2020-01-20, 21:01
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Egentligen är jag inte det, han presterar väl ungefär som man förväntar sig av honom. Han har alltid verkat ganska skärpt. Men sen kanske han tar det på ett större allvar och faktiskt försöker, till skillnad mot t.ex. pajasen Josefsson.

Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Jag är i alla fall inte förvånad över Melanders kunskaper då han blev tvåa i På Spåret både 1999 och år 2000!

Jag får väl ta fram skämskudden då jag missbedömt Melanders kunskaper.
Till mitt försvar vill jag påpeka att jag var 20+ 1999 och inte följde Melanders framfart i på spåret.
Citera
2020-01-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Vad skulle de tjäna på att spela dumma? Ibland resonerar de konstigt men lyckas komma fram till rätt svar.

För att det är ett underhållningsprogram. Lyckligtvis finns det faktiskt människor som inser detta och inte har syskon till föräldrar..
Citera
2020-01-20, 22:47
Moderator
Dr Kings avatar
”Red square” för ruter och ”Lucky vegetable” för klöver av Cecilia
Det råder ju ingen tvekan om att det är en hel del trollande i hennes svar.
Citera
2020-01-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
”Red square” för ruter och ”Lucky vegetable” för klöver av Cecilia
Det råder ju ingen tvekan om att det är en hel del trollande i hennes svar.

"Men square betyder ju korsning"

"Vad händer på ett skottår då?" på frågan om skärtorsdagen alltid infaller på en torsdag.

Man måste ju ändå ge Janne J att han åtminstone försöker dölja sin dumhet med klädsam tystnad...
Citera
2020-01-21, 00:23
Medlem
kukflashs avatar
I slutet av dagens avsnitt såg det ut som Hanna var full. Vad är det i muggarna egentligen?
Citera
2020-01-21, 05:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
I slutet av dagens avsnitt såg det ut som Hanna var full. Vad är det i muggarna egentligen?

Tveksamt, kan ju vara mediciner. Men både hon och Lars är förhoppningsvis fortfarande nyktra.
Citera
2020-01-21, 10:25
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Japp, startar 13/1.

Tävlande par i första omgången: Kalle Moraeus och Kakan Hermansson, Suzanne Axell och Nisse Hallberg, Hanna Hellquist och Lars Lerin, Karin Magnusson och Anders Lundin, Sven Melander och Ebba von Sydow, Peter Magnusson och Christine Meltzer, Janne Josefsson och Cecilia Frode samt Pontus Gårdinger och Caroline Winberg (modell).

Varför tog du in hennes yrke inom ( ) och bara henne?

Är det modernt med färgade glasögon eller Hanna och Kaka ?
Beklagligt
Citera
2020-01-21, 15:43
Medlem
RobertoSavianos avatar
Varför är inte Adam Alsing med? Jäääävligt allmänbildad när han fick hålla sin egen frågesport och "tävla" mot deltagare, men vill inte vara med när nån annan bestämmer frågorna. Jävligt störande.
Citera
2020-01-21, 15:48
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ett annat intressant lag är Peter Magnusson och Christine Meltzer. Förra året tvingades hans ju tävla med Karin Lazerow som ju var ungefär lika usel som Janne och Cecilia. I själva verket var hon såpass usel och virrig att hennes bidrag till laget närmast var negativ då hon störde Peter och fick honom ur balans.

Jag kan tänka mig att Peters krav för att vara med en säsong till var att han skulle slippa ha den urkassa Lazerow i sitt lag. Meltzer är ju troligen inte heller någon höjdare men så dålig som Lazerow kan hon omöjligt vara så det borde kunna gå lite bättre för Peter denna säsong.

Ja, skönt att de rensat ut dödkött som lazerow och ebbot och e-type (också förhoppningsvis) som i stort sett inte svarade på någonting utan lät sin partner göra allt jobb.

Man märkte ju Peters frustration oerhört tydligt.
Citera
2020-01-21, 15:53
Medlem
Citat:

Att det ibland var alkohol i muggarna framkom redan i säsong 2. Eftersom inga priser (vad det verkar som) står på spel så kan de ju säkert kosta på sig att festa till det lite.
Citera
2020-01-21, 22:34
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:

Märkligt beteende tycker jag också. Hon kanske hade mens eller nåt?

Ikväll gör de två tyngsta lagen i säsongen upp. Båda lagen underpresterar tycker jag. Ganska många lätta frågor som båda gått bet på. Ex. Leila Khalifi, polarnätter, osv.
Citera
2020-01-21, 22:40
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag tog reda på att Ann Linde var utrikesminister senast för 2 veckor sedan

Uti vår hage skrevs av Salman Rushdie vilket han efteråt fick en fatwa riktas mot sig för

Satansverserna gick - kom akvileja & krusmynta..kved Gustan Noren

Hur tror ni att det rent mekaniskt
gick till vid nerfällanet av järnridån?

Kommer man våga skicka Ebba till Under Pressure....hon
kommer måsta svälja penispumpen....alltså att tiga om det
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-21 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in