2020-01-21, 10:02
Medlem
Lavios avatar
Tjena,

Förstå mig ”rätt” med vad jag menar med WT. Är det en massa egenföretagare inom bygg/hantverk med smårasistiska åsikter, som älskar grillning och byggt så blaffiga o gräsliga hus som de möjligen kunde ha råd med?

Det är liksom 3x så många röster på SD i Trånkan än i valdistrikt Sthlm, så känns lite inskränkt. Skulle ngn som bor i Enskede idag trivas där med ovan i åtanke?
Citera
2020-01-21, 10:07
Medlem
Finns många epor i området säger väll allt
Citera
2020-01-21, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Tjena,

Förstå mig ”rätt” med vad jag menar med WT. Är det en massa egenföretagare inom bygg/hantverk med smårasistiska åsikter, som älskar grillning och byggt så blaffiga o gräsliga hus som de möjligen kunde ha råd med?

Det är liksom 3x så många röster på SD i Trånkan än i valdistrikt Sthlm, så känns lite inskränkt. Skulle ngn som bor i Enskede idag trivas där med ovan i åtanke?

Det är främst ett bladingområde så du kommer trivas fint bland dina broshor.
Citera
2020-01-21, 10:34
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt

Trodde Skogås var mer blandat och Trångsund mer villor/svenskar. För övrigt såg jag fel valdistrikt, det är Sjöängen som är relevant och där har SD lågt och Alliansen högt antal röster - som det bör vara!
Citera
2020-01-21, 10:35
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Tjena,

1
Trångsund har en area av 22,3 km² med 10 747 invånare (31 december 2016) varav 25,6 procent med utländsk bakgrund[1].
https://sv.wikipedia.org/wiki/Trångsund
Så det finns massa folk att hänga med

2. Det märks att du levt i ett inskränkt isolat när du tror att "smårasisterna" står för grillningen i orten.

3. Ja du kommer säga till alla att du trivs i Trångsund, men när du väl hittat ditt drömboende på Ringvägen, så kommer du med konstlad sentimentalitet berätta om den härliga atmosfären i Trångsund och "längta tillbaka"
Citera
2020-01-21, 10:39
Medlem
Citat:
Trodde Skogås var mer blandat och Trångsund mer villor/svenskar. För övrigt såg jag fel valdistrikt, det är Sjöängen som är relevant och där har SD lågt och Alliansen högt antal röster - som det bör vara!

Du vet väl att vid 3-4% inflyttning av icke svenskar då börjar de etniskt svenska röra sig bort därifrån. https://fof.se/tidning/2015/7/artikel/segregeringen-okar-i-sverige

Trångsund som helhet har sedan många år tillbaka passerat både 10 och 15%. Så jo det är ett bladingområde per definition. Centrum har 34% och området där du tittar på har 17%.
Senast redigerad av Pingubengt 2020-01-21 kl. 10:45.
Citera
2020-01-21, 10:41
Medlem
Citat:

Vad i sjuttons namn är ett "bladingområde"? En sökning på google ger 0 resultat
Citera
2020-01-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Vad i sjuttons namn är ett "bladingområde"? En sökning på google ger 0 resultat

Du får väl gissa. Är det svårt? Lejonparten på denna site vet..
Citera
2020-01-21, 10:46
Medlem
Citat:
Du får väl gissa. Är det svårt? Lejonparten på denna site vet..
Hade jag velat gissa så hade jag inte frågat.
Gissa = tro
tro = något man gör i kyrkan/moské inte i samhället

Så sluta vara dryg och förklara istället :P
Citera
2020-01-21, 10:59
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Du vet väl att vid 3-4% inflyttning av icke svenskar då börjar de etniskt svenska röra sig bort därifrån. https://fof.se/tidning/2015/7/artikel/segregeringen-okar-i-sverige

Trångsund som helhet har sedan många år tillbaka passerat både 10 och 15%. Så jo det är ett bladingområde per definition. Centrum har 34% och området där du tittar på har 17%.

17% är betydligt lägre än både Huddinge kommun och Sthlm stad. Siffran låg på 19% 2009 så verkar ju inte som att svenskarna flyttat bort.
Citera
2020-01-21, 11:16
Medlem
Citat:
17% är betydligt lägre än både Huddinge kommun och Sthlm stad. Siffran låg på 19% 2009 så verkar ju inte som att svenskarna flyttat bort.

Visst men du måste förstå hur ställen som Huddinge och Stockholm stad är uppbyggt. I Stockholm stad finns områden som inhyser 90-100% bladingar. Bla Tensta/Hjulsta, Rinkeby Husby/Kista som har minst 50.000 invånare. Troligtvis flerdubbelt så många då mörkertalet för illegala är extremt stort. Och många områden som har 1-3%. De är de dyra områdena. Men inga är rena. Huddinge är sedan 40 år ett icke svensk område men små inslag av svenskar i villaområdena. Men det är sedan länge en icke svenskt område.
Citera
2020-01-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Är det danska för blatting? Otrevligt. Icke produktivt. Ni är medskyldiga till problem, ni som använder såna glåpord. Ni är med brosho som skapar problem. Lirar i samma liga
Hur tar man illa upp av något man inte vet vad det betyder?
#lättkränkt #borpåsödermalm #klärmigiåtervunnetplast #tycker3kmärlångt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in