2020-01-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror det enkle svaret på det spørsmålet er at han trodde han skulle slippe unna. At han ikke ville bli oppdaget og avslørt.

Da må man jo spørre seg hva han kan ha sluppet unna med tidligere i livet. Hva er forhistorien. Hva er motivet.
Har lenge lurt på det samme. Kanskje latt seg friste allikevel av et «100%» vanntett opplegg. Motiv kan f eks være hevn... eller sjalusi... kan ha følt seg sveket eller krenket... og så har fornuften tapt for hevnmotivet.
Citera
2020-01-22, 18:49
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Hvorfor ikke twoman show? Eller threeman show?

TH har enorme økonomiske tilganger. Skulle han ville sette seg i en situasjon hvor han risikererer å bli utpresset... ikke bare av én, men to?
Senast redigerad av Farbror-Cthulhu 2020-01-22 kl. 19:00.
Citera
2020-01-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
TH har enorme økonomiske tilganger. Skulle han ville sette seg i en situasjon hvor han risikererer å bli utpresset... ikke bare av én, men to?
Skjønner hvor du vil. Jeg har vært der 😊 Men det er så mange ting som virker staget i denne saken. Kan jo være noen som ønsker TH arrestert. Ønsker å få det til å se ut som om han er regissøren. Men da er vi tilbake på motiv igjen. Det må være et veldig sterkt motiv for å utføre noe sånn, spesielt med tanke på risiko for å bli tatt i tillegg til den motbydelige handlingen i seg selv.
Citera
2020-01-22, 19:05
Medlem
Hvis TH er GM og politiet finner AEs lik på et sted der han kjørte til med sin egen bil, så er det mulighet for at politiet hadde kunne funnet gjørme, barnåler gress el.l. (fra i nærheten av funnstedet) på bilen og på bilens dekk. Gjørme, barnåler og gress o.l. fra et bestemt sted inneholder jo DNA fra gjørmen, barnålene og fra gresset som er ulikt DNAet fra gjørme, barnåler og gress på mange andre steder.
Ble det tatt slike prøver fra bilen og fra bilens dekk?
Senast redigerad av POlROT 2020-01-22 kl. 19:13.
Citera
2020-01-22, 19:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det er svært vanskelig å tenke seg en annen GM enn TH.

Det er ikke mulig å komme inn på alle de praktiske problemene som ville oppstå, om vi skal tenke oss en annen GM enn TH. Så, jeg går ikke inn på det.

Nei.

Det er helt absurd og totalt urealistisk å snakke om at "en GM kan ev ha plantet spor i huset for å få politiet til å tro at TH er GM".

Spesielt dersom det i forhistorien finnes kjente faretegn på partnerdrap, tidligere mishandling, ymting om skilsmisse, tidligere oppringinger til nødtelefon, osv.

Jag är förvisso böjd att tro detsamma. Då gör vi inte det.
Citera
2020-01-22, 19:42
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Skjønner hvor du vil. Jeg har vært der 😊 Men det er så mange ting som virker staget i denne saken. Kan jo være noen som ønsker TH arrestert. Ønsker å få det til å se ut som om han er regissøren. Men da er vi tilbake på motiv igjen. Det må være et veldig sterkt motiv for å utføre noe sånn, spesielt med tanke på risiko for å bli tatt i tillegg til den motbydelige handlingen i seg selv.

Ja, og ikke minst når vi vet at staging også er gjort etter at saken ble offentlig, - de åtte e-postene hvor MGM forsøker å få politiet til å rette blikket alle andre steder enn mot ham selv ...
Citera
2020-01-22, 20:07
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag är förvisso böjd att tro detsamma. Då gör vi inte det.
Nej, nå har vi ferdige med skämt och skoj; det har varit tillräkligt med trams och sagor....nu är det endast torra fakta som gillt.
Och dom pekar åt ett håll.......
Citera
2020-01-22, 22:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Nej, nå har vi ferdige med skämt och skoj; det har varit tillräkligt med trams och sagor....nu är det endast torra fakta som gillt.
Och dom pekar åt ett håll.......

Äntligen.
Citera
2020-01-22, 22:47
Medlem
Nå skrives det at politiet har registrert kvinnen drept 31 oktober 2018. Hvorfor det tro?
Er det ektemannen som skal ha ut forsikringspenger tro?
Dette var rart. Hvorfor er det så viktig å få henne erklært drept tro? Innebærer dette at politiet har gitt opp eller?
Jeg tror heller ikke det kommer noen dusør? Med mindre barna klarer å presse ut av faren noen penger?
Senast redigerad av Timbar 2020-01-22 kl. 22:51.
Citera
2020-01-22, 23:27
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nå skrives det at politiet har registrert kvinnen drept 31 oktober 2018. Hvorfor det tro?
Dette var rart. Hvorfor er det så viktig å få henne erklært drept tro? Innebærer dette at politiet har gitt opp eller?
Jeg tror heller ikke det kommer noen dusør? Med mindre barna klarer å presse ut av faren noen penger?

Politiet har definitivt ikke gitt opp. De er sikre på å løse saken.
Citera
2020-01-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det høres for meg ut som at dette er helt normal prosedyre i forbindelse med klassifisering av lovbrudd. Se det fetade i sitatet under.

Citat:
"Den nasjonale drapsstatistikken for 2019 ble presentert av Kripos denne uken. Samtidig kom en oversikt over totalt 34 uoppklarte drap tilbake til 1991.

Den ferskeste av disse sakene er forsvinningen til Anne-Elisabeth Hagen fra Lørenskog i 2018, som er helt ny i oversikten. Etterforskningen av forsvinningssaken har pågått i over 14 måneder."

"Politiet har flere hundre ulike koder for å klassifisere lovbrudd i systemen sine, straffesaksregisteret STRASAK og saksbehandlingsløsningen BL. Det er her forsvinningssaken nå er lagt inn som drap."

"– Er det noe nytt i saken ettersom dere nå svart på hvitt kan slå fast at Anne-Elisabeth Hagen er drept?

– Vi «slår ikke fast» at Anne-Elisabeth Hagen er drept, men vi har jobbet med en hovedhypotese om drap siden før sommeren 2019. Slik saken står nå mener vi derfor det er naturlig at hun kommer inn på statistikken over uoppklarte drap, sier Brøske."
https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-registrert-som-drept-31.-oktober-2018-1.14867773
Citera
2020-01-23, 00:22
Medlem
Kan en endring fra savnet til drept gir etterforskningen mer ressuser/forsvare brukte ressuser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in