2020-01-23, 15:33
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Och vill det sig illa (du är en av de 1 på 50), så dör du dag 8.
Inte riktigt så lätt. Är man ung och frisk i övrigt minskar dödsrisken markant. Hittills har de varit en klar majoritet äldre personer som dött av symptomen.

Som vanligt är det farligast för äldre människor.
Citera
2020-01-23, 15:34
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Familjemedlem landar nästa vecka från Kina. Min fru vill att vi ska välkomna familjemedlemmen med våra barn. Jag vill inte det. Upplagt för en infekterad strid. Hur skall jag agera?

Bara säg nej. Vad fan det kan i värsta fall handla om liv eller död. Skulle din fru låta dina barn sitta i bilen utan säkerhetsbälte?
Citera
2020-01-23, 15:34
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Familjemedlem landar nästa vecka från Kina. Min fru vill att vi ska välkomna familjemedlemmen med våra barn. Jag vill inte det. Upplagt för en infekterad strid. Hur skall jag agera?

Hade väl varit bäst att avvakta några veckor innan träff, vilken del av Kina kommer familjemedlemmen från? Är det inte i närheten av en stad i karantän så borde det vara lugnt. Är det från ett område med smittan, absolut inte. Förstår inte din fru detta är hon helt blåst.
Senast redigerad av DontWantWar 2020-01-23 kl. 15:37.
Citera
2020-01-23, 15:35
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:

Har medlemmen varit i städerna som har drabbats , har personen några symptom? Är det ett ja på dessa frågor så ganska stabilt argument.
Citera
2020-01-23, 15:36
Medlem
Mr Bs avatar
Gött att man bor över sundet och att det är kinesiskt nyår imorgon , världens största migrations dag.
Citera
2020-01-23, 15:37
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Falska leg kan de väl göra i Kina eller muta personen som kontrollerar leg. Kina är för stort och alla kontrollsystem har hål.

Jag gissar att kommer sluta med att man har spöktransportsystem. dvs transporter som inte är registrerade i systemet.
Gissa får man göra, men kolla gärna upp omfattningen av kontrollsamhället Kina skapat i den moderna teknikens kölvatten. Det blir tightare och tightare för varje uppdatering. Istället för att studera varje kinesnylle manuellt skapar man extremt effektiv ansiktsigenkänning som sällan missar sitt mål. Att plocka ut en snubbe ur en folkmassa på 60 000 gjorde man redan 2018.

Chinese police have used facial recognition technology to locate and arrest a man who was among a crowd of 60,000 concert goers.

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-43751276

Läs gärna även de andra artiklarna som länkas på sidan.
Citera
2020-01-23, 15:38
Moderator
OYs avatar
Citat:

Karantän, familjemedlemen får bo på hotell, eller så bor hen med dig och barnen med risk för ond bråd död i huset, det är alternativen.
Citera
2020-01-23, 15:39
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Kina har ju varit väldigt öppna med vad som hänt och med de åtgärder men vidtagit.

Att man tar det på stort allvar från centralmaktens sida är en sak, men jag tror inte att man kan lita på lokala myndigheter i de städer som nu drabbas hårt. Det har kommit flera uttalanden från regeringshåll som tyder på att de själva inte riktigt gör det.
Citera
2020-01-23, 15:39
Medlem
Citat:
Säg nej, och sen diskuterar du inte saken mer. Krävs två för att bråka.
Citera
2020-01-23, 15:44
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Bara säg nej. Vad fan det kan i värsta fall handla om liv eller död. Skulle din fru låta dina barn sitta i bilen utan säkerhetsbälte?

Kvinnan som kommer har varit i Peking regionen. På hennes arbetsplats mäts de anställdas och patienters temperatur dagligen. Förför skulle det vara ”säkert”.

Jag kan säga nej, men jag vill heller inte behandla en familjemedlem som någon med spetälska.
Citera
2020-01-23, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steepfor4minutes
Googla rännstensolja och dra dina egna slutsatser.

Åh fyfan vad vidrigt!! Yuck!....varför håller dessa avarter till människor på med sånt här skit? Dom sa på nyheterna i morse att coronaviruset kunde komma från ormar, ormar som äts runtom i världen...lite karma-vibbar över det hela tycker jag...äter man orma och annat snusk så kan man fan få drabbas av sånt här också.
Citera
2020-01-23, 15:45
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Hade väl varit bäst att avvakta några veckor innan träff, vilken del av Kina kommer familjemedlemmen från? Är det inte i närheten av en stad i karantän så borde det vara lugnt. Är det från ett område med smittan, absolut inte. Förstår inte din fru detta är hon helt blåst.

Peking. Men Kineserna reser. Så man vet inte säkert var de sjuka är. Nu blir fler och fler sjuka varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in