeriet är en indisk grej.
Uppdrag granskning... Se det så här.. Till och med de få rumäner som trots allt begår brott betalar skatt i Sverige. de rånar inte.. Våldar inte.. Mördar inte.. Hotar inte.. Misshandlar inte
Citera
2020-01-23, 23:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Fick just veta att en kompis har spelat fotboll med han i samma lag för ca 10 år sedan i minst 2 säsonger i något lag i Uppsala. Får ringa och kolla i morgon och luska lite vad han var för person då och om han rökte på och var allmänt snurrig. Får återkomma med mer info där.

Intressant att höra om han alltid varit knepig och konstig eller om det kommit de senaste åren.
Citera
2020-01-23, 23:58
Medlem
Måste ju vara en bra historia att berätta det här. Invandrad familj som troligen vart med att bygga upp Sverige till att grabben deras dödar minst två men troligen tre. Hyfsad skolgång lär han ju haft och gifte sig med Svenska mått tidigt i livet. Skilsmässa efter 3 år så är väl mitt i äktenskapet det börjar balla ur på riktigt gissar jag? Vad fasen händer sedan tro men troligast är väl kanske att drogerna tagit över mer och mer och hjärnan söndrat samman. Blir alla fall intressant att läsa.

Väldigt många på högersidan ogillar SD. SD är ett mittenparti som i grunden bara stack ut i invandringsfrågan. Det är ju också anledningen till att man tagit många S väljare. Numera så är dom på högra sidan strecket men men det följer ju bara strömmen det. S vandrar ju själva snart över mittenstrecket så V har ensamrätt numera.
Citera
2020-01-24, 00:08
Medlem
Citat:
Det är heller inte klarlagt vad svensken gjorde i Barcelona. El País uppger att han hyrde ett rum i en lägenhet vid Triumfbågen, alltså i samma område som mordserien ägde rum.

28-åringens familj har nu rest till Spanien, uppger La Vanguardia. De ska ha berättat för polisen att 28-åringen haft psykiska problem.

– Jag är helt chockad. Jag kan inte förstå att han visat sådana här sidor. Jag förstår ingenting, säger en närstående till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3RbW4/narstaende-till-misstankte-trippelmordaren-chockad

Han anses extremt farlig av domstolen. Tiger sig igenom allt. Han talar spanska enligt El pais.

Offren är
Héctor Núñez, 30 år
Rosa Díaz 77 år
David Caminada 52 år
Senast redigerad av Browser 2020-01-24 kl. 00:26.
Citera
2020-01-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3RbW4/narstaende-till-misstankte-trippelmordaren-chockad

Han anses extremt farlig av domstolen. Tiger sig igenom allt.
Spontant tänker jag försenad och kompenserad tonårsrevolt.
Citera
2020-01-24, 00:17
Medlem
Vet man namnet på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här