2020-01-21, 11:53
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är nog riktigt att LL upplevde att mördaren hade något för korta byxor, men det vore nog ganska meningslöst att försöka få ett vittne till att peka ut en gärningsman på enbart fotknölarna.
Knappast ett tungt argument i rätten heller, men det är en uppgift lika god som någon att ta i beaktande.
Det ger ju en bild av att mannen bar lågskor och ganska tätt åtsittande lite för korta byxor.
Har dessutom för mig att LL tog upp detta med anklarna i både tingsrätt och hovrätt, och om jag minns rätt så var de så pass markerade att de skulle de friat Christer Pettersson om det visat sig att han hade normala fotknölar.
När du nämner hovrätten. Där säger Anna H att Lisbeth säger "Varför gjorde han det?" Det passar med det Lars J säger, att Lisbeth säger "Nej, vad gör du?" Och Björkman "fick den bestämda uppfattningen att nämnda sällskap verkade känna varanra och gått tillsamans en längre sträcka samt att kvinnan längst ut mot gatan blev synnerligen förvånad när skotten kom" (FUP 104)

Lisbeth kunde inte förstå varför han sköt. Enligt hennes åsikt fanns det ingen anledning att skjuta. Efter en månad drar hon slutsatsen att gärningsmannen var ”en borderliner-typ” (emotionellt instabil personlighetsstörning) dvs. att gärningsmannen inte var normal

Det är också Lisbeth och Anna H som kommer med den andra fysionomiska konstigheten "kort hals" och "det såg ut som huvudet satt fast vid axlarna"

GM är på alla sätt en "misfit"
Citera
2020-01-21, 12:10
Medlem
Glöm inte att det är en hund begraven med Holmer också. Tonade rutor i runtkörning i kvarteret.
På vems sida stod Holmer och Ebbe före mordet? Passiva medlöpare eller misstankar o info mot andra därav glidande som spanare? Nja jag tror inte det! Holmer var ju uppe på/i berget där radiotrafiken kunde kontrolleras. Det ryktas också om influgna Cia experter på radiovågor. Cia är Rotschilds hantlangare och bygger sin verksamhet på narkotikasmuggling in o ur stockholm.

Lyckas Cia/Mi/Mossad få det till att lura svenskarna med und/säk/SSi att ta livet av Palme för att som det heter "han arbetar för ryssen" När det är tvärtom cia/washington/vatikanen(maffian) har placerat Palme på plats för att utföra tjänster till cia/washington/vatikanen(maffian) deras chefer är bankmaffian wallstreet city of london vatikanen med rotschild högst upp mfl. Enligt förra säpochefen var det ju där man först skulle leta landsförädarspåret.
Men då ljuger ju olof frånstedt

Troligast är väl ändå att Palme sätter upp och planerar sin egen död och Holmer glider runt och bistår han och ser till att alla är på plats.

En ytterligare möjlighet är att någon skjuter Palme ändå men jag tycker holmer verkar va för kylig för det i hans aftermath i tv o i sina intervjeuer o förhör.
Alt 3 är ju alla polisspår med sydafrika o gunnarsson runt i kring. Om cia var med o hjäpte Palme att fly med hjälp av rotschild skulle de verkligen bry sig om att annordna patsys som de skulle gripa för ett låtsasmord

Är detta sant så förlorar rotschild o sossarna sin goda renome o får svårare att få trovärdighet.
Man har ju verkat i det dolda o vill inte att sanningen ska upp i ljuset.

Alt 4 är att som Dammegård mfl sagt en grupp planerar verkligen ett mord medan man från en annan grupp ska rädda palme.

Som jag sagt innan så är inte Pu inte intresserade av wt I vilket annat mordfall skulle en mordutredningsgrupp ignorera wt-männen. Nej här luktar det teatermord
Samma Palmeutredare mörkar Holmer förhavanden vilken annan välvillig mordutredargrupp skulle ignorera sådant här? Christer påhittad patsy där poliser betalar hans vänner föratt sätta dit Cp.

Åt vilket håll man än ser så är det Rotschild o Wallenberg som är med i detta antingen som teatermord eller som riktigt mord. FÖr de är nämligen kontroller av undrättelserna

Holmer blir chef för huddingegruppen o senare en ny hemlig grupp som jagar narkotika. Senare sätter han även i en baseballiga att stävja brutalt de vindrivna själarna. Detta är mellan 1982 o 1986. Han åker också med Ebbe till La/Usa som chef för friidrottsförbundet eller om det var kanotförbundet. Kan han här ha träffat folk inom Cia där för att planera antingen teatermordet kanske höra sig för eller värsta scenario få order om att Palme måste bort o att ni får lösa det själva men ni får vårt fulla stöd
Sen är det något med narkotikan heroinet i iran/irak rutten till stockholm israel mm. där frodas pengar o Palme är ivägen. Allianser skapas mellan smugglare av krut o knark som här styrs av cia och en del svenska tullare poliser företagare. Det är enormt lukrativt detta kan va ett skäl också att palme mördas att han stör narkotika nätverket som börjat byggas uppi sthlm. återigen cia styr sin verksamhet med knarkförsäljning o import via flyg o tull o båtar till sverige där man korrumperat poliser kanske Holmer, kanske baseballpoliser. Kanske är en anledning till att mordet inte kan lösas är att Cia`s verksmahet inte får avslöjas då de bygger sin verksamhet på det o det får inte komma fram därav kan man inte lösa mordet på Palme. Det kanske var det Palme störde deras rutter o deras lagring när han började strukturera upp tull/polis/båtar/iran/irak Ud. Fischer mfl. Folk kom i klämm förlorade mycket. Kan Cia tillsammans med svensk underättelse korrupt tagit bort Palme för han störde deras narkotikahandel?
Givetvis omfattar smugglingen genom Europa lågavlönade bulgarer på båtar o i maskin. Fattiga jugoslaver i dåliga lastbilar upp genom Europa
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-01-21 kl. 13:09.
Citera
2020-01-21, 12:22
Medlem
Bjornhagens avatar
Det är också Lisbeth och Anna H som kommer med den andra fysionomiska konstigheten "kort hals" och "det såg ut som huvudet satt fast vid axlarna"

Alla som har en Tenson Himalaya jacka, ser ut att sakna hals.
Citera
2020-01-21, 12:49
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornhagen

Alla som har en Tenson Himalaya jacka, ser ut att sakna hals.
Tror inte att hög krage är förklaringen. Lisbeth och Anna H säger uppdragna axlar.

GM verkar lite ihoptryckt
Citera
2020-01-21, 13:05
Avslutad
En liten reflektion.

Vad skulle det idag få för eventuella konsekvenser i Sveriges samhälle OM det skulle visa sig att en svensk polisman eller Säpoman skjutit Olof Palme?
Oavsett om denne agerade själv eller i en grupp.
Citera
2020-01-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
En liten reflektion.

Vad skulle det idag få för eventuella konsekvenser i Sveriges samhälle OM det skulle visa sig att en svensk polisman eller Säpoman skjutit Olof Palme?
Svenskarna är luttrade och blir inte förvånade av något längre. Skillnad hade varit om det kom ut då 1986 när vi forfarande levde i Matrixen o inte tagit the pill med 2 tv kanaler och sossarna var utsända av gud fader själv. Sverige är så inne i sina lögner o har lämnat sin värdighet helt. På 80-talet gav man sken av att det fanns en vänster/höger eller en debatt i tv. Idag vet vi att allt ägs av rotschild o wallenberg o djupa staten de vill inte ha en lösning som inte de kan tjäna på.
Skulle väl va om hollywood fick filmmanus o bonnier skulle få rättigherna till "så här gick mordet till" då skulle det nog bli löst snabbt.
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-01-21 kl. 13:21.
Citera
2020-01-21, 16:48
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterfjord
Vad var det egentligen som hände runt VG på mordkvällen?

Han vägrade erkänna i förhör att han mindes kvällen. Men när han sedan skulle skriva sin bok i North Carolina långt senare så mindes han vad han gjorde hela kvällen, vilken film han såg och vilka han pratade med på Monchéri. Det är för mig en mycket besvärande omständighet eftersom han kunde ha talat sanning direkt om det var så att han inte var inblandad. VG visste att MOP planerades, det är allmänt belagt med vittnen. Han var medlem i alla anti-Palme-föreningar som fanns i Stockholm vid tiden för mordet och fick reda på mordplanerna därigenom. Att han inte har synts på BP är ingen garanti för att han inte var där. Att han sedan ville åka svarttaxi från Malmskillnadsgatan ca 23.30 visar att han förmodligen ljög för polisen om inblandning i MOP. Allt sammans talar för att VG visste både tid och plats för MOP eller utnyttjades för att verka som syndabock och kanske själv bli skjuten i närheten, det var emellertid inte så smart att ha med VG i en mordkomplott som han överlevde eftersom han var maniskt talför och hade ett mycket stort kontaktnät. +Allt för stor synlighet innan och efter skotten. Slutligen så erkänner VG mordet under falska signaturer i brev till statsapparaten. VGs öde i North Carolina är mycket märkligt, där ligger minst en hund begraven. Det verkar som om folk med anknytning till Baltiska frihetskommitén på 80- talet fick förkortade liv.

Efterlyses: lista på folk med kort livslängd och medlemskap i anti-Palmeföreningar på 80-talet.

Viktiga synpunkter för och emot VG:
VG kan inte ensam ha genomfört MOP eftersom han var synlig större delen av kvällen på Monchéri, måste ha haft kontakt med attentatet om han var inblandad, annars klärvoajant. Han verkar ha luckor i sin egen berättelse och alibi just kring tiden för mordet. VG går in på en film efter att MOP ägt rum som redan har startat och har rullat 20 min av tiden. Om VG ville se en film så kunde han ha valt en nattbio som ännu inte börjat, det är därför troligt att han sökte ett alibi eftersom filmens hela längd då skulle täcka in hans minuter vid MOP. Han säger sig ha tagit en hamburgare vid tiden för filmens början vilket verkar vara en konstig krock. VG verkar ha varit inriktad på att ragga hela kvällen före MOP eftersom han närmade sig både unga kvinnor och män under kvällen. Det verkar som om VG inte blev kallad förrän mordet fått klartecken. Attentatsgruppen kan inte ha vetat att LOP skulle gå hem och när det stod klart var det lite väl sent att kalla VG, han skulle förmodligen ha kommit försent till gamla stan om LOP åkte hem och han själv var på träffpunkten Monchéri. Om VG var övervakad och sedan kallad till BP genom ett spontant möte med någon så förklaras ganska mycket. Det är dock förmodligen svårt att briefa någon om ett mord en mörk kväll eftersom fel offer, någon som liknar OP kan skjutas av misstag, detta är kanske också förklaringen till att skuggningen började redan på Västerlånggatan varför alla inom radionätet vet signalement och aktuell plats för LOP. MOP begicks före hand-mobiltelefonernas tid.

Viktor Gunnarsson är ett mysterium inne i MOP, det är säkert. Vid lyssning av polisens förhör med honom är det svårt att komma ifrån att han döljer något. Han svarar inte rakt på en enda fråga. Samtidigt blir han trots otaliga konfrontationer inte utpekad av något vittne som GM.

Mordkvällen är relativt väl kartlagd. VG befinner sig på Mon Cheri under kvällen och vid en tidpunkt i praktiken omöjliggör honom som Grandman . Ska han hypotetiskt vara GM krävs någon form av radiosamband och något sådant har aldrig kunnat påvisas.
Ibrahim Djalos utpekande är behäftat med många frågetecken och kan inte i min värld ses som bevisat.

Börje Wingren gör ett stort nummer av det påstådda besöket på biografen Saga, men utpekandet av VG där har aldrig kunnat säkerställas. Dessutom blir VG inte GM även om han under mystiska omständigheter går in på en bio på Kungsgatan 2340.

Vilka vittnen menar du gör det ”allmänt belagt” att VG hade förhandskännedom om MOP?
Att VG gjorde åtskilliga palmefientliga uttalanden är belagt , några så sent som sex-sju timmar för MOP, men jag har aldrig sett något som direkt visar på att han haft förhandskunskap om MOP.

Hans unga väninna såg ett vapen i VGs garderob när hon letade efter en bibel. Hon berättade i sin tur om detta för en väninna före MOP. Men pga av rädsla för VG vågade tjejerna inte anmäla honom omgående. Ett av VGs stamlokus var Café Gråmunken i gamla stan mycket nära statsministerns bostad på Västerlånggatan.

PU ägnade mycket möda åt att försöka lokalisera hur VG kom över mordvapnet. Tron var att en finne vid namn Laakso var den som levererat vapnet. Denne hördes av PU när han satt inne i Finland. Vapnet skulle överlämnats till VG på en restaurang i Frescati där en av VGs flickvänner jobbade. Tyvärr verkar det som PU gick i stå när det gällde finnen och hans vapen. Dock var Laakso ett av det cirka dussinet uppslag PU prioriterade med 1987-88.
Citera
2020-01-21, 17:52
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
En som saknas är den långe i beige som Lisbeth Palme säger sig se. Om han existerar bör han vara ett förstklassigt vittne till MOP. Samtidigt beskrivs han vara på ett ställe, tjugo meter norrut på Sveavägens östra trottoar, där en ev backup till GM kan befinna sig.

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag är inte så säker på det. Grekens namn kom ju fram för han var en av få som togs med till stationen på natten. De flesta vittnen tillkom officiellt senare

Jag tror det finns några fler som sett GM än de släppta förhören. Några få. IM säger det var mycket folk på bankomaten på Tunnelgatan. Det finns några få vittnen vi sett glimtar av i andras förhör, men som vi inte klarlagt vilka det är. Mannen i beige tex. Vad gäller i en tingsrätt? Måste alla vittnen tas med? Eller väljs de ut av åklagare och advokat? För då har man ju inte släppt förhören på de personer som samtidigt varken pekar ut eller friar CP.

Gällande "mannen i beige" så är min uppfattning att detta ändå är Jan Åke S.
Lisbets uppgifter om att hon gör denna iakttagelse mycket kort efter skotten, tror jag är en missuppfattning (möjligtvis till följd av chocken).
Klädseln och hans rörelsemönster är det jag går på. Beige "poplin-rock" samt att han går förbi mordplatsen fram till Gösta S.
Alternativet kring denne "man i beige" är för mig lite mer främmande. Någon medgärningsman?
Inga andra vittnen talar om en beige man så tidigt, som skulle ha smygigt förbi mordplatsen och försvunnit.
Men vi har Jan A. som nämner Jan-Åke S. som kommer fram och pratar med honom efter ett litet tag.

Gällande bankomaten som IM's kamrater tog ut pengar ifrån, så har vi Glenn Malmström som precis tog ut pengar före Larsson.
Vet inte om jag minns att IM skulle ha sagt att det var mycket folk vid bankomaten?

Nu har vi ju inte Glenn Malmströms förhör, men då Larsson kom efter ..och sedan Lähde där hon i slutet av uttaget hör skotten, så var Malmström en bra bit ifrån.

De andra bankomatkunderna i form av Björkmans kamrater är sannolikt betydligt närmare mordplatsen än denne Malmström, men de har varken hört eller sett någonting.
De var nog skapligt berusade kanske bör vägas in.

Nej, jag tror faktiskt att vi har fått tagit del av alla (de tidiga) vittnesförhören från de som sett GM ..
(Även vittnen som inte kunde peka ut CP finns ju med i FU t.ex.)
Citera
2020-01-21, 18:17
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Gällande "mannen i beige" så är min uppfattning att detta ändå är Jan Åke S.
Lisbets uppgifter om att hon gör denna iakttagelse mycket kort efter skotten, tror jag är en missuppfattning (möjligtvis till följd av chocken).
Klädseln och hans rörelsemönster är det jag går på. Beige "poplin-rock" samt att han går förbi mordplatsen fram till Gösta S.
Alternativet kring denne "man i beige" är för mig lite mer främmande. Någon medgärningsman?
Inga andra vittnen talar om en beige man så tidigt, som skulle ha smygigt förbi mordplatsen och försvunnit.
Men vi har Jan A. som nämner Jan-Åke S. som kommer fram och pratar med honom efter ett litet tag.

Gällande bankomaten som IM's kamrater tog ut pengar ifrån, så har vi Glenn Malmström som precis tog ut pengar före Larsson.
Vet inte om jag minns att IM skulle ha sagt att det var mycket folk vid bankomaten?

Nu har vi ju inte Glenn Malmströms förhör, men då Larsson kom efter ..och sedan Lähde där hon i slutet av uttaget hör skotten, så var Malmström en bra bit ifrån.

De andra bankomatkunderna i form av Björkmans kamrater är sannolikt betydligt närmare mordplatsen än denne Malmström, men de har varken hört eller sett någonting.
De var nog skapligt berusade kanske bör vägas in.

Nej, jag tror faktiskt att vi har fått tagit del av alla (de tidiga) vittnesförhören från de som sett GM ..
(Även vittnen som inte kunde peka ut CP finns ju med i FU t.ex.)

Lisbeth Palme säger på Sabb till Åke Rimborn att en av de två man hon iakttagit är klädd i rött/Beige och är påfallande lång. Denne man placerar hon tjugo meter norrut på Sveavägen. Vad jag förstår befann sig aldrig Jan-Åke Svensson så långt norrut.

Givetvis kan LP i sitt chockade tillstånd minnas fel, men jag tycker inte hennes första vittnesmål kan viftas bort. Mördarens väg till Dekorima är hittills ett oskrivet blad vilket stör mig. Varför ser inte vare sig Stig Engström ,Anders Björkman eller någon av dennes arbetskamrater något av GMs väg till mordplatsen.

Inte heller Scheffer,Rolders eller vittnet Hellgren verkar gjort någon iakttagelse av GM. Nicola Fauzzi har sin ”tensongubbe” som jag dock tolkar som AB. Var det så att GM kom till mordplatsen från Söder? Alt Sveavägens Västra trottoar?Tyvärr har jag aldrig hittat uppgifter som styrker dylika påståenden.
Citera
2020-01-21, 18:35
Medlem
Åke Rimborn-Rikslarmet.

På vllka grunder kunde Hans Holmer redan kl 12 den 1 mars 1986 ändra rikslarmet från två gm till en gm?
Enligt den officiella versionen så fick HH kännedom om mordet tidigt 1 mars 1986 sedan satte han sig i bil och körde till Stockholm, när skulle han ha hunnit sätta sig in mordnattens förhör och på vilka grunder man utfärdat rikslarmet.

"Samtalade med Lisbet Palme i väntrummet

Akutavdelningen på Sabbatsbergs sjukhus utrymdes och spärrades av. Kollegan Tomas Torstensson tog hand om säkerheten, medan Åke Rimborn blev den första polisen att prata med Lisbet Palme - huvudvittnet till mordet. Samtalet ägde rum i väntrummet utanför akutrummet där Olof Palme låg.

– Jag tyckte att hon var rätt samlad. Jag pratade med henne, samlade in uppgifter som jag sedan förde vidare till ledningscentralen. Sen blev jag kallad tillbaka till sjukhuset. Det blir ofta så att den första personen man pratar med i en svår situation vill man gärna prata med igen, säger Åke Rimborn.

Sedan dess har de aldrig hörts igen. Åke Rimborn arbetar fortfarande som polis, men har inte på något sätt varit delaktig i Palmeutredningen. Anmärkningsvärt nog fanns hans uppgifter från natten inte med i åtalet mot Christer Pettersson.

– Det är konstigt, för det ska ingå i förundersökningen, säger Åke Rimborn.

Klockan 02.05 sänds ett rikslarm ut.

"Signalement på gärningsmän efter beskjutning av Sveriges statsminister: 2 gärningsmän, 40-45 år, mörkhåriga, en av gärningsmännen är påfallande lång, en av männen var iklädd mörkblå täckjacka, tillhör ev Ustasjarörelsen."

Det var Åke Rimborn som skrev larmet, som har förbryllat många sedan dess.

Larmet ändrades fyra gånger under natten och morgonen, men uppgiften om två gärningsmän fanns hela tiden kvar. Uppgiften om den kroatiska separatiströrelsen Ustasja togs bort redan i första ändringen.

Enligt Åke Rimborn byggde den uppgiften enbart på en känsla från Lisbet Palmes sida
Uppgiften i larmet om Palmemordet togs bort
Vid lunchtid dagen efter, när spaningsledaren Hans Holmér tagit över utredningen, togs uppgiften om två gärningsmän bort.

Åke Rimborn hade missförstått Lisbet Palme, förklarade Holmér och andra. Och att det bara fanns en gärningsman har varit den officiella beskrivningen sedan dess - något som även styrkts av vittnen på platsen.

– Uppgifterna i rikslarmet var de ingångsuppgifter jag fick av fru Palme, säger Åke Rimborn.

Finns det någon tvekan hos dig om att du uppfattade fel?

– Nej, inte från min sida, inte alls. Jag skrev ner uppgifterna och de (anteckningarna, reds anm) har jag fortfarande kvar.

Kändes hon tydlig, och balanserad, den natten med tanke på vad som hänt?

– Visst var fru Palme chockad och ledsen, men uppgifterna jag fick var konkreta.

https://www.expressen.se/nyheter/ake-teg-om-mordet-pa-olof-palme-i-30-ar/
Citera
2020-01-21, 18:56
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Åke Rimborn-Rikslarmet.

På vllka grunder kunde Hans Holmer redan kl 12 den 1 mars 1986 ändra rikslarmet från två gm till en gm?
Enligt den officiella versionen så fick HH kännedom om mordet tidigt 1 mars 1986 sedan satte han sig i bil och körde till Stockholm, när skulle han ha hunnit sätta sig in mordnattens förhör och på vilka grunder man utfärdat rikslarmet.

"Samtalade med Lisbet Palme i väntrummet

Akutavdelningen på Sabbatsbergs sjukhus utrymdes och spärrades av. Kollegan Tomas Torstensson tog hand om säkerheten, medan Åke Rimborn blev den första polisen att prata med Lisbet Palme - huvudvittnet till mordet. Samtalet ägde rum i väntrummet utanför akutrummet där Olof Palme låg.

– Jag tyckte att hon var rätt samlad. Jag pratade med henne, samlade in uppgifter som jag sedan förde vidare till ledningscentralen. Sen blev jag kallad tillbaka till sjukhuset. Det blir ofta så att den första personen man pratar med i en svår situation vill man gärna prata med igen, säger Åke Rimborn.

Sedan dess har de aldrig hörts igen. Åke Rimborn arbetar fortfarande som polis, men har inte på något sätt varit delaktig i Palmeutredningen. Anmärkningsvärt nog fanns hans uppgifter från natten inte med i åtalet mot Christer Pettersson.

– Det är konstigt, för det ska ingå i förundersökningen, säger Åke Rimborn.

Klockan 02.05 sänds ett rikslarm ut.

"Signalement på gärningsmän efter beskjutning av Sveriges statsminister: 2 gärningsmän, 40-45 år, mörkhåriga, en av gärningsmännen är påfallande lång, en av männen var iklädd mörkblå täckjacka, tillhör ev Ustasjarörelsen."

Det var Åke Rimborn som skrev larmet, som har förbryllat många sedan dess.

Larmet ändrades fyra gånger under natten och morgonen, men uppgiften om två gärningsmän fanns hela tiden kvar. Uppgiften om den kroatiska separatiströrelsen Ustasja togs bort redan i första ändringen.

Enligt Åke Rimborn byggde den uppgiften enbart på en känsla från Lisbet Palmes sida
Uppgiften i larmet om Palmemordet togs bort
Vid lunchtid dagen efter, när spaningsledaren Hans Holmér tagit över utredningen, togs uppgiften om två gärningsmän bort.

Åke Rimborn hade missförstått Lisbet Palme, förklarade Holmér och andra. Och att det bara fanns en gärningsman har varit den officiella beskrivningen sedan dess - något som även styrkts av vittnen på platsen.

– Uppgifterna i rikslarmet var de ingångsuppgifter jag fick av fru Palme, säger Åke Rimborn.

Finns det någon tvekan hos dig om att du uppfattade fel?

– Nej, inte från min sida, inte alls. Jag skrev ner uppgifterna och de (anteckningarna, reds anm) har jag fortfarande kvar.

Kändes hon tydlig, och balanserad, den natten med tanke på vad som hänt?

– Visst var fru Palme chockad och ledsen, men uppgifterna jag fick var konkreta.

https://www.expressen.se/nyheter/ake-teg-om-mordet-pa-olof-palme-i-30-ar/
Hon trodde även Björkman var gärningsmann ? Holmér förstod att Björkman inte var gärningsmann ? eller det kan vara några av de andra vittnen hon trodde var gärningsmann nummer två ?

Björkman var ca 3 meter bakom LOP och GM (FUP 104)
Senast redigerad av 299792458 2020-01-21 kl. 19:01.
Citera
2020-01-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
En liten reflektion.

Förmodligen ingenting. Problemet är om det skulle finnas kopplingar till partiet, rörelsen. Vilket jag är övertygad om. Utredningen är s märkt från dag ett och begravd där.
Efter mop blev Sveriges geopolitiska inriktning utstakad och vi befinner oss där vi befinner oss, dvs en lydstat under Usa och Investor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in