Citat:
Nog kan du inte mena allvar? Du vill ha exempel på att det finns ett motstånd mot parlamentariskt samarbete med SD? Som någon slags decemberöverenskommelse tänkt att frångå parlamentarisk för att tillintetgöra deras inflytande/åsikter? Eller en januariöverenskommelse? Snart kanske till och med en februariöverenskommelse? Eller exempel utöver de grundlagsförändringar som inskränkte YF och TF och i tysthet lagstadgades över valet 2018?
Det misstänker jag i sådana fall inte är möjligt att ge.
Nog kan du inte mena allvar? Du vill ha exempel på att det finns ett motstånd mot parlamentariskt samarbete med SD? Som någon slags decemberöverenskommelse tänkt att frångå parlamentarisk för att tillintetgöra deras inflytande/åsikter? Eller en januariöverenskommelse? Snart kanske till och med en februariöverenskommelse? Eller exempel utöver de grundlagsförändringar som inskränkte YF och TF och i tysthet lagstadgades över valet 2018?
Det misstänker jag i sådana fall inte är möjligt att ge.
Detta var vad du skrev:
Citat:
Vi har aldrig sett så många som bötfälls (även i fåtal fall har fängslats) för åsiktsbrott, hur tryckfriheten och yttrandefriheten inskränks gång på gång, hur den enda politiska sakfrågan för vissa partier är att förneka högerpartiers parlamentariska rätt och samtliga hellre avskaffar parlamentarismen genom pakter än att behöva förhålla sig till andra åsikter än dess egna.
Vi har aldrig sett så många som bötfälls (även i fåtal fall har fängslats) för åsiktsbrott, hur tryckfriheten och yttrandefriheten inskränks gång på gång, hur den enda politiska sakfrågan för vissa partier är att förneka högerpartiers parlamentariska rätt och samtliga hellre avskaffar parlamentarismen genom pakter än att behöva förhålla sig till andra åsikter än dess egna.
Citat:
Nu börjar vi snacka! Precis! Och det redogjorde jag för varför jag tycker.
Jag börjar misstänka att det som egentligen skiljer våra uppfattningar åt är själva synen på vetenskaplighet.
Jag tänker på det som: Om någon anför en hypotes så är det vetenskapligt att attackera den hypotesen för att se om den håller, inte på grund av "hat", utan på grund av att avgöra huruvida hypotesen är med verkligheten överensstämmande och sann, vilket även ansetts vara det tidigare vedertagna sättet att bekräfta en hypotes. Om den klarar av ifrågasättande. Här lämnar både genushysterin och klimatalaramism mycket att önska.
Vad jag förstår tänker du mer på det som: Mamma staten säger att det är så. Då är det så.
Gällande alt-högern och deras förhavanden, låt mig återge vad en klok man en gång sa:
Här utgår du ifrån den felaktiga premissen att det alltid är vetenskapligt att attackera hypoteser. Det finns en oändlig mängd sätt detta låter sig göras på ovetenskapligt sätt. Och det är precis detta som jag påtalat att förnekare regelmässigt ägnar sig åt. Bloggar och Youtube. Mha inlägg som ofta är rena lögner och/eller halvsanningar. Det är ju vetenskaplig kritik vi vill se eller hur? Annars är den ju inte vetenskaplig återigen, per definition. Hypoteser som "attackeras" vetenskapligt gör det i form av vetenskapliga publikationer i vetenskapliga tidskrifter. Om det ska ha något vetenskapligt värde. Öppna valfri vetenskaplig artikel u valfri vetenskaplig tidskrift. Kolla igenom referenslistan. Hur många youtubeklipp finner du där? Attackerande av hypoteser är självklart välkommet. Det driver vetenskapen framåt. Men det som falsifierar dessa hypoteser är "bättre" vetenskap och inte Lars Bern på swebbtv eller ekvivalent.Nu börjar vi snacka! Precis! Och det redogjorde jag för varför jag tycker.
Jag börjar misstänka att det som egentligen skiljer våra uppfattningar åt är själva synen på vetenskaplighet.
Jag tänker på det som: Om någon anför en hypotes så är det vetenskapligt att attackera den hypotesen för att se om den håller, inte på grund av "hat", utan på grund av att avgöra huruvida hypotesen är med verkligheten överensstämmande och sann, vilket även ansetts vara det tidigare vedertagna sättet att bekräfta en hypotes. Om den klarar av ifrågasättande. Här lämnar både genushysterin och klimatalaramism mycket att önska.
Vad jag förstår tänker du mer på det som: Mamma staten säger att det är så. Då är det så.
Gällande alt-högern och deras förhavanden, låt mig återge vad en klok man en gång sa:
Ta dig till "den stora tråden om..." så lovar jag att diskutera detta med dig. Vad säger du? Ska vi köra några varv där med en och endast en regel; endast vetenskapliga referenser?
Senast redigerad av Trumpetflugan 2020-01-22 kl. 21:29.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2020-01-22 kl. 21:29.