2020-01-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var väl inte SD som var fysiskt
aggressiv där? Han blev ju fysiskt
attackerad men försvarade sig inte
utan la sig ner på golvet och grät.
Den som attackerade honom lär ha
blivit anmäld.

Lågt av dig att försöka vinkla det till
att det var SD som var våldsam då.

Det var vissa som påstod detta och vissa som påstod annat vad jag förstår. Om någon har blivit dömd får du gärna dela med dig så vi andra kan läsa.
Citera
2020-01-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så var det väl inte?

SD kunde mycket väl ha varit olagligt våldsam mot L*ena! Det fanns inga vittnen! (utom snoris då, som gömt sig i baksätet).

Ord stod mot ord, ungefär. Det gick inte att reda ut vem som var mest trovärdig.
Sedan vad som SD har anfört mot vad L*ena har sagt, det vet vi inte. En stor del var maskad.

Min tro är att SD sagt att han misshandlade henne för att hon inte gick ur bilen. Det litar jag inte på.
Och eftersom det finns bilder på böjt örhänge, rodnader mm så tror jag att SD inte kunde ljuga bort att misshandeln hade ägt rum utan efter två månader hade han en bra historia om varför han hade knoggnuggat henne.

Det där har vi inte hört något mer om.
Svårt att veta vad som hände.
Jag förmodar att vi aldrig får veta det i rättegången heller (eventet alltså).

Men jag litar på dig, Sh. Holmes, m fl, mfl som berättar om "mer".

Det kommer inte stanna vid att SD dragit in en hand i en dörr.

Nej exakt det vet vi inte. Men det var ett fysiskt handgemäng där SD var inblandad.
Citera
2020-01-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang SD: finns det minsta uppgift att han varit våldsam mot någon annan kvinna än LW? Hur är det med HD? Har hon åkt på stryk nån gång? Eller varit hotad?
Rätt klart att han misshandlat HD psykiskt genom att han var otrogen i 6 år ( minst). Det finns uppgifter om att hon mått dåligt psykiskt, men jag har inte sett att de är styrkta. Vi vet nog inte hur han agerat mot henne helt slätt.
Citera
2020-01-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Rätt klart att han misshandlat HD psykiskt genom att han var otrogen i 6 år ( minst). Det finns uppgifter om att hon mått dåligt psykiskt, men jag har inte sett att de är styrkta. Vi vet nog inte hur han agerat mot henne helt slätt.
I och för sig. Men otrohet är inte ett brott om än omoraliskt.
Citera
2020-01-23, 14:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det var vissa som påstod detta och vissa som påstod annat vad jag förstår. Om någon har blivit dömd får du gärna dela med dig så vi andra kan läsa.

Citat:
Nej exakt det vet vi inte. Men det var ett fysiskt handgemäng där SD var inblandad.

Var det någon som påstod att SD
misshandlade någon?
Han blev ju påhoppad!
Senast redigerad av gloriouslife 2020-01-23 kl. 14:22.
Citera
2020-01-23, 14:45
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det ska bli mycket intressant att läsa FUP och höra hur det varit i SDs/HDs relation.
So du säger, vi hade inget fått veta, och kanske inte många alls om det som LW utsattes för (troligen) om hon inte hade blivit mördad.

Så om det finns något under ytan mellan HD och SD kanske kommer fram.

Jag kan t ex undra varför de efter skilsmässa och mord är tillsammans så mycket.

Enligt MV var hans teori att HD trodde mycket på honom och att hennes syn på saker och ting berodde mycket på hur manipulativ SD är:
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare

Utan att känna HD närmare så kan jag till hennes försvar, säga att SD är en oerhört manipulativ människa som får folk omkring sig att tro på det han säger och då är det väldigt svårt att urskilja vad som är sant eller lögn. Även för rutinerade poliser. Man faktakollar allt han sagt i förhören för att se vad som stämmer och vad man kan avfärda som lögner. Det är otroligt svårt att hantera sådana personer. Tro mig.

Jag kan jämföra SD med Helge Fossmo eller för den delen Johanna i Arboga.

... eller småttingarna i Kevinfallet?

https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-darfor-tiger-vi-om-det-vi-inte-vill-se/

"För polisen berättade sedan barnen så väl utarbetade lögner att erfarna mordutredare blev lurade - i månader. -"

Verkar inte krävas så mycket för att lura "erfarna och rutinerade" poliser.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-01-23 kl. 14:48.
Citera
2020-01-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
... eller småttingarna i Kevinfallet?

https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-darfor-tiger-vi-om-det-vi-inte-vill-se/

"För polisen berättade sedan barnen så väl utarbetade lögner att erfarna mordutredare blev lurade - i månader. -"

Verkar inte krävas så mycket för att lura "erfarna och rutinerade" poliser.
I Kevinfallet så lades orden i munnen på pojkarna, med väldigt ledande frågor. Och det visste förhörsledarna. På den tiden hade man inte alltid kunskap om HUR man förhör barn. Jag såg dokumentären och gapade av frustration. Det var den vidrigaste förhörsteknik jag någonsin varit med om. Hade barnen förhörts idag, då hade ingen skugga fallit över dom.
Citera
2020-01-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var det någon som påstod att SD
misshandlade någon?
Han blev ju påhoppad!

Du menar att det var någon som följde din uppvigling? Kanske.

” Undrar vad som händer i Sundsvall?

Finns det ingen som törs ställa SD mot väggen?”
Citera
2020-01-23, 15:05
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
I Kevinfallet så lades orden i munnen på pojkarna, med väldigt ledande frågor. Och det visste förhörsledarna. På den tiden hade man inte alltid kunskap om HUR man förhör barn. Jag såg dokumentären och gapade av frustration. Det var den vidrigaste förhörsteknik jag någonsin varit med om. Hade barnen förhörts idag, då hade ingen skugga fallit över dom.
Ja absolut, jag håller med dig på den punkten.

Om SD är skyldig och så manipulativ som många menar och tror så får vi verkligen hoppas att det är vassare knivar i lådan i Örebro än det var i Arvika hösten 1998.
Citera
2020-01-23, 15:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi får väl se var det landar.
Att det blir ett åtal det tror jag, men att det leder till fällande dom är
mer tveksamt tycker jag, i alla fall utifrån det lilla vi vet.

Om det inte blir åtal så får väl ÅH söka jobb hos oppositionen
Eller tvärtom. Att det troligtvis skulle gå ganska lätt att få en fällande tingsrättsdom som materialet nu är presenterat, men att åklagaren samtidigt börjar inse att det kanske inte vore så kul ändå att få ett nytt sk. "kontroversiellt rättsfall" att hålla på med i åratal framöver. Med överklaganden, resningsansökningar, SVT-dokumentärer, podcastar och all annan publicitet som ett åtal här kanske skulle kunna föra med sig.
Senast redigerad av Draifos 2020-01-23 kl. 15:32.
Citera
2020-01-23, 16:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Du menar att det var någon som följde din uppvigling? Kanske.

” Undrar vad som händer i Sundsvall?

Finns det ingen som törs ställa SD mot väggen?”

Ja, det kanske det var.

Men det var ändå inte SD som var
fysiskt aggressiv.
Citera
2020-01-23, 17:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ang SD: finns det minsta uppgift att han varit våldsam mot någon annan kvinna än LW? Hur är det med HD? Har hon åkt på stryk nån gång? Eller varit hotad?

Det har just jag absolut ingen aning om. Däremot har jag hört IRL att det som gäller är "My Way Or The Highway". Charmen håller i tills någon säger emot för mycket.

Det finns säkert de här i tråden som upplevt samma sak. Men våld mot andra (typ HD), det vet i alla fall jag inget om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in