Citat:
Ursprungligen postat av
Monsen
Politiet har definitivt ikke gitt opp. De er sikre på å løse saken.
Jeg tror at denne erklæringen om at hun er drept er for å fortelle at dem kan bevise at hun er drept,
og for å få TH til å skjelve litt i buksa, og kanskje til slutt knekke og innrømme alt.
Jeg tror en pågripelse av TH er rett rundt hjørnet. Kanskje innen mars april.
TH skjønner at for å bli erklert død, så er det visse krav til bevis som skal innfries.
Vi har en liknende sak fra Bergen fra 2007 der ei vietnamesisk dame som het Dung forsvant.
Retten tror og mener at Dung er død, men vil ikke erklere henne for død, siden beviskravet ikke kan anses som oppklart.
Ektemannen Bjarte Larsen har prøvd å få henne erklært død men har altså fått avslag, og dette flere år etter at hun ble borte. En slik erklæring ville gitt han noen økonomiske fordeler siden dem hadde to barn.
Ektemannen ble sammen med moren Helene Kroken Larsen siktet for drap, og satt halvannet år i varetekt.
Så det virker her som at politiet i Fjellhamar-saken har mye bevis, men som dem ikke vil gå ut med. Bl.a. dette blodsporet. Hvor mye blod var det snakk om? Var det gammelt? Var det funnet på en plass der det burde ha blitt vasket bort for lenge siden?
Jeg kan ikke se noen grunn til at noen av familiemedlemmene skulle kreve å få henne erklært død, og ikke nå ved dette tidspunktet før at det har vært noen rettsak, eller at man har letet godt nok.
Etterforskningen er jo ikke ferdig ennå.