2020-01-23, 17:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Man kan väl tycka det är att sila mygg och svälja kameler om man upprörs över SDs slagsmål med insekter mer än över Mammas slagsmål med barnen.

Vad jag vill peka på är att trådens försmådda kvinnor har 2 helt olika moraliska mått vad gäller SD (män) och LW (kvinnor)
Är till 100% övertygad om att ni som ägnar er tillvaro till att demonisera män lagt er själ i att det var självförsvar om LW hade "varit tvungen" att slå ihjäl SD bakom planket om han hade betett sig som följande:

1. Spontanstuckit och lämnat barnen ensamma nattetid för att träffa catchingkvinnor.
2. Slagit sina barn med anmälningar som följd.
3. Kontaktat gifta kvinnor nattetid.
4. Haft älskarinna som han vigt och hotar avslöja henne för sin man när hon inte vill fortsätta knulla honom längre.
5. Trots uppmaning vägrat lämna trött kvinnas bil mitt i natten och anmält henne som hämd då han inte fick sin vilja fram. (Kåt?)
6. Låtit kvinnor sovit över i sin säng enligt barnen.

Hujedamej sånt liv det vore på mobbkärringarna som går i taket för en mosad broms.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-23 kl. 18:04.
Citera
2020-01-23, 17:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det har just jag absolut ingen aning om. Däremot har jag hört IRL att det som gäller är "My Way Or The Highway". Charmen håller i tills någon säger emot för mycket.

Det finns säkert de här i tråden som upplevt samma sak. Men våld mot andra (typ HD), det vet i alla fall jag inget om.

Det fetade; Det låter väl precis som LW?
Citera
2020-01-23, 18:10
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade; Det låter väl precis som LW?
Det sägs att SD var rädd för HD.. det förekom hot. (fråga dom som faktiskt känner SD,HD)
Citera
2020-01-23, 18:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ja, det kanske det var.

Men det var ändå inte SD som var
fysiskt aggressiv.

Det var väl Sh.Holmes eller har jag missat något?

Extremt märkligt beteende måste jag säga.
Citera
2020-01-23, 19:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, jag har inte sagt det heller.
Jag svarade på skribentens fråga om SD varit våldsam eller hotfull mot någon annan kvinna än LW, t ex HD och då svarade jag nej.
Det enda vi hade hört var uppgiften om ett hett temperament från flixa.

Jag har alltså inte gjort den jämförelsen, eller hur?

Men...
det är en viss skillnad att dra in en hand i en kudde och en vägg eller slå igen en dörr mot att slå in handen i en dörr/vägg.

Och dessutom slå så hårt så man skadar sig.

Men jag kan tycka att när man svarar på en fråga om någon slagit en kvinna med att "vet ej men hen har slagit i vägg/dörr" så insinuerar man att personen kan vara våldsam mot kvinnor.
Citera
2020-01-23, 19:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja absolut, jag håller med dig på den punkten.

Om SD är skyldig och så manipulativ som många menar och tror så får vi verkligen hoppas att det är vassare knivar i lådan i Örebro än det var i Arvika hösten 1998.
Tvivlar på det. Den sömniga polisen i örebro visade tidigt dom inte var mogen uppgiften. Deras misstag initialt är anledningen till att ingen lagförts för mordet på Wesström.
Att en Lena Wesström under flera minuter skriker av dödsångest var inte av intresse för ( sovande?) vakthavande.

Att trådens kvinnosakskvinnor reagerar hårdare på SD utsträckta tunga än på hennes neglierande dödsskrik visar på skeva moraliska kompasser.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-23 kl. 19:06.
Citera
2020-01-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Man kan väl tycka det är att sila mygg och svälja kameler om man upprörs över SDs slagsmål med insekter mer än över Mammas slagsmål med barnen.

Vad jag vill peka på är att trådens försmådda kvinnor har 2 helt olika moraliska mått vad gäller SD (män) och LW (kvinnor)
Är till 100% övertygad om att ni som ägnar er tillvaro till att demonisera män lagt er själ i att det var självförsvar om LW hade "varit tvungen" att slå ihjäl SD bakom planket om han hade betett sig som följande:

1. Spontanstuckit och lämnat barnen ensamma nattetid för att träffa catchingkvinnor.
2. Slagit sina barn med anmälningar som följd.
3. Kontaktat gifta kvinnor nattetid.
4. Haft älskarinna som han vigt och hotar avslöja henne för sin man när hon inte vill fortsätta knulla honom längre.
5. Trots uppmaning vägrat lämna trött kvinnas bil mitt i natten och anmält henne som hämd då han inte fick sin vilja fram. (Kåt?)
6. Låtit kvinnor sovit över i sin säng enligt barnen.

Hujedamej sånt liv det vore på mobbkärringarna som går i taket för en mosad broms.

Du kan förstås belägga det du påstår?

Polisen har all insyn och därmed Åklagaren som avser att åtala SD för mord och anser bevisningen räcker för fällande dom.

Curlar åklagaren LW?
Citera
2020-01-23, 19:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det var väl inte SD som var fysiskt
aggressiv där? Han blev ju fysiskt
attackerad men försvarade sig inte
utan la sig ner på golvet och grät.
Den som attackerade honom lär ha
blivit anmäld.

Lågt av dig att försöka vinkla det till
att det var SD som var våldsam då.

Grät SD? Det var nytt för mig. Låter inte likt den bild man fått av honom hittills.
Citera
2020-01-23, 19:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang SD: finns det minsta uppgift att han varit våldsam mot någon annan kvinna än LW? Hur är det med HD? Har hon åkt på stryk nån gång? Eller varit hotad?
Är det bara jag som kommer ihåg att HD i början av tråden la upp en bild på sig själv med en ordentlig blåtira.
Hon la upp bilden på något av de sociala medierna men jag kommer inte ihåg vilket.
Sedan tog hon ganska snabbt bort bilden igen.
Hon gav ingen förklaring till varifrån hon hade fått blåtiran.
Citera
2020-01-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det bara jag som kommer ihåg att HD i början av tråden la upp en bild på sig själv med en ordentlig blåtira.
Hon la upp bilden på något av de sociala medierna men jag kommer inte ihåg vilket.
Sedan tog hon ganska snabbt bort bilden igen.
Hon gav ingen förklaring till varifrån hon hade fått blåtiran.
Lite oroväckande. Jag har ju själv inte följt tråden speciellt noggrant - även om jag har en viss överblick. Det där med geocatcharna - där tappade jag det fullständigt. Han har suttit i många månader nu, så han är inte oskyldig. Åtal kommer. Och med det fupen. Kommer bli oerhört intressant att läsa HDs förhör.
Citera
2020-01-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Men jag kan tycka att när man svarar på en fråga om någon slagit en kvinna med att "vet ej men hen har slagit i vägg/dörr" så insinuerar man att personen kan vara våldsam mot kvinnor.

Det indikerar väl framför allt en person med aggressionsutbrott och bristande impulskontroll.

Att slå på en kudde eller smälla igen en dörr, dina exempel, åstadkommer näppeligen några skador på vare sig kudde eller dörr?

Det är alltså skadan som förorsakas, oavsett föremål, som är skillnaden.
Citera
2020-01-23, 19:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Läs igen, utan att ha dina "glasögon" på dig:

"Nej, vi har inte hört något annat än att SD enligt en skribent i tråden har hett temperament och ska ha slagit in sin hand i en vägg eller dörr när han blev arg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in