Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
Uffe är på Bali så under två veckor får vi hans flamsiga och flabbande kollega Kajsa Kalméus (stavar troligtvis fel här) i NHL-timmen. Man undrar hur hon fick sitt jobb som NHL-korre för hon har väldigt ytliga kunskaper om hockey.
Naturligtvis måste hon prata utanför ämnet gång på gång, som vilken presidentkandidat hon hoppas på i primärvalet eller när hon sätter igång Jonathan som bara inte fungerar när pappa Uffe inte kan ta honom i örat.
Håll ut till nästa vecka gott folk!
Inte kan det väl vara hennes genus som ligger till grund? Retorisk fråga. Jag försöker föreställa mig hur det hade sett ut om en hockeyintresserad y-kromosom med lika ytliga kunskaper vikarierat, det hade förstås aldrig varit på tal. Men nu när det är en tjej blir det tydligt att kravbilden sjunker drastiskt. Notera tassandet när Jonathan är av en annan åsikt, vojne vojne vilken otrolig "kemi".
Som brukligt när det dyker upp en annan kromosomsammansättning i dessa sammanhang så ska det startas upprop och namninsamlingar bland fittriddare som tvångsmässigt måste höja upp mediokra insatser till orimliga proportioner:
https://twitter.com/KajsaKex/status/1219323627591667712
En trogen lyssnare som uppenbarligen vill försämra podden. Jag hade inte ens orkat författa detta inlägg om det inte vore för dessa white knights.