2020-01-22, 21:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror man konstaterat att det var på lördagen allt hände. Inte fredagen. Polisen gick ut och bad om iakttagelser just för lördagen. Annars är det ingen dum teori.

Har man konstaterat att det var på lördagen eller är det ett antagande baserat på smset som sändes?

Hursomhelst är ju kvävningen med plastfolie något märklig i detta sammanhang. Tanken jag får är ju att hon kanske torterats? Vill man ha ihjäl någon är det väl mindre omständligt att strypa någon? En annan idé är kanske för att förhindra blodstänk om man misshandlat henne med slag mot huvud ansikte, men om man ändå har slagit henne med händerna/nävarna så är väl risk att det efterlämnar spår av märken på händerna?
Citera
2020-01-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Ja men det är väl just för att man har sms:et till tennis"kompisen" detta bör ju hänt fredag till lördagen. Frågan är ju också var ifrån sms:et skickades, behöver ju inte varit från brottsplatsen, och varför svara överhuvudtaget? Vad fick GM att tycka det var viktigt? Får en känsla av att GM visste att det skulle vara olikt BO och att man skulle bli orolig om hon inte gjorde det.
Man skulle spela matchen vid 10.00 på lördagen. En timme tidigare, vilket jag då tolkar som ca 09.00 på lördagen, mottogs ett sms från kvinnan av tennispolaren att hon var magsjuk. Vem som skrev det är ju svårt att sia om. Men det var konstigt enligt tennispolaren, för det var alldeles för kortfattat för att vara kvinnan.
Citera
2020-01-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Ja men det är väl just för att man har sms:et till tennis"kompisen" detta bör ju hänt fredag till lördagen. Frågan är ju också var ifrån sms:et skickades, behöver ju inte varit från brottsplatsen, och varför svara överhuvudtaget? Vad fick GM att tycka det var viktigt? Får en känsla av att GM visste att det skulle vara olikt BO och att man skulle bli orolig om hon inte gjorde det.

GM kanske inte svarade utan sände iväg smset, ifall hen visste att hon hade match och skulle saknas om hon inte hörde av sig. Isåfall är det ju möjligt att paret redan var döda.
Citera
2020-01-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har man konstaterat att det var på lördagen eller är det ett antagande baserat på smset som sändes?

Hursomhelst är ju kvävningen med plastfolie något märklig i detta sammanhang. Tanken jag får är ju att hon kanske torterats? Vill man ha ihjäl någon är det väl mindre omständligt att strypa någon? En annan idé är kanske för att förhindra blodstänk om man misshandlat henne med slag mot huvud ansikte, men om man ändå har slagit henne med händerna/nävarna så är väl risk att det efterlämnar spår av märken på händerna?

Troligen baserat både på sms och kanske också på vad man hittat på brottsplatsen (vad det nu är). Men exakt vad de baserat det på vet jag ju självklart inte med säkerhet. Jag ingår tyvärr inte i utredningsgruppen (I wish). Läser ju bara vad media skriver, och har ett hyfsat gott minne. Ibland.
Citera
2020-01-22, 21:12
Medlem
Ja det känns lite panik över för den som skrev sms:et. Sedan så specifikt som magsjuk? Varför inte bara skriva sjuk? Magsjuka garanterar ju eller ökar chanserna att ingen vill komma och kolla till en. Ja det onekligen väldigt lurigt. En annan sak som jag undrar över är om det varit något inkommande meddelande till mannens mobil, om så är fallet varför svarade man inte på det?
Senast redigerad av Grannen007 2020-01-22 kl. 21:22.
Citera
2020-01-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligen baserat både på sms och kanske också på vad man hittat på brottsplatsen (vad det nu är). Men exakt vad de baserat det på vet jag ju självklart inte med säkerhet. Jag ingår tyvärr inte i utredningsgruppen (I wish). Läser ju bara vad media skriver, och har ett hyfsat gott minne. Ibland.

Möjligt är väl iofs att någon noterat att parets bil stod kvar på fredagkvällen eller tidigt lördagsmorgonen?
Citera
2020-01-22, 21:14
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Sant men banköverföringar lämnar spår, någon är ju innehavare av kontot som får pengarna.

Tar för givet att polis och utredare kollar alla transaktioner som gjorts från BO,s konton.

Jag tror mer på att de som begick dådet fått någon form av info om att det fanns rejält med kontanter hemma hos BO, sant eller inte, sådant lockar ju kriminella.

Stämmer väl till viss del, men pengarna studsar blixtsnabbt mellan olika konton, målvakter är inblandade och blixtsnabbt är pengarna utplockade på någon bank i ett land där ingen får tag i dem.

Har GM lyckat få tag i koder till bankkonton så är pengarna garanterat borta.
Citera
2020-01-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Möjligt är väl iofs att någon noterat att parets bil stod kvar på fredagkvällen eller tidigt lördagsmorgonen?
Fan, du tänker i flera steg... Smart tanke där. Så kan det naturligtvis vara. Å andra sidan - även om bilen stod kvar så kunde ju bovarna varit inne och BOs döda. Vi får väl se om vi får lite fler nyheter snart.
Citera
2020-01-22, 21:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Stämmer väl till viss del, men pengarna studsar blixtsnabbt mellan olika konton, målvakter är inblandade och blixtsnabbt är pengarna utplockade på någon bank i ett land där ingen får tag i dem.

Har GM lyckat få tag i koder till bankkonton så är pengarna garanterat borta.

Så mycket har jag också förstått att man kan studsa pengarna snabbt mellan diverse konton men om det nu är öststatare inblandade så har ju de hitintills inte verkat kunnat hantera sådana finesser utan det har varit brutalt och grymt som gällt, inget finlir utan ta pengarna du hittar och stick.

Verkar vara alldeles för lite pengar i fallet för att någon ska sätta upp en sådan hyfsat stor grej som pengastuds till olika konton men det är ju vad jag tycker, inget annat.

Avvaktar med intresse på nästa uppdatering från "farbror blå".
Citera
2020-01-22, 21:26
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Så mycket har jag också förstått att man kan studsa pengarna snabbt mellan diverse konton men om det nu är öststatare inblandade så har ju de hitintills inte verkat kunnat hantera sådana finesser utan det har varit brutalt och grymt som gällt, inget finlir utan ta pengarna du hittar och stick.

Verkar vara alldeles för lite pengar i fallet för att någon ska sätta upp en sådan hyfsat stor grej som pengastuds till olika konton men det är ju vad jag tycker, inget annat.

Avvaktar med intresse på nästa uppdatering från "farbror blå".

För de flesta är ändå 14 miljoner rätt mycket pengar.
Citera
2020-01-22, 21:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
För de flesta är ändå 14 miljoner rätt mycket pengar.

Visst det är en skaplig slant men det känns i alla fall som "overkill" om det är ett brott begånget av människor från öst, har inte fått intrycket av att de kör med sådant finlir, i alla fall inte i de fall jag läst och följt i media och här på Flashback.
Citera
2020-01-22, 21:30
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Finns ett stort serviceboende för gamla straxt innan man kommer fram till rondellen i Vallentuna. Bekvämt cykelavstånd för henne, 3 km.

Källa på det, var har det framkommit att hon arbetat på serviceboende i Vallentuna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in