2019-10-22, 00:35
Medlem
snillet_1s avatar
Lite trams är kul men när det kommer mitt i ett seriöst nyhetssvep och man ska diskutera hur Uffe tvättar sina plagg. Ja...jag bryr mig tyvärr inte om det alls. Lite i början och i slutet som det var förr räckte för min del.
Citera
2019-12-28, 13:03
Medlem
vegeges avatar
-
Senast redigerad av vegege 2019-12-28 kl. 14:01.
Citera
2020-01-05, 23:05
Medlem
4 getingar.Sanny & Svensson är ett trevligt tillskott. Sanny berättar gamla anekdoter och mr madhawk droppar lite rykten och vad spelarna tjänar osv. Trevligt tugg och de har självdistans, kan dock störa mig på Sannys tonläge och när han drar ut och slirar på orden, vanligt fenomen bland riktiga stockholmare.

4 getingar NHL-timmen. Proffsig podd . Det är kul när de driver med varandra tex. Linus dåliga övergångar det känns nästan som ens egna polare, eller i alla fall två. Uffe är en faktabok men han saknar karisma, i podden ( Vet ej hur han är privat) Stör mig på att han ofta säger "Min kollega "Mikeal Sibner" och sen vad han tycker eller har gjort. Varför jag stör mig på den petitessen har jag ingen aning om.

2 getingar.
Bjurman & Ekeliw: Är så less på Bjurman, podden står och stampar vatten. Ekeliw är kunnig och en reko kille som förtjänar en bättre kompanjon.

De andra NHL-poddarna har jag inte hört.

Holmgren möter där finns det flera avsnitt med långa intervjuer, han har intervjuat många gamla NHL-spelare.
Radiosporten dokumentär. Välgjorda, men det är mest tre kronors historia som berättas.
De två sista är inte NHL-poddar men jag passar på att tipsa då det finns guldkorn.
Citera
2020-01-22, 06:42
Medlem
Kongruensbojds avatar
Uffe är på Bali så under två veckor får vi hans flamsiga och flabbande kollega Kajsa Kalméus (stavar troligtvis fel här) i NHL-timmen. Man undrar hur hon fick sitt jobb som NHL-korre för hon har väldigt ytliga kunskaper om hockey.

Naturligtvis måste hon prata utanför ämnet gång på gång, som vilken presidentkandidat hon hoppas på i primärvalet eller när hon sätter igång Jonathan som bara inte fungerar när pappa Uffe inte kan ta honom i örat.

Håll ut till nästa vecka gott folk!
Citera
2020-01-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Uffe är på Bali så under två veckor får vi hans flamsiga och flabbande kollega Kajsa Kalméus (stavar troligtvis fel här) i NHL-timmen. Man undrar hur hon fick sitt jobb som NHL-korre för hon har väldigt ytliga kunskaper om hockey.

Naturligtvis måste hon prata utanför ämnet gång på gång, som vilken presidentkandidat hon hoppas på i primärvalet eller när hon sätter igång Jonathan som bara inte fungerar när pappa Uffe inte kan ta honom i örat.

Håll ut till nästa vecka gott folk!

Inte kan det väl vara hennes genus som ligger till grund? Retorisk fråga. Jag försöker föreställa mig hur det hade sett ut om en hockeyintresserad y-kromosom med lika ytliga kunskaper vikarierat, det hade förstås aldrig varit på tal. Men nu när det är en tjej blir det tydligt att kravbilden sjunker drastiskt. Notera tassandet när Jonathan är av en annan åsikt, vojne vojne vilken otrolig "kemi".

Som brukligt när det dyker upp en annan kromosomsammansättning i dessa sammanhang så ska det startas upprop och namninsamlingar bland fittriddare som tvångsmässigt måste höja upp mediokra insatser till orimliga proportioner:

https://twitter.com/KajsaKex/status/1219323627591667712

En trogen lyssnare som uppenbarligen vill försämra podden. Jag hade inte ens orkat författa detta inlägg om det inte vore för dessa white knights.
Senast redigerad av LfBSA 2020-01-22 kl. 13:54.
Citera
2020-01-22, 17:46
Medlem
knurras avatar
Har i ett par år försökt tyda texten i låten som spelas i slutet av varje avsnitt av Aftonbladets NHL-pod.
Är det någon som fattar och kan förklara? Det låter som "framtid, dans-stil eventuellt brandbil, bransch-stil"

Stör mig något enormt på detta.
Citera
2020-01-23, 07:38
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LfBSA
Inte kan det väl vara hennes genus som ligger till grund? Retorisk fråga. Jag försöker föreställa mig hur det hade sett ut om en hockeyintresserad y-kromosom med lika ytliga kunskaper vikarierat, det hade förstås aldrig varit på tal. Men nu när det är en tjej blir det tydligt att kravbilden sjunker drastiskt. Notera tassandet när Jonathan är av en annan åsikt, vojne vojne vilken otrolig "kemi".

Som brukligt när det dyker upp en annan kromosomsammansättning i dessa sammanhang så ska det startas upprop och namninsamlingar bland fittriddare som tvångsmässigt måste höja upp mediokra insatser till orimliga proportioner:

En trogen lyssnare som uppenbarligen vill försämra podden. Jag hade inte ens orkat författa detta inlägg om det inte vore för dessa white knights.

Du har så rätt om detta eviga ryggklappande så fort en tjej dansar in i hockeyjournalistiken. Jag kan dock se varför man väljer en kvinnlig NHL-korre. T ex är en kvinna mer avväpnande än en man, vilket säkert innebär att Kajsa får intervjuer med spelare lättare än andra. Hennes pennas alster är säkert ”klickvänliga” eftersom hon inte gräver ner sig i nördigheter.

Men passar i podd, det gör hon inte.
Citera
2020-01-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LfBSA

Haha! Nu har jag bara hört förra veckans avsnitt. Lagen hon ska berätta är ju bara en återberättelse av vad Pierre LeBrun och Pierre McGuire har skrivit. I den övriga diskussionen så instämmer hon mest med att säga ja och mm ibland. Så höjningen till skyn på twitter är nästan lite läskig.

Lyssnade på SHL-podden från betson och den håller inte riktigt, låter som ett gymnasieprojekt. Lite skillnad mot Sanny och Svensson, som droppar silly-rykten på löpande band.
Citera
2020-01-24, 00:14
Medlem
snillet_1s avatar
Inget större fel på tjejen men håller med om att det var bisarra hyllningar på twitter. Ett tydligt nedköp jämfört med den veritabla kunskapsbank Uffe Bodin sitter på. Han kan vara lite tråkig och träig ibland men han håller programmet seriöst.

"De låga förväntningarnas sexism" lex de låga förväntningarnas rasism borde det talas betydligt mer om...
Citera
2020-01-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Inget större fel på tjejen men håller med om att det var bisarra hyllningar på twitter. Ett tydligt nedköp jämfört med den veritabla kunskapsbank Uffe Bodin sitter på. Han kan vara lite tråkig och träig ibland men han håller programmet seriöst.

"De låga förväntningarnas sexism" lex de låga förväntningarnas rasism borde det talas betydligt mer om...
Hade jag som tjej fått kommentarer av män som lyfter en habil insats till skyarna så hade jag nog tagit illa upp då det blir så genomskinligt. Det är ungefär som när man var liten och den överviktiga tjejen i klassen lyckades få basketbollen i korgen och gympaläraren blev tokig av upphetsning och började stampa och applådera som en påtänd cirkusapa.
Citera
2020-05-05, 13:19
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hockeypoddarna tar inte Covid-19-ledigt. Viasat har t o m gjort sin podd till ett studioprogram i tv!

Grankvist förklarade i förra avsnittet att hans familj fått både ett cancer- samt ett coronabesked i familjen. Han beslutade sig för att medverka i alla fall, eftersom han inte missat ett avsnitt på sex år eller nåt sånt. Sen körde han på som om det var som vanligt.

Har inte lyssnat på NHL-timmen. Har den varit nåt bra?
Citera
2020-05-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hockeypoddarna tar inte Covid-19-ledigt. Viasat har t o m gjort sin podd till ett studioprogram i tv!

Grankvist förklarade i förra avsnittet att hans familj fått både ett cancer- samt ett coronabesked i familjen. Han beslutade sig för att medverka i alla fall, eftersom han inte missat ett avsnitt på sex år eller nåt sånt. Sen körde han på som om det var som vanligt.

Har inte lyssnat på NHL-timmen. Har den varit nåt bra?

NHL-timmen har varit okej men inte mer, de har kört lite fantasydrafts och pratat om historiska säsonger. Förra veckan tog de dock beslutet att ta en paus på minst 3 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in