2020-01-19, 13:31
Medlem
Halte Haralds avatar
Han gick i försvar mot denna tråd igår på IG:

https://www.instagram.com/jonaslivros/
Citera
2020-01-19, 14:05
Medlem
Ja alltså jag fattar inte. livros har i en video loggat in på kronofogden för att visa att skuldkontot är noll. ja varför i helvete står då petra på alla bolagen och ny merchan? har han något näringsförbud eller vad? enda han själv står på är 4st skräpfordon från mitten på nittotalet. Hon är ju rätt ung hur han nu kan lite på henne? det är någon vi missar med det här.
Citera
2020-01-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Ja alltså jag fattar inte. livros har i en video loggat in på kronofogden för att visa att skuldkontot är noll. ja varför i helvete står då petra på alla bolagen och ny merchan? har han något näringsförbud eller vad? enda han själv står på är 4st skräpfordon från mitten på nittotalet. Hon är ju rätt ung hur han nu kan lite på henne? det är någon vi missar med det här.

Om man haft skulder/konkat bolag tidigare får du näringsförbud, bara för han gjort knasiga saker förr betyder inte det att han inte sköter sig numera? Som ja förstått de så investerar han de mesta i Aktier/Fonder.

Tror självklart inte det handlar om miljoner, vet dock att han drev nån anabola sida förr på internet, är han aktuell med detta fortf?

Kollar man på alla bolag som tjejen står på så är det INGET av dom som gått speciellt bra eller varit framgångsrika.

Ska bli intressant o se 2019 bokslut.
Citera
2020-01-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Jag misstänker att Jonas fick ett barn med en annan kvinna tidigare(2010-2012). Mamman till detta barn verkar ha varit instabil osv varpå han träffar Petra och får ensam vårdnad om dottern. Fick känslan av att deras senaste unge är Petras första nämligen. Hon verkar ändå och Jonas också egentligen. Det måste vara jobbigt att hela tiden känna det här behovet av att hävda sig. Han verkar inte haft någon far och brist på ett manligt föredöme kan ju ge en massa olika konsekvenser just beteende mässigt hos oss män.
Citera
2020-01-20, 07:34
Medlem
Jag har följt Livros på instagram & youtube nu ett halvår kanske. Jag kan inte riktigt svara på varför men man kanske vill se vart allt slutar. I början var det svårt att avgöra om han ljuger/överdriver lite ibland eller hela tiden. Det blir dock mer och mer klart att hans ”fake it til you make it”-modell fortfarande är i bruk.

Jag är ganska insatt i aktier & handel med värdepapper. Det är tydligt att Livros inte har något djupare förståelse för då det enda han egentligen gör är att rapa upp klassiska nybörjarfloskler hela tiden. Har aldrig hört en hint av djupare kunskap någonsin. Ena sekunden påstår han att han aldrig lånat pengar i hela sitt liv & tre dagar senare i en annan video så säger han att man skall låna till allt! Hus, bil, värdepapper!

Det är tydligt att hans sambo/fru får stå på bolagen. Byggföretaget verkar vara rätt rejält nedkört i skiten & har förmodligen rätt bra skatteskulder. De andra är väl mest påhitt Förutom gymmet/solariet. Hans kostillskott projekt som han ”sålde” konkade ju.

Sambon står även på den kreditköpta Mercedesen. Vilket är lite udda om man nu är ”dollarmiljonär”. Livros har väl gjort ett 100-tal klipp där han visar upp bilen, sitt kylskåp, sin tv. Han har dock ALDRIG visat upp en fastighet mer än att han är utanför ett hus, som han påstår sig äga.

Han brukar göra en grej av att lägga ut ”ska jag slå till”-inlägg på klockor, lamborghinis, merca pickuper, hummer h2, fastigheter mm. Han har dock aldrig köpt något.

Min korta analys av Livros är: han gjorde säkert 1-300k på fingerprint & hade bra tur i teknikbranschens snabba uppgång 2017-2018. Sedan dess så kör han sin ”fake it til you make it” och gillar uppmärksamheten som främst 15-23 åriga killar ger honom.

Jag tycker dock han har varit riktigt farlig i sina tips till alla unga gällande aktier. Nu med hans senaste projekt ”money2u” så har han väl anpassat sig lite till vad de andra aktie/spar-sidorna skriver. Men det är tydligt att han inte riktigt har koll.

Hans senaste fastighetsvideo är ju ett bra exempel på nivån.
Citera
2020-01-20, 08:04
Medlem
Sedan är han expert på att döma personer som ställer ifrågasättande frågor som ”troll”. Han svarar ALDRIG på frågan. Alltid ”du skulle ändå inte förstå”. ”Trolla någon annanstans” mm mm.

Nu senast så har han börjat rensa kommentarer & ta bort videos också. Han inser nog att han ibland går över sin egen förmåga & att man inte kan driva hur mycket som helst.

Det är bra att vara driven men man skall fan inte vilseleda folk för sin egen vinning.
Citera
2020-01-20, 09:14
Medlem
RobertoSavianos avatar
Han kallar sig alltså "Affärsängel" på Instagram...
Citera
2020-01-20, 09:41
Medlem
Minns att han i några av sina första videos(inte kollat om dom finns kvar) var väldigt noga med att han inte gjorde youtube-videor för att tjäna pengar. Han ville inte tjäna pengar för han hade så gott om det redan. Youtube ar bara en kul grej.

Men som jag förstår av tråden så tigger han pengar på patreon och han lär ju få en del för sina videos?

Bara där inser man ju hur fake han är.

Han har väl även lagt upp videos när kronofogden beslagtar crossar med mera. Tömt hemmet på elektronik. Och det gjorde dom för att han inte ville betala dom nån ”liten” gammal skuld. Om man nu har så mycket pengar som han påstår så hade iaf jag betalat av mina ”små” skulder hos kronolle.
Citera
2020-01-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngmantra
Minns att han i några av sina första videos(inte kollat om dom finns kvar) var väldigt noga med att han inte gjorde youtube-videor för att tjäna pengar. Han ville inte tjäna pengar för han hade så gott om det redan. Youtube ar bara en kul grej.

Men som jag förstår av tråden så tigger han pengar på patreon och han lär ju få en del för sina videos?

Bara där inser man ju hur fake han är.

Han har väl även lagt upp videos när kronofogden beslagtar crossar med mera. Tömt hemmet på elektronik. Och det gjorde dom för att han inte ville betala dom nån ”liten” gammal skuld. Om man nu har så mycket pengar som han påstår så hade iaf jag betalat av mina ”små” skulder hos kronolle.

Dessutom mäter de ut tillgångar FÖRST. I sista hand tar de lösöre. Absolut sista hand. Det är inga problem att gå in på konton & även ISK, KF mm & lyfta tillgångar. Livros har nog ingenting i sitt namn just pga detta. Verkar dock som om det kommer en smäll mot sambon snart också baserat på ”Bygg och konsult Sverige AB”’ redovisning. Finns en anmälan hos KF. Förmodligen konkurs.

Jonas har förmodligen inte skrivit sig i nya huset pga detta. Kommer dock inte spela någon roll i slutändan.
Senast redigerad av Mrmeseeks 2020-01-20 kl. 10:47. Anledning: Tillägg
Citera
2020-01-20, 13:23
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Fake it till you make it finns det något som heter.

Det verkar vara Jonas motto. Har kollat många av hans videos tidligare och tycker om hans stil och sätt.
Får saker gjorda och verkar ha lyckas rätt bra på senare år.

Att han tjänat så mycket som han påstår sig i den länkade videon är jag dock lite tveksam til. Ja pengar har nog rullat in, men även jävligt mycket ut.

Har själv kollat på lite fastighetsinvesteringar och betalar man allt man ska och har sitt på det rena blir det inte mycke pengar kvar, visst någon annan betalar av ditt hus men dom pengarna ser man inte på 25 år ändå. Den största vinsten fins att hämta i en eventuell värdestigning på fastigheten och kanske lite pengar om man köper ett ruckel och renoverar själv eller använder sig av litauiska svartarbetare.

Självklart finns det pengar att tjäna i fastighetsbranchen. Men att en nolla från ingenstans och utan kontakter i branschen skulle kunna ge sig in och att miljoner börjar rulla in blir bara tröttsamt
Citera
2020-01-20, 16:52
Medlem
Och nu är videon privat
Citera
2020-01-20, 17:13
Medlem
WhiteWalkers avatar
Stötte på en eller två videos med honom för typ ett år sen. Uppenbart att han är en skojare. Verkade lite småskön första minuterna men ändrade snabbt uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in