2020-01-18, 14:00
  #817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Elgiganten går bra och Mediamarkt har råd att gå back.
Den tredje av de stora, Netonnet, (fd Siba) går också rätt bra. Det är Mediamarkt som ligger illa till.
Citera
2020-01-20, 08:46
  #818
Medlem
PornKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roctane
Vad är det du gaggar om? Guld säljs på en global marknad och grundämnets pris är därmed globalt.

Låter inte som en särskilt långsiktig strategi att satsa på de som är 70+ minst idag eftersom att de kommande i samma åldersgrupp inte kommer att ha den preferensen.

Guldpriset är globalt ja men nu snackar jag smyckespriser i butik och där är Sverige erkänt ett av de dyraste länderna i världen att köpa guldsmycken i. Kan hitta guldhalsband till nästan halva priset i Turkiet tex jämfört med i Sverige. Köper man ett dyrt sådant så kan man ju på så sätt finansiera hela semestern på köpet jämfört med om man köpt nått liknande i Sverige.
Citera
2020-01-20, 18:39
  #819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PornKing
Guldpriset är globalt ja men nu snackar jag smyckespriser i butik och där är Sverige erkänt ett av de dyraste länderna i världen att köpa guldsmycken i. Kan hitta guldhalsband till nästan halva priset i Turkiet tex jämfört med i Sverige. Köper man ett dyrt sådant så kan man ju på så sätt finansiera hela semestern på köpet jämfört med om man köpt nått liknande i Sverige.

Sannolikheten för att bli blåst är dock tusen gånger högre...
Citera
2020-01-21, 07:56
  #820
Medlem
2018 gjordes 16,4 miljoner biobesök. 400 000 färre jämfört med 2017.
2019 gjordes 15,9 miljoner biobesök. 500 000 färre jämfört med 2018.
För svenska filmer är trenden kraftigt nedåt. En halvering sedan 2014.

Just biobesök har förvånat mig under lång tid att det ändå står så starkt. Tittar vi på år 2004 så var antalet biobesök 16,5 miljoner. Sedan dess har biljettpriserna gått upp rejält och de flesta har ändå stora skärmar hemma att titta på.

Jag tror vi kommer se fortsatt sjunkande antal biobesök och även en utbredd biografdöd i småstäderna.
Citera
2020-01-21, 15:47
  #821
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Just biobesök har förvånat mig under lång tid att det ändå står så starkt. Tittar vi på år 2004 så var antalet biobesök 16,5 miljoner. Sedan dess har biljettpriserna gått upp rejält och de flesta har ändå stora skärmar hemma att titta på.
Räkna bort alla star wars, mcu och dc comics filmer så tror jag den siffran kommer minska betydligt, senaste årtiondet har ändå varit rätt enastående på den fronten.
Citera
2020-01-21, 20:22
  #822
Medlem
Bengt Jaller, som är vice styrelseordförande i modeföretaget MQ, har sålt närmare 2,5 miljoner av sina 3 miljoner MQ-aktier.

Ser inte ljust ut för MQ nu, skulle tro att hela kedjan avvecklas eller går i konkurs.
Citera
2020-01-21, 20:23
  #823
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Ser inte ljust ut för MQ nu, skulle tro att hela kedjan avvecklas eller går i konkurs.
Inte alls omöjligt, men nu byter de inriktning och namn i ett försök att överleva.
Citera
2020-01-21, 21:31
  #824
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Bengt Jaller, som är vice styrelseordförande i modeföretaget MQ, har sålt närmare 2,5 miljoner av sina 3 miljoner MQ-aktier.

Ser inte ljust ut för MQ nu, skulle tro att hela kedjan avvecklas eller går i konkurs.
Gick förbi en MQ idag, det var rea (som i alla andra affärer i köpcentret) och en skylt och att de ändrade namn/"koncept" till något ord som innehöll MQ, jag tror att det var "Marqet" eller liknande.
Citera
2020-01-21, 22:07
  #825
Medlem
321js avatar
Kappahl stänger i Globen. Vilket bolag tar över den lokalen?
Citera
2020-01-21, 22:20
  #826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Kappahl stänger i Globen. Vilket bolag tar över den lokalen?

Ingen aning om vem som tar över, men Kappahl blev nyligen utköpt från börsen och de har väl påbörjat lite av ett stålbad för att kunna vända till vinst. En rimlig gissning är att ganska många Kappahl kommer stänga framöver.
Citera
2020-01-22, 00:32
  #827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Ingen aning om vem som tar över, men Kappahl blev nyligen utköpt från börsen och de har väl påbörjat lite av ett stålbad för att kunna vända till vinst. En rimlig gissning är att ganska många Kappahl kommer stänga framöver.

Vad är varumärket egentligen värt? Känns som att det är dags för rebranding om företaget ska överleva.
Citera
2020-01-22, 00:33
  #828
Avslutad
jag tror platekompaniet går in i skogsråttan.
Kanske augusti 2020.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in