2020-01-20, 08:07
Medlem
Photoshoppeds avatar
[quote=Cjb0987|69980116]
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Första googlingen visar att Marisol och Bella tillsammans var på Elton John Aids Foundations fest i somras. Inte långt efter anställningen.

Var Marisol bjuden och +1ade Bella? Blev Marisol i själva verket anställd på grund av sina kontakter i gayvärlden?

Tanken har slagit mig också, att Marisol är lebba.

Tänk er vilket scoop
IL kommer ut som bisexuell och inlett ett förhållande med Marisol.

Men skulle vi bli förvånade?

Och det är därför Carl Jan upplåtit ett litet kärleksnäste?
Citera
2020-01-20, 08:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jaha, och där ska Erik Selin få dåligt samvete... Hans fel att hon haft ångest...
Ständigt detta användandet av andra människor. Nu är det Marisol som fick vara hennes mänskliga Valium över helgen och hålla sin arbetsgivare uppe.
Jag tror att Erik Selin känner en innerlig lättnad över att ha sluppit undan denna energislukande människa.

Bilden av den till synes djupt koncentrerade Bellsan läsandes en bok (K?) är intressant.
Märkligt nog sitter hon så att ljuset faller på hennes ansikte och inte på bokens sidor. Det verkar ju vara rätt mörkt i rummet, så man kan undra om hon ser att läsa över huvud taget.
Eller hur det kan komma sig att hon inte slagit upp boken direkt under lampans sken.
Det hela ger ett intryck av att vara ogenomtänkt arrangerat.

"K älskade jag för övrigt" ?!?
Citera
2020-01-20, 09:38
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
K och Den högsta kasten ligger på precis rätt nivå för att det ska vara lite kreddigt men ändå realistiskt. Om Bella velat låtsasläsa böcker för att impa hade hon lätt kunnat välja mer pretentiösa titlar. Detta verkar vara ett genuint litteraturintresse som höjer henne i mina ögon.
Citera
2020-01-20, 09:55
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
K och Den högsta kasten ligger på precis rätt nivå för att det ska vara lite kreddigt men ändå realistiskt. Om Bella velat låtsasläsa böcker för att impa hade hon lätt kunnat välja mer pretentiösa titlar. Detta verkar vara ett genuint litteraturintresse som höjer henne i mina ögon.
Tycker du inte att en genuint litteraturintresserad person borde ha mer att säga om en bok hon läst än "K älskade jag för övrigt"? Så vitt jag vet har hon just ingenting att säga om de böcker hon visar upp i bloggen.
Det är udda, men det konstigaste är ändå hennes språk. Hennes språk är torftigt och barnsligt. Ett genuint intresse för litteratur och läsning speglar sig i språket.

Titlarna har personalen på Hedengrens bokhandel plockat ut åt Bellsan 😁.
Citera
2020-01-20, 10:00
Medlem
Giant Squids avatar
Marisol ba- Var är ankan, var är ankan Bella,
Jaaa, där är ankan, bravo Bella, nästa sida, var är kossan?
Citera
2020-01-20, 10:00
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag tror att Erik Selin känner en innerlig lättnad över att ha sluppit undan denna energislukande människa.

Misstänker att han bara velat avsluta det hela såpass bra att han slipper bli dragen i skiten av henne om hon får för sig att skriva något om honom.

Han är ju fortfarande den som inte gärna skyltar med hur rik han är och går och blir ihop med en person som gärna visar upp hur rik hon är och som sedan alla har förstått tillomed expressen att hon lever över sina tillgångar och att allt är fejk.
Citera
2020-01-20, 10:19
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Misstänker att han bara velat avsluta det hela såpass bra att han slipper bli dragen i skiten av henne om hon får för sig att skriva något om honom.

Han är ju fortfarande den som inte gärna skyltar med hur rik han är och går och blir ihop med en person som gärna visar upp hur rik hon är och som sedan alla har förstått tillomed expressen att hon lever över sina tillgångar och att allt är fejk.
Ja, det är ungefär så det beskrivits:
Citat:
– Han känner att de är alldeles för olika, han är anspråkslös och lyx har aldrig varit något för honom. Blondinbella är precis tvärtom. Dessutom avskyr han uppmärksamheten och de har haft flera gräl efter att hon har skrivit om honom i sin blogg. Han vill leva sitt liv diskret och göra sina affärer, inte valsa runt i skvallerpressen. Han sa till henne gång på gång, men ändå fortsatte hon att skryta om honom i sin blogg
https://stoppapressarna.se/svenskt/darfor-dumpades-blondinbella-av-erik-selin

Jag skulle tro att den största överraskningen för Erik Selin var inte att Bellsans ekonomi var mycket sämre än den verkade i början utan att hon inte kan någonting om företagande. Hon lajvar affärskvinna. Om man verkligen lyssnar på vad hon säger så märker man ganska direkt att hon använder buzzwords och fraser hon snappar upp här och där. Hon har inga djupare kunskaper. Erik Selin däremot är äkta vara.
Det hade varit lättare tror jag om hon ägnat sig åt något annat än just affärer. Jämför med hans fd hustru som är passionerad hästtjej.
Citera
2020-01-20, 14:03
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Jag skulle tro att den största överraskningen för Erik Selin var inte att Bellsans ekonomi var mycket sämre än den verkade i början utan att hon inte kan någonting om företagande.

Ärligt talat så är jag förvånad att Selin inte dumpade henne där och då när det visade sig att allt var ett illa byggt luftslott. Jag gissar på att han kanske inte ville framstå som ett svin som dumpade någon direkt när det blev svårt, så han väntade ett par månader. Plus att de träffades ju bara någon gång varannan helg, så det var nog aldrig någon slags storslagen kärlek som Bella ville få det till.
Citera
2020-01-20, 15:51
Medlem
Var kan man se dokumentären?
Citera
2020-01-20, 16:12
Medlem
Saxat från bloggen:

Citat:
Det har varit otroligt stöttande att ha Marisol som en skyddsmur.

När det sedan under hösten briserade som värst har vi gått armkrok genom krisen.
Marisol blir alltså sista anställda som lämnar Löwengrip Invest.

Marisol och jag har i det här hittat en fin vänskap och vår helg på Saxå Bruk var privat. Året kommer att se lite annorlunda ut för mig men mer om det senare.

https://www.isabellalowengrip.se/
Citera
2020-01-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ständigt detta användandet av andra människor. Nu är det Marisol som fick vara hennes mänskliga Valium över helgen och hålla sin arbetsgivare uppe.

Bilden av den till synes djupt koncentrerade Bellsan läsandes en bok (K?) är intressant.
Märkligt nog sitter hon så att ljuset faller på hennes ansikte och inte på bokens sidor. Det verkar ju vara rätt mörkt i rummet, så man kan undra om hon ser att läsa över huvud taget.
Eller hur det kan komma sig att hon inte slagit upp boken direkt under lampans sken.
Det hela ger ett intryck av att vara ogenomtänkt arrangerat.

"K älskade jag för övrigt" ?!?

Håller helt med dig!
Hon har ett starkt behov att att ha någon hos sig det berättar hon ju själv.
Ensamhet är något hon inte fixar med så hon
tar den människa som är tillgänglig där
och då och i helgen va det Marisol.

Om hon nu behöver en famn som hon påtalar vore dethär kanske något? som hon kan bära
med sig överallt även på stan.

Citera
2020-01-20, 16:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Håller helt med dig!
Hon har ett starkt behov att att ha någon hos sig det berättar hon ju själv.
Ensamhet är något hon inte fixar med så hon
tar den människa som är tillgänglig där
och då och i helgen va det Marisol.

Om hon nu behöver en famn som hon påtalar vore dethär kanske något? som hon kan bära
med sig överallt även på stan.

Det är de avlönade medberoende som håller liv i korthuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in